maandag 31 januari 2011

iPhoto januari 2011

'Vaker mijn nagels lakken' was een van de intenties die ik voor dit jaar (en de rest van mijn leven!) had. Vooralsnog stel ik mezelf niet teleur!
En ex-vriendje van heel lang geleden vroeg destijds hoopvol of ik wel eens mijn nagels lakte. Rood of zo. "Nee!" antwoordde ik verbolgen vanonder mijn geblondeerde stekels. Gelukkig veranderen tijden. En vriendjes, kapsels en nagellakopvattingen.


Logees. "Heb je al eens in de logeerkamer gekeken?" vroeg ik 's ochtends gniffelend aan mijn nogál van netheid en orde houdende echtgenoot. "Een bom ontploft," reageerde hij stoïcijns.


Hoog water, aflevering twee. In vergelijking met november kwam het peil hoger maar uiteindelijk liep het wederom met een sisser af. Ho! Waarom krijg ik nu ineens dat tenenkrommende lied Watermensen van de 3JS in mijn hoofd? Waarom ken ik dat lied? Waarom zit die ouwe J er eigenlijk bij?


Als je bij ons op bezoek komt moet je op de grond liggen. We hebben niet voor niks vloerverwarming.


Op het gevaar af als kindvrouwtje te worden versleten toon ik hierbij mijn heerlijke Hello Kitty-slofsokken. Dik, warm en comfi. Just what I need!


Antwerpen dus. Twee nachtjes logeren bij een soort bed & breakfast waar je indien gewenst ook kon high tea-en met de pot mee-eten. Eigenlijk kon er alles. Dat kwam door de gastvrouw. Een dame met een buitengewoon verfijnd gevoel voor smaak; van de uitermate sfeervolle inrichting van alle vertrekken tot de klassieke muziek aan de ontbijttafel. Het punt echter bij dit soort enthousiaste horecatijgers is dat ze nogal typisch zijn. Geneigd door te slaan. Praatziek. Volledig ongeremd. Zo wisten we tien minuten na aankomst al alles over haar gezinssamenstelling, de weekendplannen, haar naar het asiel gebrachte honden en de stalker. En dat we toch maar niet met de pot mee gingen eten.
Die twee dagen waren heerlijk, echt. Maar zet me er een week neer en ik jaag een kogel door mijn kop.


Kijk nou! Hetzelfde jasje als Ksenia droeg tijdens de speeddate. Inderdaad, van boer Marcel. #bzv


Stom eigenlijk, hoe geobsedeerd je kunt raken door een getal. Al zolang ik me heug koppel ik CF en 30% aan elkaar. Dat is de kritieke longfunctiegrens. Blaas je een fev1 van minder dan 30% dan komt het traject longtransplantatie toch wel om de hoek gepiept. De kunst is dus om boven die 30% te blijven. Simpel.
En zo ging ik er lange tijd vanuit dat voor mijn iPhone hetzelfde geldt. Tot ik er tot mijn ontsteltenis achter kwam dat dit stukje techniek pas vanaf 20% batterijcapaciteit om een stroominfuus verlegen zit. Zouden we dat anders met betrekking tot de longen ook kunnen invoeren?


Zonder mijn eigen soortgenoten te willen afvallen natuurlijk, maar hier moet een vrouw aan het werk geweest zijn. De verkeerde kant een éénrichtingsweg inrijden en dan rot uitkomen met de parkeervakken. Uilskuiken.


Nieuwste iPhoneverslaving. Toepen! Kinderlijk eenvoudig en buitengewoon vermakelijk. En naar ik me meen te herinneren gaan toepen en ik heel lang terug. Tijdens het tikken van deze woorden kreeg ik prompt een flashback. Ik moet een jaar of zeven zijn geweest toen mijn vader in zijn scheepsjournaal berichtte (heb ik nooit eerder verteld geloof ik hè, dat mijn vader eigenlijk een soort Kapitein Ortega was...) over de gedenkwaardige middag waarop hij me het toepspel bijbracht. Naar verluid klopte ik er lustig op los en ging ik steevast mee als anderen toep klopten. Memories memories...


Als je niet beter wist en beschikte over een zieke geest zou deze constructie met een beetje fantasie een sm-ietsachtigdinges kunnen zijn. Met rammelende kettingen en zwarte snoerbanden. In feite is het ook een soort martelwerktuig. Alleen dan voor honden. Het is Rovers kapperstafel. Anticlimax hè. Daarom: *Jambers aan* "Overdag is dit een nette trimsalon waar toegewijde dames kleine huisdieren verzorgen, maar 's nachts als alle geplukte haren zijn weggekuist krijgen de glimmende kettingen een heel andere functie. Dan wordt deze verbouwde garage gebruikt als ontmoetingsplek voor liefhebbers van s.adomasochisme en l.eerfetisjisten." *Jambers uit*

17 opmerkingen:

Gwen Wijker zei

Weer een hele leuke blog! 1 ding moet ik wel bekennen ik begrijp echt niks van dat spelletje toepen :p

xx Gwen

Irène's wereld zei

@Gwen: Het gaat om de laatste, vierde slag. Die moet je halen. De boer is het laagst en die tien het hoogst. Je krijgt vier kaarten en je moet kleur bekennen. Als je dat niet kunt gooi je je laagste rommelkaart weg. Probeer maar eens, je zult zien dat je na even oefenen 'de slag' snel te pakken zult hebben! :-)

MissPiggy zei

I LOVE THE NAILS!

Zuster_Klivia zei

U heeft nog kinderachtiger sokken dan ik. Gefeliciteerd, haha! ;)

Terpie zei

Hahahaha, dan ga ik mijn Blackberry maar snel inwisselen voor de Iphone. Zijn we in ieder geval qua dalvolume gelijk!!
Ook voor het toepen zou ik het overwegen.

lielie zei

jeeej die sokken heb ik ook!!!

xxx

Kim zei

Hello Kitty sokken rule!!

Anoniem zei

Krijg echt een grote glimlach door jouw blog!!!
Liefs van Sandy (Ydnas)

Mammalien zei

Dat ziet er euh... apart uit... hond in die martelkamer?! Nagels vind ik leuk!

(btw: ik krijg wel een gekke ad in beeld als ik op je log klik, wist je dat?)

Tineke Veenstra zei

Ik vind het leuk al die foto's.
En wat een mooi huis zeg! Mooie meubels enzo...
En de hond ziet er wel wat martelachtig uit inderdaad. Wat is dat gele uitstekende ding? Ik dacht eerst een kettingzaag, hhahaah!

Liefs Tineke

Ad zei

Gekke Ad in beeld?
Gaan we persoonlijk worden!

Irene die sokken wil ik ook.

Irène's wereld zei

@Mammalien: Ik werk op een Mac dus geen last meer van Ad's.

@Ad: Muhahahaha! Eerst viel het kwartje niet maar toen ik een reactie tikte aan @Mammalien hoorde ik het vallen. Hahahaha, jij bent echt grappig. Het is dat ik weet dat jij een Swift rijdt (of reed?) anders had ik jou als verdachte foutparkeerder aangewezen voor onze supermarkt! :-P
Voor de sokken: H&M vrouwenafdeling.

Irène's wereld zei

@Mammalien: in het echt valt 'ie trouwens best me. @Ad :-)))

Inge zei

Superleuke iPhoto weer, Irène! Rover hangend in de touwen, hij is maar dapper.
Jelle zou dat nooit vrijwillig ondergaan.

Heel leuk jasje heb je ook aan op foto 7! Die sokken heb ik ook, maar dan in het roze (ja, het kan nog erger..)

Yvonne zei

Die geparkeerde auto bij de supermarkt in ons geboortedorp L....dat ZOU zomaar vriendin S kunnen zijn! Die woont in L en heeft zo'n auto!

Claudia Huijzen zei

Haha die foto van de 'slim' geparkeerde auto is echt grappig! Enne rover z'n kapsalon ziet er inderdaad niet echt diervriendelijk uit, maar gelukkig weten we beter he. Hij staat er wel relaxed bij.
Liefs Claudia

Anoniem zei

Ik heb je blog weer terug gevonden hoor. Hij stond in mijn oude laptop tussen mijn favorieten. Ik zal hem nu ook snel in déze laptop tussen mijn favorieten zetten.

Wat een práchtig plaatje van Rover. Dat hoeven wij echt niet met Bennie te proberen. Die laat al een (stralende) glimlach zien als we hem willen borstelen.:-)

Liefs Alie