donderdag 3 maart 2011

Antiloop gaat aan de wandel

Er staat is moois te gebeuren. En ik ga daar onderdeel van zijn.

Op 20 maart a.s. vindt in Amerika een of ander hardloopevenement plaats.
Voor CF uiteraard. I outrun CF. Voor bekendheid en bewustwording.
En nou heeft ons Djuna, vers getransplanteerd en trappelend in de startblokken, bedacht dat wij hier in Nederland op die dag ook best iets sportiefs kunnen doen. Geen marathonafstanden uiteraard en ook niet rennen.
Wel 1 mijl (ongeveer 1,5 kilometer) wandelen.
Omwille van CF. Voor bekendheid en bewustwording. En geld!
Nou, en je kent mij. Sportief is my middle name. So I'm in!

Want er is nog steeds veel geld nodig voor onderzoek. Naar hét medicijn. Vooralsnog heb ik mijn pijlen gericht op Vertex.
In Amerika zijn de onderzoeksresultaten veelbelovend. De longfunctie van CF'ers in de testgroep die Vertex kregen verbeterde aanzienlijk en ook de uitslag van de zweettest liet normaalwaarden zien. Dat. Wil. Ik. Ook!
De verwachting is dat het medicijn binnen enkele jaren naar Nederland komt.
Sinds ik hiervan op de hoogte ben heb ik besloten dat ik fit ga blijven. Dermate fit dat mijn longfunctie structureel boven de 50% blijft en ik gewoon geen longtransplantatie nodig ga hebben. Nooit! Omdat Vertex mijn verstoorde chloortransport herstelt en mijn slijm daardoor niet meer taai zal zijn. Hoezee!

Dus. Op zondag 20 maart gaat er gewandeld worden. In Scheveningen.
Zin om ook mee te lopen? Stuur me een mail!
Zin om me te sponsoren? Stuur me een mail!
Alle opbrengsten gaan naar de NCFS.
En omdat ik zelf niet de flauwste ben zeg ik hierbij toe dat ik naast mijn eigen zweet ook nog de verdubbelaar inzet! Het totaalbedrag dat ik met deze oproep binnenhark zal ik verdubbelen. Met een maximum tot 250 euro. Meer staat ome UWV niet toe.

9 opmerkingen:

Cobi zei

Super dat je meeloopt! En...gesponsord, met de verdubbelaar!
Dan moet ik ook de de aap verdubbelen! Ik denk en hoop dat we heel veel ophalen en dat het een hele fijne dag wordt!
Tot 20 maaart!
Groetjes Cobi, www.verrassingstas.nl

Mara zei

Top!

Denyce zei

Ook ik wil heeeeel graag mee doen met dit onderzoek dus heb aan mijn arts gevraagd hoe en wat en wanneer.. en toen vertelde hij.. dat het onderzoek eind 2011 in Nederland start en dat op dit moment in Leuven en in Keulen het onderzoek al bezig is! :D

Cash en Els zei

Ik loop ook mee ;-))
Ben benieuwd, ik zal heel veel mensen voor het eerst in levende lijve zien!!

Succes alvast met werven!!

Groetjes, Els

Cash en Els zei

Ik heb je tekst (deels) een beetje gejat voor mijn blog, voor het goede doel hoor!!
Laten we hopen dat het wat oplevert.
Groetsels, Els

Belly1958 zei

Goed, Irèn, dat je meedoet. En dat je nog eens reclame maakt. En dat je nog eens extra geld inzet. Dreiwerf hoera voor jou.
(Was het laatst niet complimentendag?)
Elly

MissPiggy zei

WAAA HOE SUPER!
En ook dat sponsorbedrag naaaaaaa the best!

x!

Jolanda zei

Weet je al hoe laat e.e.a. is? Wij wonen 'om de hoek', hebben al wel wat staan die dag, maarrrrrr... als het even uitkomt, ben ik van de partij. Dus als je weet hoe laat etc.: Let me know!

Yvonne zei

Nogmaals: ik doe mee! (en ik heb je al gemaild)

Dat ze maar opschieten met die Vertex!