woensdag 23 februari 2011

30 Levensveranderende wetenswaardigheden

  • De huid van een poolbeer is zwart. Zijn vacht is niet wit, maar transparant.
  • Elvis had een tweelingbroer genaamd Garon, die bij de geboorte overleed. Daarom is Elvis' tweede naam Aron.
  • Vechten is legaal in Paraguay. Op voorwaarde dat beide partijen geregistreerd staan als bloeddonor.
  • Naar het schijnt waren Donald Duck-strips verboden in Finland omdat de eend geen broek draagt.
  • Jaarlijks worden er meer mensen gedood door een ezel dan dat er omkomen bij vliegtuigcrashes.
  • Als je een goudvis in een donkere kamer opsluit wordt 'ie wit.
  • Geen enkele president van de Verenigde Staten was het enige kind thuis.
  • Als alle Chinezen langs je zouden moeten lopen in een rij zou deze rij nooit eindigen vanwege de snelheid van reproductie.
  • In China wonen meer Engels sprekenden dan in de Verenigde Staten.
  • De Boston University bridge (in Commonwealt avenue, Boston Massachussets) is een van de weinige plaatsen ter wereld waar een boot kan zeilen onder een trein die rijdt onder een auto die rijdt onder een vliegtuig.
  • Onze ogen hebben vanaf de geboorte dezelfde grootte, maar onze neus en oren groeien altijd.
  • De meeste hamsters knipperen maar met één oog tegelijk.
  • In elke aflevering van Seinfeld is ergens een Superman.
  • Montpelier, Vermont is de enige hoofdstad van een Amerikaanse staat zonder McDonald's.
  • Er bestaan twee keer zoveel creditcards als Amerikanen.
  • De urine van een kat geeft licht onder een black light.
  • Leonardo Da Vinci heeft de schaar uitgevonden.
  • Michael Jordan krijgt per jaar meer geld van Niké dan de fabrieksarbeiders in de Nikéfabriek in Maleisië bij elkaar.
  • De aansteker al werd uitgevonden voor de lucifers.
  • Als vrouwen verliefd zijn kunnen ze beter kaart lezen.
  • Wist je dat je niet aan je elleboog kunt likken?
  • 50% van de mensen die de vorige zin lazen hebben toch geprobeerd om aan hun te elleboog te likken.
  • De meeste stoffen in je huis zijn dode huidschilfertjes.
  • Je hersenen bestaan voor 85% uit water.
  • Als je probeert je ogen open te sperren tijdens het niezen kunnen deze je oogholtes verlaten.
  • In de morgen ben je langer dan in de avond.
  • Als je je rechteroog sluit kun je nooit over je rechterschouder kijken.
  • 50% van de mensen die de vorige zin lazen hebben ook dit toch geprobeerd.
  • Een zeester heeft geen hersenen.
  • Ratten en paarden kunnen niet overgeven.

7 opmerkingen:

Erika zei

Waar haal je ze toch vandaan? :)))))) Ik hoop dat die goudvis wel in z'n kom mag blijven in het donker? En morgen moet ik echt een black light aanschaffen. Altijd interessant met onze vier katten...

Groetjes, Erika

Tamara M. zei

Hihi en het klopt allemaal (Jep ik behoor tot de 50% probeer mensen:P Kan het niet laten haha)

Weird haha, vooral die eerste vond ik heel leuk:D

xxx Tamara

Anoniem zei

Zo'n blacklight wordt verkocht om kattenpies op te sporen als je het wel ruikt in je huis, maar je de plek niet kunt vinden waar je kat plast.
De zoutkristallen lichten op in het donker als je er met de lamp op schijnt. Kan erg handig zijn.
Groetjes,
Karin

NOVY zei

Joh. http://novylooptover.blogspot.com/2010/04/sommige-dingen-moet-je-aan-den-lijve.html

Irène's wereld zei

@Erika: Ter geruststelling: ze zijn nu op, echt. ;-)

@Tamara: Ik vond die over de Maleisen in de Nikéfabriek vooral zielig.

@Karin: Werk jij in een detectivesdierenwinkel? ;-)

@Novy: OMG! Ik kan me er geeneens een voorstelling van maken! Toch enigszins in dezelfde categorie, of beter, die met dat met een been willen rijden (WHY?). Ik had een fase dat ik mezelf met mijn ogen dicht wilde vervoeren. Lopend, fietsend, zelfs autorijdend.
Een wonder dat ik en mijn medeweggebruikers het er levend vanaf hebben gebracht.

Karien zei

Ik ben benieuwd of ze allemaal waar zijn. (tja, als wetenschapper ben ik niet al te goedgelovig). Ik moet maar eens gaan proberen. Als ik ooit tijd heb dan. In ieder geval zeer vermakelijk!

Anoniem zei

Grappig dat je dit soort feitjes op weet te noemen.
Ik vind alleen dat met die ogen die uit hun kassen kunnen "ploppen" bij een niesbui een beangstigend idee.
Ik ga dit ook niet tegen Albert zeggen, want die gaat het spontaan uitproberen:-(

lfs Alie