zaterdag 20 februari 2010

Huwelijkse voorbereidingen #5

Toch wel tot mijn verrassing was de coupeuse al driftig in de weer geweest met mijn trouwjurk. Ineens sleepte de onderkant niet meer op een verkleedachtige manier over de grond, alsof ik eerder altijd voor de grap het ensemble van een ander had aangetrokken. Nee, dit was onmiskenbaar Mijn Kleed. Ook doordat de rugpartij niet meer bruusk bij elkaar hoefde te worden getrokken met twee metalen reuze wasknijpers, om iets van een wespentaille te creëren. Vrijwel alles sloot keurig netjes en verbazingwekkend welvend aan. Behalve bij mijn buste lubberde het nog wat. En rond mijn non-existente heupen. Dus op die plekken werd op vervaarlijke wijze nog wat gegoocheld met spelden, terwijl ik angstig mijn adem stond in te houden. Je moet er toch niet aan denken dat er mis wordt geprikt...

Jammer genoeg bleek dat ze de restjes zijde die van de onderkant van mijn jurk waren afgekomen niet meer hadden bewaard. Aanvankelijk had ik die willen gebruiken voor een handgemaakt ringkussen, maar daar moeten we nu iets anders op verzinnen. Komt goed.

Tot slot hakte ik de knoop door over welke schoenen het moesten worden. Ik koos voor de veilige optie. Namelijk het meest verkochte model. Met de uiterlijke kenmerken van lieflijke muiltjes maar het draagcomfort van behaaglijke pantoffels.

Op 5 mei kan ik mijn complete garderobe ophalen mits er dan geen aanpassingen meer hoeven worden verricht. Op gewicht blijven is nu meer dan eens het credo.

2 opmerkingen:

Tamara M. zei

Gaaf hoor. Fijn dat het nu echt jouw jurk is geworden:) Ik ben ontzetten benieuwd!

xxx Tamara

Madelief zei

Oh leuk hoor! Dat wordt een mooie jurk als ik het zo lees! Verstandig van je schoenen, want Uggs vallen in dit geval ook ietwat uit de toon, nietwaar? ;-)