dinsdag 5 januari 2010

Met pijn en moeite eruit gewrongen

De enkele trouwe lezer die het na al die stille dagen nog steeds af en toe probeert, zal het niet zijn ontgaan. Bijna vijf weken zijn er inmiddels verstreken sinds mijn vorige bericht alhier. Wat zeg ik, er is sindsdien zelfs een compleet jaar verstreken! Al klinkt dat ook weer stukken dramatischer dan het is.

Die verrukkelijke werkflow met ziekelijke strijkgevolgen resulteerde onverbiddelijk in opnieuw verhoging met algehele malaise. En dat mondde weer gezellig uit in nog maar een kuurtje. Geen T.avanic dit keer, want het leek de CF-verpleegkundige echt beter om die enge angsten van de vorige keer te vermijden. Het werd T.arivid; zelfde familie, andere neefje. Met wederom zinderende s.laapstoornissen. En iets nieuws. Namelijk een totaal gebrek aan eetlust. Waardoor ik drie kilo lichter de kerst inging in plaats van er drie kilo zwaarder uit te komen. Zoals de gemiddelde Nederlander naar het schijnt overkomt.

En toen ging het sneeuwen en had ik nogal last van de donkere dagen voor kerst. En daarna van de kerstdagen zelf. Want kerst en ik gaan al zolang ik me kan heugen niet door een deur. Achteraf valt echter alles mee en ook dit jaar verliep niet anders.
Behalve dan dat ik Echt Geen Zin meer heb in schrijven. Ik kan me er domweg niet toe zetten. Het idee aan inloggen alleen al maakt dat ik minder en minder op internet vertoef. Zelfs de komst van onze iMac doet daar niks aan af.

Opvallend genoeg kreeg ik in de loop van de afgelopen weken ineens allemaal reacties van mensen die mijn blog bleken te lezen en zich nieuwsgierig of zelfs bezorgd afvroegen waar ik bleef. Of die me plots via Google hadden gevonden en met de meest uiteenlopende vragen kwamen. Bijvoorbeeld of ik wist hoe je aan T.emazepam kon komen. Mijn antwoord "bij de a.potheek met een recept van je arts" bleek kennelijk niet bevredigend, want prompt fluisterde het heerschap me toe dat hij dacht dat ik het ook kon leveren. Met als kers op de taart zijn telefoonnummer. Tuurlijk. Schrijf je een keer iets over een medicijn, sta je voor je het weet te boek als de huisdealer. Vandaar de puntjes die woorden onderbreken waarop ik hoop daardoor niet gegoogled te kunnen worden.

De lieve, belangstellende berichtjes vond ik echter erg leuk. Laat daar geen misverstand over bestaan. En ik zal ook zeker nog reageren. Maar vraag me niet op welke termijn. Want voor mailen geldt hetzelfde als webloggen. Nu even niet.
Het hoe en wat van dit blog blijft daarom vooralsnog ongewis. Want ik weet het niet. Ik weet niet of ik ermee door wil gaan. Ik weet niet of ik ermee wil stoppen. Ik weet alleen dat ik nu niet abrupt de stekker eruit trek. Want dan is het zo echt en definitief en dat wil ik niet. Ik gun mezelf daarom nog maar even wat rust. Wie weet ontdooit mijn volkomen bevroren hersenkwab waar het webloginspiratiegedeelte zich bevindt wel als die rottige koning winter met zijn koude gedoe zijn biezen pakt.

En heel misschien rammel ik er voor die tijd af en toe een suikerzoet verhaaltje over onze trouwperikelen uit. Want dat loopt intussen ook gewoon door.

16 opmerkingen:

Cisca zei

Ja, ik wil wel zo'n zoetig trouwlogje. Lijkt me leuk!

Madelief zei

Doe 't maar lekker rustig aan, en ik volg je wel op Twitter, dus voor mijn gevoel ben je (nog) helemaal niet weg. En; de winter is ook niet leuk, nog een kuurtje is nóg minder leuk, dus knap eerst maar lekker op!

Linda zei

Ah, daar is ze weer.

Ken dat wel. Geen puf en/of inspiratie om iets te schrijven. Het komt met pieken en dalen.
En als je dan toch een poging doet (omdat je zoiets leuks mee hebt gemaakt) dan komt er een draak van een verhaal uit, dat eigenlijk meer een opsomming van feiten is dan iets anders.
Althans, bij mij is dat zo. Bij jou valt dat wel mee zo te lezen.

Die inspiratie / drang om te schrijven komt vast nog wel terug. En dan ga je balen als je je log de das om hebt gedaan. Dus wacht daar nog maar efkes mee.

Mars zei

Heee lieve Iren!

Je schrijfsels zijn altijd echt ENORM (;)) leuk, maar je moet het zeker niet met tegenzin doen. Ik kan het me helemaal voorstellen dat je er af en toe even he-le-maal geen zin meer in hebt. Dus lekker doen wat je zelf wilt!
Vervelend dat je alweer een tijdje niet lekker bent zeg. Onze 'situatie' komt wel overeen;) Ik ben ook al sinds kerst niet in orde en heb ook weer een kuurtje, maar ook dit keer geen tavenic omdat ik daar zo onrustig en idioot van word. Echte Semi-sisters he! Hoop dat 't gauw aanslaat!

Liefs!

Ps. krijg jij nooit ciproxin? Daar heb je die vreselijke slapeloze nachten niet van. Maar daar heb je vast een andere bijwerking van, of niet?

Tamara M. zei

Pfieuw je bent nog in leven! Ik snap ontzettend goed dat je gewoon ff geen zin hebt, ik heb zelf ook van die periodes gehad. Ben je helemaal internetloos geworden, of doe je nog wel andere dingetjes? Ik kan me zo moeilijk voorstellen hoe een dag zonder internet voorbij gaat (lastig) Maar voor jou valt dat miss wel mee met al je strijkwerk;)

nou, uitrust ze!

xxx

Toaske zei

He, daar is ze weer! Hartstikke leuk om hier weer iets te lezen (kan niet zeggen dat je webloginspiratie weg is, want dit is hartstikke humorvol geschreven). Ik wens je een heel goed 2010!

Cash en Els zei

Tja, ik heb ook steeds gekeken of je iets geschreven had. Maakte me wat ongerust, las bij je Twitter over ab etc. dus...
Ik hoop dat je snel wat beter in je vel zit en je moet inderdaad alleen de dingen doen die je leuk vind. Live is too short!!!

Verder hoop ik dat je een topjaar zult hebben!

Groetjes, Els

Yvonne zei

Doe lekker rustig aan meissie! Je moet schrijven als je dat leuk vindt om te doen en niet voor anderen. Wie weet komt de zin vanzelf terug, en anders niet.
Dag sjat! We spreken af!

Veronica zei

Hoi hoi,
Tja...........soms heb je van die periodes........maar we hebben je wel gemist op het log. Want ongeacht wat de boodschap is die je schrijft, de teksten zijn altijd zo boeiend. En het is fijn om zo op de hoogte te blijven.
Maar het is jouw weblog en jouw leven dus ook jouw invulling. Doe wat jij denkt dat goed voelt.
Liefs,
Veronica

Lydia zei

En ook ik lees altijd je weblogs met plezier! Zorg goed voor jezelf, het internet kan wel wachten hoor... en ik dus ook ;-)
groetjes Lydia

Louise zei

Schrijven omdat het moet hoeft natuurlijk niet, maar ik hoop dat je, zodra die pokkewinter voorbij is, weer schrijfgoesting zult krijgen. Ik moet tot die tijd dat twitter dan maar checken. (Verder dan een aanmelding ben ik tot dusver nog niet gekomen.)

Enne, als je je weer beter voelt, kan je dan mijn bestelling o.xazepam eens opsturen?

(jeetje, waar haalt zo iemand het idee vandaan?!)

Erika zei

Nou zeg, heb ik net je schrijfsels gevonden, denk je erover te stoppen!! Geintje, ik snap helemaal dat het je allemaal een beetje (te) veel wordt. Doe het vooral rustig aan (die OFF-knop zit echt niet voor niks op de computer), enne, ik ben heel hard aan het duimen dat die vervelende kou snel verdwijnt (al wordt ik van dat duimen dan weer wat warmer, ach ja...)!

Lotte zei

Lekker zelf weten wat en wanneer je schrijft! Ennuh... voor zoetsappige trouwverhalen, ben ik tegenwoordig wel in!!! Kom maar op!

yvette zei

Hoi Irène, Ik zag je reactie op mijn taartenlogje. Het antwoord daarop is ja! Ik die in februarui mijn 3e bruidstaart, de andere 2 kan je bekijken op www.fietjesfeesttaart.web-log.nl
Tot ca 120 personen is het geen probleem. Ik heb alleen tot nu toe de bruiloften persoonlijk afgeleverd en "opgezet" op de locatie. Maar met het verzendbedrijf en een goeie instructie moet dat zeker geen probleem zijn. Vertel, vertel, wanneer ga je trouwen? en hoe ziet je droomtaart eruit?? (Mijn specialiteit: vlindertjes van suikergoed, roosjes, bloemetjes, etc.). Leuk ik ben benieuwd!

Lotte zei

Lees af en toe mee met je twitterberichtjes. Moet daar altijd om gniffelen! Ben erg benieuwd naar DE jurk. Wanneer gaat het gebeuren?

Lin zei

Ik kom ook regelmatig even bij je buurten. Ooit bij toeval op je log terecht gekomen. Hield ook sinds 2004 een weblog bij maar heb sinds een paar maanden daar de stekker uitgetrokken. Had geen zin meer, voelde precies dezelfde tegenzin bij het inloggen zoals jij beschrijft. Ik hyve, schrijf daar dan af en toe een logje over wat we doen hier Down Under. Wel jammer als je stopt hoor, want je schrijft zo leuk! Maar ik houd je gewoon lekker bij mn bookmarkjes en kom af en toe eens kijken of je weer zin hebt om te schrijven!