donderdag 11 november 2010

The comeback kid

Ach mensen. Wat was het fijn! Zo fijn om weer aan het werk te zijn!
Uit huis. Andere omgeving. Onder de mensen. Opgedirkt. Bezig. Blij.

Ik twitterde er vanmiddag al even over in mijn pauze. Dat het onthaal door mijn collega's zo ontzettend hartverwarmend was. Er werd liefkozend over mijn rug geaaid, ik kreeg van deze en gene zoenen op mijn wangen geplant, werd moederlijk aan de borst gedrukt en uit alle kelen klonk een hoog en enthousiast "Ben je er weer? Wat gezellig!". Uit het oog betekent dus lang niet altijd uit het hart. Ook na zes maanden afwezigheid niet.

Gelukzalig zat ik vanmiddag in het kantinekeukenhok achter mijn blikje cola light. Het smaakte nog beter dan anders. Tevreden constateerde ik dat ik er weer ben. Terug op het juiste pad. De hoofdweg waar ik wil zijn, maar vorig jaar rond deze tijd ongewild een verkeerde afslag nam. De omleidingsroute die naar niks leidde, behalve kommer en kwel.

Ik ben er weer, ik merk het aan alles. De energie stroomt weer door mijn lijf, ik onderneem weer dingen, toon initiatief. In gesprekken ben ik niet langer de veelal luisterende factor. Ik lach vaker, keihard en zonder meteen in een verstikkende hoestbui te verzanden waar het lachen je vanzelf van vergaat. Er liggen minder hondenkakjes op het gazon. Mijn hoofdhaar verdient het weer kapsel te heten in plaats van dat inspiratieloze gedoe met een staartje omdat fatsoenlijk föhnen teveel moeite kost. En onze agenda raakt als vanouds gevuld met leuke afspraken en tripjes naar her en der.

Pas nu ik er weer ben realiseer ik me hoe kwijt ik mezelf eigenlijk was de afgelopen periode. Hoezeer ik mijn oude ik miste. En hoe wanhopig me dat van tijd tot tijd maakte. Omdat ik op een gegeven moment echt niet meer wist of ik ooit nog die heerlijke hoofdweg terug kon vinden, laat staan bewandelen.

Echt, it's great to be back!

15 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Dat kan ik me voorstellen! Gaaf voor je. Zet 'em op! Blijven wandelen op die weg.

Anoniem zei

Hallo Irene,

Ik ben een trouwe volgster van je blog en heb eigenlijk nooit eerder een berichtje achter gelaten maar nu wil ik toch even laten weten dat ik altijd enorm van je verhalen geniet en het super great vindt dat je weer back bent!

Groetjes uit een winderig Noord-Holland van Marjolijn

Terpie zei

Hoi Irene,
Fijn te horen dat je de hoofdweg weer gevonden hebt. Blijf maar heel lang op deze weg, en wij allen weten dat een positieve geest daar erg belangrijk bij is.
All the best,
Maarten

Laura zei

Hoi hoi,

Wat fijn om te lezen dat je zo lekker in je vel zit!! Geniet er lekker van!!

XXX

Anoniem zei

Wat heerlijk Irene, houden zo!!
Liefs van Sandy

Tamara M. zei

Fijn dat het allemaal weer zo lekker gaat en je er van kunt genieten! Ik zit in dezelfde roes, het is echt heerlijk om weer te kunnen wat je eigenlijk wil!

xxx Tamara

Toaske zei

Wat fijn zeg dat dit zo goed voelt! Veel plezier.

De Repel zei

Wat een zalig optimistisch logje!

Geniet er met volle teugen van lieffie!

Nienke zei

En wat ben ook ik blij dat jij je weer zo goed voelt. Ik knap er helemaal van op :-)
Liefs uit Groningen, Nienke

Jolanda Smans zei

Wat een super mooie blog weer. Respect...
Ik volg al een tijdje je blog en je kunt zó goed schrijven! Jij zou zó schrijfster kunnen worden.
Ook heb je heerlijke humor. Fijn om te lezen dat een volwassen CF-er zo mooi, positief en humorvol in het leven staat. Ik hoop dat mijn dochter ook zo wordt...
Groetjes van een CF-mama

Door zei

Wat een fijn stukje! Ben blij voor je meid. En nu op de hoofdweg blijven.

Yvonne zei

Welkom terug! Mooi logje.

annemie zei

De weg was lang. PROFICIAT! Op naar de volgende 7 jaren!
Oh ja:
Waar is de foto van jouw in je "nette pak" op 4 nov.??????????

Louise zei

Woeha! Heel fijn. Ook omdat je weer aan het bloggen bent geslagen zodat ik een bietje mee kan genieten van deze comeback.

Wondelgijn zei

Heerlijk voor je!!
Ik ben nu al zo'n 3 maanden thuis en moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om aan het werk te gaan! Het gaat gewoon nog niet goed... :-(
Nog even geduld dus hier...