vrijdag 4 december 2009

Werkflow

Gisteren maakte ik na een afwezigheid van maar liefst vier lange maanden mijn rentrée bij d'n doug. Vanwege de angst voor iets Mexicaans of zo, kweenie meer precies hoe het zat.
De ontvangst was in elk geval meer dan hartelijk. De hoge "haaaaaaaa"'s zoals alleen vrouwen die uit kunnen stoten waren niet van de lucht. Werkelijk iedereen was blij dat ik er weer was. En mijn gevoel was niet anders. Wat had ik dit gemist!

Het duurde slechts een kwartiertje om weer in juiste modus te geraken. Waarin alle handelingen die je verricht logisch verlopen en je niet zes keer in de verkeerde lade grijpt. Na een uur werd ik al om de oren geslagen door een dikke hypo en spoedde ik me dol naar het keukentje voor een verkwikkende nutri. Weer een uur later had een afwisselend gevoel van venijnige steken en volledige doofheid zich van mijn onderrug meester gemaakt. Ik was het duidelijk niet meer gewend om voor wat langere tijd op mijn hoeven te staan. Maar gelukkig hebben ze daar paracetamol voor uitgevonden.

Toen ik om vijf uur moe maar voldaan huiswaarts wilde keren en mijn tas uit mijn kastje pakte, lagen daar alweer twee fijne presentjes op me te wachten. Oh ja, dat hoorde er ook nog bij, goodies!
Maar het aller fijnst vond ik de zalige flow waar ik door deze middag buitenshuis werken na lange tijd weer in geraakt was. Want door deze vier uurtjes aanpoten was ik thuis ook niet meer te stoppen. En zo kwam het dat ik om kwart over twee 's nachts de stekker van het strijkijzer uit het stopcontact op zolder trok. Zielsgelukkig. Omdat het me eindelijk gelukt was om die zeurende hoop was weg te strijken.

11 opmerkingen:

Tamara M. zei

Fijn dat je weer lekker kunt werken op je stekkie na vier maanden! En dan thuis ook nog doorgaan! Lekker hoor:)

xxx Tamara

NOVY zei

Fijn! (Wat is d'n doug? Waar werk je?)

Madelief zei

Weer kunnen werken geeft ook heel veel energie hè? Dat herken ik wel hoor. Maar kwart over 2 nog aan het strijken? Da's toch iets teveel van het goede of niet?

Irène's wereld zei

@Tamara: ik gun het jou ook zo. Met een mateloze energie wederkeren in de maatschappij.

@Novy: ik pak cadeautjes in bij de leukste parfumerie van 't land!

@Madelief: uh ja. Eigenlijk wel. 't Zal daarom ook zijn dat ik nu verhoging heb en we onze avondplannen (vrienden die op bezoek zouden komen) hebben moeten cancellen.
Ik heb altijd nogal moeite om binnen de grenzen van mijn kunnen te blijven, vrees ik...

Toaske zei

Wat fijn zeg dat je weer aan het werk bent! Hopelijk blijft het zo goed gaan. Alleen die strijksessie naderhand, was dat niet wat overdreven? ;-)
Goh, heb jij de boom al staan???

Anoniem zei

Werken is altijd mijn grote motor geweest om van cf weg te blijven.
Heb nu een fijne screening vakantie in het UMCU. Dan weer proberen gewoon aan de slag te gaan.
Groet en het beste,
Maarten

Moeder zei

Goeie tijd om weer in te stappen denk ik. 't Zal wel druk zijn qua cadeautjes in deze tijd. Maar ook pittig en intensief. Leuk dat je weer begonnen bent, veel succes!

Moeder zei

Had ik trouwens al eens gemeld dat ik die mugshots echt te leuk vind? Nou, hierbij dan!

Yvonne zei

Naar de kappert geweest? Of lijkt het maar zo op mugshot 42 en 43??

Maarten zei

Ha, Ik ben weer bijgelezen, Het gaat je goed gelukkig. Fijn nieuwjaar, voor kerst ben ik hopeloos te laat!

Groetjes,

Tamara M. zei

Heyhey

hoe gaat het nu met je? Al n tijdje geen blog meer gezien van je! Hoop dat het goed gaat!

xxx Tamara