dinsdag 9 november 2010

Predtig nieuws

Nou, schiet mij maar lek.

Vanmiddag belde de CF-verpleegkundige met een verse uitslag van mijn totaal IgE. Wederom een forse keldering van 474 naar 233. Hieperdepiep hoera!
Dit alles op eenmaal daags 30 mg P.rednison en sinds zes weken zonder inname van de schimmelkiller T.risporal (tweemaal daags 200 mg). Daar moest ik tijdelijk mee stoppen in verband met de bijwerkingen die de P.rednison met zich meebracht. Als ik me niet vergis versterkt T.risporal doorgaans de werking van P.rednison. Het gekke is alleen dat mijn totaal IgE juist een flinke daling heeft ingezet sinds ik alleen nog maar P.rednison slik.

Ik heb het altijd al geweten en dit is slechts een zoveelste bevestiging. Ik ben niet normaal!

Vanaf morgen mag ik 25 mg per dag gaan slikken. Een hele verbetering als je uitgaat van de 40 mg waar ik in juni mee begon. Mijn eigen streven is om het nieuwe jaar met maximaal 10 mg per dag in te gaan. Moet kunnen lukken met een afbouwschema van 5 mg per twee weken. Hoe realistisch mijn lieve longarts dit alles vindt gooi ik volgende week eens in de groep...

5 opmerkingen:

Mars zei

Wow supergoed!
Ben blij voor je!

Dikke Kus

Anoniem zei

Ik ben ook blij voor je, hoe minder pred hoe beter! (pred niet te verwarren met pret)
Liefs Sandy

Yehudith zei

Hoera! Goed zo en gefeliciteerd :D

xx

Erika zei

Ach, het maakt toch eigenlijk niet uit hoe het lukt, als je je maar beter voelt! Fijn, zulke dalende waardes!

Groetjes, Erika

Wondelgijn zei

Supernieuws!!