zondag 18 april 2010

Vrijgezellendag

Van je vriendinnen moet je het hebben hoor.
Niks lieten ze aanvankelijk los. Wie, wat, waar. Nada, nakkes.
Goed, wanneer wilde ik per se weten en daar werd ook niet moeilijk over gedaan. Om te voorkomen dat ik op de zaterdag des oordeels onwetend om half een nog ongesprayd en met piekhaar in pyjama de voordeur open deed en daardoor 'het programma' al een dikke achterstand op zou lopen.
Maar slinks als ik ben ontfutselde ik de week ervoor toch enkele details bij toevallig bellende vriendinnen. Die onwetendheid, dat uit handen moeten geven van de touwtjes, het complete verlies van de regie. Ik kan daar zo slecht tegen!

Achteraf heb ik me natuurlijk weer druk gemaakt om niks. En dat had ik ook kunnen weten. Maar hé, achteraf kun je een koe in z'n kont kijken!
De dag was precies zoals ik gehoopt had dat hij zou worden.
Met lieve vriendinnen keutelen onder het genot van een hapje en een drankje. En dat het weer uiteindelijk ook nog perfect bleek, was helemaal de kers op de taart.

Ik werd verwend met een heuse high tea in een gezellige, oud Hollandse, boerenambiance. Een keur aan lekkers verscheen op tafel. Quiches, zalmrolletjes, sandwiches, scones, cakes en chocolade. Alle pondjes die ik vantevoren van de zenuwen was kwijt geraakt kon ik er daar in een keer bijeten!
Daarnaast deed de schoonzus van vriendin A. tussen het eten, drinken en kletsen door bij iedereen een kleurenanalyse. Ook dat was een schot in de roos! Met behulp van allerlei lappen stof in een keur aan kleuren bepaalde ze welk type je bent. Ik blijk - met mijn vrij bleke huid, donkere haar en blauwgrijze ogen - een koel wintertype. En er werd me op het hart gedrukt dat je kleurentype niks zegt over je karakter. ;-)
Ook had iedereen nog een klein, persoonlijk presentje voor me meegebracht. Zo lief!

Sjoerd en de jongens vermaakten zich intussen in de Brabantse Kempen met karretjes die doen denken aan gemotoriseerde bananen.
Het avondprogramma tot slot brachten we op ons verzoek met de hele club tezamen door. Alhier werd gedronken en gegeten, nagepraat, gelachen en geproost op een prachtige vrijgezellendag!

2 opmerkingen:

Yvonne zei

Pff wat een opluchting moet het zijn geweest dat het actually een LEUKE vrijgezellendag was. We hebben het er wel eens over gehad hoe erg we het beide vinden als mensen in maja-de-bij achtige pakjes over straat moeten. Ben dus plaatsvervangend blij voor je ;-)

Anoniem zei

Gelukkig, gewoon een gezellig samenzijn...hartstikke leuk dus!!

Grts, Kitty