vrijdag 3 december 2010

MissPiggy

Soms verschijnen er blogs waar je niet omheen kunt.
Het blog van MissPiggy is er zo eentje.

MissPiggy is de artiestennaam Djuna. Djuna is 23 en heeft ook CF. Vorig jaar heeft ze een longtransplantatie ondergaan maar helaas werden haar nieuwe longen al snel afgestoten door haar lichaam. Gevalletje keiharde, domme pech. En dus mocht ze opnieuw de wachtlijst op.
Inmiddels ligt ze alweer ruim een half jaar in het ziekenhuis en staat ze op Hoog Urgent op de internationale wachtlijst. Sinds die tijd schrijft ze op indrukwekkende wijze dagelijks over haar leven in het ziekenhuis. Over het circus aan medici dat elke dag opnieuw in optocht langs haar bed trekt. Over haar dromen en angsten. Over hoe het leven ook kan zijn als je 23 bent. Over dat er altijd een horizon is, als je hem maar wil zien.

Eens een kijkje op haar blog nemen is dus zeker een aanrader. Maar er is meer! Als je je aanmeldt als volger van haar blog levert dat direct 1,50 euro op voor de NCFS. Want madam heeft, onder het motto 'als ik hier toch lig kan ik net zo goed iets nuttigs doen', sponsoren gezocht om de NCFS te spekken.
Haar actie heet I NEED A HERO. Maar wat mij betreft is ze er zelf een.

11 opmerkingen:

MissMorrie zei

Helemaal mee eens!
Steun de actie allemaal!

Zuster_Klivia zei

Ga nu een heel druk weekend in, maar Miss P staat tussen mijn favorieten en ik ga zeer snel even lezen. Beloofd!

TINNACORE zei

goh ik ben zelf stagiare en heb zelf een maand stage gedaan op de pneumologie in gasthuisberg te leuven.
Er lagen daar vooral patiënten met muco en copd , ik heb enorme enorme enorme bewondering voor mensen met muco , die levenskracht en die vechtlust!
ik heb me ingeschreven (ik ben zelf 18 jaar) voor mij later op te geven als donor moest er me iets over komen

MissPiggy zei

Love you, Irène!

lielie zei

Yup je kunt het niet mooier verwoorden zoals jij hebt gedaan..
Ze verdient een en al respect van alle kanten!

liefs Annelie

Anoniem zei

Wooh, da's idd heel raak onder woorden gebracht.
Perfect als aanbeveling op de achterkant van het nog uit te brengen boek ;-)

MarianneF

Elly zei

Mooi stukje, Irène. Mooi verwoord en goed dat je er op deze manier jouw lezers op wijst
Elly

Roelien zei

Yes, ben er meteen naar toe gegaan en heb me aangemeld!

Wat een goeie actie van jou..

Claudia Huijzen zei

Super actie van een super hero! Mooi verwoord Irène!
Liefs Claudia

Margriet zei

Heb me, na jouw twitteroproep, direct als volger aangemeld bij haar en de blog in mn feedreader gezet. Wat je zegt. Een hero is ze.

Miranda zei

gedaan!! Kleine moeite en alle beetjes helpen.