donderdag 13 januari 2011

Eens even bijbuurten

Nou, 't is nog maar een angstvallig leeg boekie vooralsnog hè?
En het is niet dat er sinds die eerste dag van het nieuwe jaar niks gebeurde wat het vermelden niet waard is of zo. In het geheel niet!

Zo was er die eerste kraakverse maandag gelijk gedonder in het vooronder. In de vorm van een platte accu. Van de tank. Sjoerd kon gelukkig gewoon naar zijn werk in zijn vehikel maar ik zat thuis te koekeloeren met dat volledig niet aan de praat te krijgen bakbeest. Nou moet je weten dat ik nogal een haat-liefde verhouding heb met de brute lommel. Zoals de naam wellicht doet vermoeden is hij nogal groot, type PC Hoofttractor. En lomp. En in het bezit van weet-ik-veel-hoeveel kleppen en injecties en pk's. Mooi mannenspeelgoed en om goed uitgerust mee in Zuid-Frankrijk te geraken maar voor dagelijks gebruik ietwat onpraktisch. Qua parkeren. Of tanken. En om op eenvoudige wijze een accu op te laden dan wel te vervangen.
Het nieuwe jaar begon wat mij betreft dan ook niet helemaal zen, zeg maar. Dankzij de slagvaardigheid van de ANWB - en het ter plekke upgraden van ons wegenwachtabonnement met de lieve som van 70 euro voor woonplaatsdekking - ben ik echter inmiddels weer vrolijk op pad. En houd ik weer van het grote, grijze gevaarte. Tot zijn volgende frats.

Voorts. Kregen we logees. Met een guitige meisjespeuter*. Dat is altijd even omschakelen. Qua de overdreven angstvallige angst tot het in stand willen houden van ons grotendeels hoogglans gelakte interieur. En het onderdrukken van de neiging om als een Duitse legerofficier niet overal onverbiddelijk 'Nee!' op te scanderen. Of het tijdstip van ontwaken nog voor ons ochtendgloren - dat op zondagen doorgaans ontluikt rond de klok van elven.
Om nog maar te zwijgen over het uithangen van de goede gastvrouw. Ik ben daar gewoon niet zo'n ster in. Zo vergat ik min of meer dat de peuter rond peutertijd naar bed ging, terwijl wij nog uitgebreid aan de borrel met bijbehorende hapjes zaten. Die pasta kwam later wel. "Mag ik anders een duik in je koelkast nemen om te zien of ik daarvan iets in elkaar kan flansen?" vroeg haar koningin der keuken zijnde moeder. Oh oh, dacht ik. "Tuurlijk!" sprak ik. En zo kwam het dat de peuter te bed ging met als maal: een plakje oude kaas, een lange vinger, een champignon en een teug appelsap. Biologische, dat wel!
Het sluitstuk van de avond was mijn faliekant mislukte zelfgemaakte mangomoussetoetje. Want magere kwark gebruiken als het recept halfvolle voorschrijft maakt wel degelijk verschil. Iets met zuurgraad of zo.
Rover besloot de logeerpartij tenslotte met een opluchtende kotspartij. Zoveel vrolijke gezelligheid en het moeten delen van de aandacht was simpelweg te veel voor zijn tere hondenmaag en gekrenkte ziel.
Maar verder was het Echt Heel Erg Gezellig en ouderwets lachen en lege flessen wijn en door elkaar praten met aanzwellend stemgeluid. Of om met de meisjespeuter te spreken: "Logeren grappig!"

* De liefste, leukste, grappigste, krullerigste, stoerste die ik ken!

Ja, en dan hadden we natuurlijk nog Boer Marcel #bzv. Onze agrarische held-op-sokken voor wie het woord kinderwens is uitgevonden. Die zijn vruchtbare waar al even ten toon stelde aan de drie uitverkoren baarmoeders. Die in al zijn onbeholpen knulligheid elke logee een goede nacht wenste middels het schudden der hand en het planten van drie zoenen op 's vrouws wangen. Je had ze op Twitter moeten horen.

9 opmerkingen:

Mammalien zei

Ha, jij bent overduidelijk zoals ik was voor mijn oudste me tot mama omtoverde. Het is echt een andere wereld soms. Lastig als je er een op bezoek krijgt (-;

En die boer, dat was me wat he. Haha..

Claudia Huijzen zei

Haha een gezellige boel weer :-)
En hopelijk voorlopig geen fratsen met je voertuig!
Liefs Claudia

Madelief zei

Oh ja die Marcel. Ik krijg jeuk van die man, ben benieuwd welke wereldse actie hij zondag weer voor ons in petto heeft!

Lotte zei

Het is wat met die Marcel... meer woorden moet je er ook niet aan vuil maken.
En die Annemarie. Gourmetten of steengrillen?

Anoniem zei

Hee Irene, ik lach me rot om je stukje :-) En dan nog die foto van boer Marcel erbij, toen ik dat zag op tv dacht ik ook echt van "dat MEEN je niet!" in z'n strakke broekje de dames een nachtzoen geven. En dames waren nog gevleid ook volgens mij, brrrr.
Liefs van Sandy

Anoniem zei

Boer Marcel heeft wel een mooie badkamer trouwens... ;-)

(Sandy weer)

Zara zei

Nederland komt nooit meer over het boer-Marcel-trauma heen. En als mijn Chef mij, voor de nacht intreed een hand gaat schudden, zet ik hem aan de straat.

Floor zei

hahahahah dat peuter verhaal haha kom niet meer bij en die boer ik heb het niet gezien maar is dit een persiflage die foto of stond de beste man echt zo tegen die deurpost met sokken aan?

Wondelgijn zei

Het was ook té hilarisch, die boer Marcel! Zelden zo gelachen in de afgelopen week als om boer Marcel! Wat een druiloor... Wahahahaha