dinsdag 1 februari 2011

Taxi Frenske

Dat Twitter leuk tijdverdrijf is hoef ik denk ik niet meer uit te leggen hè?
Maar dat je er naast lol hebben ook buitengewoon nuttige dingen op te weten kunt komen is wel nieuw voor me.

Zo 'hoorde' ik enkele CF-iaanse provinciegenoten laatst alsmaar babbelen over hun taxivervoer van en naar het ziekenhuis. Ze werden comfortabel opgehaald en weer thuisgebracht en ome ziektekostenverzekeraar deed niet moeilijk over een factuurtje meer of minder. Daar moest ik het fijne van weten, ook omdat ik jaren geleden al eens zo'n aanvraag had ingediend en die rücksichtslos werd afgewezen. @ToontjeD en ik bleken toevalligerwijs bij dezelfde club verzekerd en hij bracht me in contact met zijn taxiboer. Die taxiboer had vaker met dit bijltje gehakt en beloofde me alles in gang te zetten. Met een slagingspercentage van 99%. Oh?!

Vorige week viel de beschikking in de bus. Mijn zorgverzekeraar heeft toestemming verleend voor mijn aanvraag tot ziekenvervoer! Voortaan word ook ik opgehaald en thuisgebracht als ik naar het ziekenhuis moet. Dat betekent dat Sjoerd niet meer iedere keer vrij hoeft te nemen als ik op controle moet. En mocht hij wel mee willen dan mag ook hij met mij in de taxi mee. Gratis ende voor niets. Nou ja, na aftrek van de eigen bijdrage. Maar die is altijd nog goedkoper dan een tank benzine. Ha!

Kortom, het is fantastisch. En dat allemaal dankzij d'n Twitter. Supâh!

10 opmerkingen:

Femmy zei

Mjah, het scheelt een hoop kosten en vrij nemen. Mijn ervaring is alleen dat ze niet altijd op de afgesproken tijd komen ophalen en je soms een uur (!) moet wachten bij het ziekenhuis voor de terugrit. En je moet er rekening mee houden, dat je de taxi soms deelt met andere patiënten en daardoor een omweg moet maken. Maar dat vond ik nooit zo'n probleem. Hopelijk is de service van 'jouw' taxiboer beter dan de mijne destijds.

Irène's wereld zei

@Femmy: Dat is het 'em juist. Dat is allemaal goed geregeld. Doordat ze meer CF'ers vervoeren weten ze wat voor ons belangrijk is. Dus niet met anderen in een auto. Geen omwegen. En de taxi blijft op me wachten als ik er geen hele dag hoef te zijn.
Het klinkt super dus ik ben hoopvol gestemd... :-)

Terpie zei

Dat is wel een superidee.
Ik rij weliswaar zelf echter voel me niet altijd helemaal chicky chacky als ik weer een dagje UMCU heb. Zal morgen de boys us even bellen. Begreep dat je ook via de gemeente een taxipas kunt aanvragen.

Verificatie: tampon vind ik toch op zijn minst apart.

jootje zei

Hmmm hier ook net een ja binnen, maar bij mij zat hij gekoppeld aan de rolstoel en die had ik van eind 2010..
Dus nu taxi vervoer voor rolstoel met begeleiding en zijn we af van het eindeloze wachten aan de garage van het emc of het eventuele takke eind zelf lopen.
Mijn taxi(en vriendin van vroeger) blijft gewoon lekker heel de dag bij ons en idd na 1 x heb je het er al uit

Ad zei

Heb ik ook. Maar wat Femmy zegt klop t.
Standaard half uur te laat, maar dat plan je in. Ben ik int zkh dan zeg ik altijd duurt een uur, dan blijven ze altijd wachten ;-).
Ik zit bij BIOS een landelijke organisatie.

Zuster_Klivia zei

IK ben nog niet om. Heb wel een Twitteraccount maar heb er nog steeds niks mee gedaan... Wie weet, ooit?

Marjolein zei

Eigen bijdrage in het begin van je het jaar is niet weinig. Maar toch is het super fijn! Wow wat ben ik blij dat ik met de taxi kan. Zelf rijden is erg vermoeiend.

En tja, de eerste rit betaal ik gedeeltelijk door de eigen bijdrage maar de rest van de ritten niets meer, bliss.

Mammalien zei

Nou dat is dus mooi! Ik ben de enige nederlander die niet twittert geloof ik..

Running Rapunzel zei

Jeej! Lang leve twitter! Dit zin de grotere dingen....net als AMber ALert's die kunnen worden verzonnen.

In het inimini kon ik laatst een Twitter-dinnetje de weg helepn toen ze twitterde dat ze hopeloos verdwaald in the middel of nowherein een nieuwbouw wijk zat. Ik vanachter mijn iMacje had haar zo op weg geholpen!

Twitter is leuk.

En wat ben ik blij voor jou, wat enorm blij en goed dat dit geregeld is. (Maar hoe erg dat je eerst bent weggewuifd terwijl je er wel recht op had! Verzekeringsmaatschappijen lijken soms net maffia...)

Anoniem zei

Hee wat goed dat je dit hebt kunnen regelen!

Zo stom dat verzekeraars standaard aanvragen lijken af te wijzen. Wij hebben de magische zin ontdekt: " Indien u voornemens bent de aanvraag af te wijzen verzoek ik u deze eerst ter beoordeling voor te leggen aan medisch adviseur van uw organisatie."

@AagjeVinex