zondag 22 november 2009

Taxi Mols, voor al uw Sinterklaas vervoeren

De bijbehorende foto kon mijn moeder in de gauwigheid helaas niet vinden, maar er was een jaar - het zal 1983 of 1984 zijn geweest - dat Sinterklaas aankwam op onze boot. Van trots plofte ik zowat uit het door mijn moeder zelf genaaide jurkje toen ik vanaf de kade de goedheiligman bijkans van de voorplecht af zag waaien. Hoe was het mogelijk? Mijn getabberde held op ons eigenste scheepje!

Het lijkt tot een mooie familietraditie te verworden want dit jaar kwam andermaal het verzoek om medewerking te verlenen aan het vervoer van Sint Nicolaas. Vanaf de steiger naar de feestzaal welteverstaan. Een afstand van nog geen 500 meter, maar zo'n stokoude man laat je natuurlijk niet lopen. En zo kwam het dat ik vanmiddag met ballonnen aan mijn antenne en het dak naar beneden gevouwen onder begeleiding van de plaatselijke harmonie mijn jeugdheld door het dorp reed.


Omdat mijn andere held volgende week alweer afzwaait naar de andere kant van de wereld en er op 5 december dus niet zal zijn, vierden we vanmiddag al pakjesavond. Met lekkere fondue en veel te veel cadeautjes. Zelfs aan de hondjes had de Sint gedacht.

5 opmerkingen:

Vita zei

En je kijkt ook zo trots op het intochtfimpje: helemaal rechtop :)

(Rovers filmpje kon ik niet zien, want die staat op "private")

Yehudith zei

Briljant :D. Rover ziet er ook echt uit alsof ie weet waarvoor ie het doet (net als een kind). Leuk filmpjes!

Xx, Judith

Louise zei

En ik zie een Chris Leavins momentje!

Lotte zei

Ge-wel-dig, de Sint in je auto! Wat een eer! Vroeger hadden mijn ouders een oude eend waarmee ze de Goedheiligman ook regelmatig van basisschool naar basisschool moesten rijden. De Sint is een keer zijn ring kwijtgeraakt bij ons in de auto. Ik heb er slapeloze nachten van gehad; hoe zou de ring ooit weer bij de Sint terugkomen?

Hopelijk heb je de komende dagen nog wel een beetje een sinterklaasgevoel, ondanks dat hij eigenlijk al langs is geweest...

Irène's wereld zei

@Vita: de verantwoordelijkheid joh! Het spanningszweet gutste over mijn rug. Ik kon gewoon niet tegen de leuning aanzitten. Dan gleed ik onder het stuur.
(Roverfilmpje is gefixt)

@Yehudith: Rover raakte enthousiast van elk pakje. Ook het Scrabblespel, boeken en de dvdbox van Friends. C'est un idiot!

@Louise: zou het? =D

@Lotte: de ring van Sint spoorloos. In jullie Eend! Daar komen ze tegenwoordig niet meer om in het Sinterklaasjournaal. Hoe is het afgelopen?!