maandag 29 november 2010

Secret Cisterklaas

Omdat zij tegenwoordig in Amerika woont en daar grotendeels verstoken is van het oer-Hollandse Sinterklaasfeest bedacht ze een leuk alternatief. Een moderne variant op "als Sinterklaas niet naar de berg komt, komt de berg toch gewoon naar Sinterklaas". En dus ontketende ze een lootje-trekken-keten over de hele wereld. Alles wat ze nodig had was je naam, je adres, wat details over jezelf en eventueel een verlanglijstje. In ruil daarvoor kreeg je diezelfde gegevens van een andere deelnemer en daar mocht je voor aan de slag. Cadeautjes kopen, een gedicht rijmen en naar het postkantoor.

Mijn lootje bleek in België te wonen en helaas niet over een weblog of twitteraccount te beschikken. Ze was zelfs niet eens Googlebaar. Dat dat überhaupt nog bestaat, anno 2010. Het enige dat ze schreef was dat ze geen sappige details had prijs te geven. Nou, ga daar maar eens voor aan de slag.
Maar natuurlijk is het me gelukt, zowaar mijn naam Irène is.
Ik shopte, ik pakte in, ik dichtte. Alsof ik nooit anders doe. Oh wacht...


En warempel, toen ik terug kwam van het postkantoor om mijn pakket naar België ter verzending aan te bieden, trof ik zowaar mijn eigen cadeautje in de brievenbus aan. Verhip zeg, die kant van de deal was ik in alle consternatie gewoon vergeten!
Oh, en wachten tot 5 december? Ik dacht het niet...




Toch wel tot mijn grote teleurstelling (en ergernis, en immense nieuwsgierigheid, dat vooral...) heeft de afzender zich anoniem gehouden. Het enige aanknopingspunt was haar postcode waaruit ik kon afleiden dat ze uit Zaltbommel komt...

8 opmerkingen:

Zara zei

Jij hebt ook al zo'n leuk pakje gekregen! Afzender is toch Sinterklaas himself in jouw geval???

Terpie zei

Bijzonder geestig en toch ook wel spannend.

Cash en Els zei

Wat een leuk idee!! Altijd leuk om een pakje over de post te krijgen en zeker op deze manier.
Groetjes, Els

Cisca zei

Oh, wat leuk!

En ja, het is natuurlijk allemaal het werk van Secret Cisterklaas. Die is Secret. En woont in Zaltbommel.

Maar je mag me best mailen hoor. :-)

jacomien zei

O, wat een flauwe Sint!
Echt een teleurstelling, ondanks die práchtige cadeaus :-)
..
..
Ehm.
Ahum.
Oeps.

Als ik nu zeg dat in mijn woonplaats een kerktoren zonder spits staat, weet je dan genoeg?

Irène's wereld zei

@Jacomien: :-))) Mercikes!

jacomien zei

@Irène: Graag gedaan. Vond het wel spannend hoor!

Laura zei

Oh wat heb ik spijt dat ik het te laat las. Volgend jaar wil ik meedoen :)