donderdag 30 december 2010

Kerstvakantie

- Lekker eten. Vooral als anderen het klaarmaken.
- Lekker niet drinken. Alcoholischgewijs dan. Gewoon eens geen zin in.
- Buikpijn uitzitten. Vleesfondue, zes gangen hier en vier gangen daar staan garant voor haperende darmen. Daar kan geen kilo Creon tegenop.
- Romantisch samen naar de bioscoop. Om New Kids Turbo te zien. Kut!
- De op vodjes bijgehouden kilometeradministratie van het afgelopen jaar inkloppen in Excel. Goddank betalen we volgend jaar weer gewoon bijtelling.
- Scrabble met oma. In mijn joggingbroek, vanwege de oorlog die gaande was in mijn buik.
- Veel en lang slapen. De ochtenden maak ik niet bewust mee. 'Een gat in de dag slapen' kon voor mij bedacht zijn. En voor mijn liefhebbende wederhelft.
- Hardcore shoppen.
- Singletjes, honderden singletjes, sorteren. De top2000 klinkt niet alleen op de radio maar gaat ook in z'n geheel door onze handen.
- Zien hoe mijn moeder het eind van het jaar bijna niet haalde doordat ze dreigde te stikken in een stukje speklap. Een paar ferme klappen op haar rug van mijn vader maakte dat ze weer bij haar positieven kwam. "Daachte ge da de dood ging?" vroeg hij droog toen het leed geleden was. Toen bestierf ik het haast van het lachen. Ik weet ook niet waarom. Waarschijnlijk ben ik gewoon een kluns met dit soort situaties.
- Nog meer slapen. Hoe kom ik toch zo moe? Is het het weer? Komt het einde van het jaar eruit? Is het nog steeds de P.rednisonafkick waar mijn lijf doorheen moet?
- Hier en daar wat boodschappen doen. En ik-weet-niet-hoe-vaak bijna je nek breken op de spekgladde wegen en stoepen.
- De laatste blogjes van dit jaar brouwen.
- *gaaaaaaap* Had ik al vermeld dat ik veel slaap dezzzzzzz...

10 opmerkingen:

Marjan zei

Weltrusten dan alvast voor zometeen ;)

Hopelijk een gezond nieuwjaar en weer veel leuke blogs om te lezen :)

xx Marjan

Tineke Veenstra zei

Grappig blogje....vooral dat stukje van de speklap. wel wat gemeen om daarom te lachen maar oke.

Haaa dat gat in de dag is voor meer mensen uitgevonden. Ahum ahum....ik zal geen namen noemen
Als ze me zouden zeggen dat ik een zesdubbele marathon liep in mijn slaap zo ik et ook geloven... Ik val om van de slaap.
Misschien moet ik die ontstekingsremmers maar weer gaan nemen... misschien helpt dat.

Nou een heel fijne einde van het jaar en ik hoop op meer leuke blogjes in 2011 en heeeeeeeel veel gezondheid. Liefst zoveel mogelijk.

Liefs Tineke

Edje zei

Welterusten dan maar. Want waarschijnlijk lig je alweer te slapen ;-)

Heel fijn oudjaar en dat 2011 mag zijn wat je ervan verwacht!!!

Tamara M. zei

Hey Jij ook happy newyear!! Enne die moeheid. volgens mij heerst dat, ik kan ook constant slapen! En dan ben ik getransplanteerd. Volgens mij is een kwestie van te veel sneeuw en te weinig zon.

xxx Tamara

NOVY zei

Spekgladde wegen.
Kreeg ineens een andere betekenis.

Mammalien zei

O, zo'n speklap is hartstikke eng, ik ken het. Wat zijn jullie geschrokken!!

Heel veel goeds gewenst voor jou in het nieuwe jaar. En voor nu: lekker slapen. Niet dromen over kilometeradministratie...

Claudia Huijzen zei

Oh heerlijk die etentjes met kerst...En de dagen er na op de wc ;-) das dan weer de andere kant, ik ken het wel.
Ik wens jou, Sjoerd en Rovertje een heel goed 2011!
Veel liefs Claudia

Terpie zei

Whoehahaha, komt mij voor een groot deel bekend voor.
Vraag me overigens af of die "luiaard" gelijkende vermoeidheid puur CF gerelateerd is.
Vor jullie ook een heel fijn 2011 gewenst.
Maarten

Judith zei

En zo is het jaar alweer bijna om!
Ik wens je een heel gelukkig en zo gezond mogelijk 2011 waarin de CF een zo klein mogelijke rol speelt.
Ik zal in 2011 weer volop meelezen. Fijne jaarwisseling!

Anoniem zei

Ach houd toch op, linkse mongool. Ga lekker zelf naar Afrika, zielige Afrikaantjes helpen. Je beseft toch wel dat ontwikkelingshulp een vorm van racisme is. Stoephoer. Hopelijk val je snel dood, net als de rest van links-extremistisch Nederland. Dan kunnen de Henks en Ingrids van deze wereld weer eens gerust ademhalen. En nonnevotten eet je met carnaval, domme kut.