woensdag 30 maart 2011

Missie Midline

Het stelde geen ruk voor. Echt niet.
En ik heb me van tevoren ook niet lopen opnaaien van de zenuwen. Echt niet.
Gewoon met open vizier en de blik op oneindig.
Honderden mensen zijn mij voorgegaan.
En de kans bestaat dat me nog wel ergere dingen staan te wachten.
De anesthesist was ontzettend aardig. Hij legde goed uit wat er ging gebeuren en er was ruimte voor wat grappenmakerij. Bij mij werkt dat altijd reuze ontspannend.
Voor de verandering hoefde ik dan ook eens niet huilen.
Mijn vaders hand blijf vrij van geknijp en kon derhalve mooi wat actiefoto's maken!

We bevonden ons in De Blokhut. Dat gaf het geheel iets vertrouwd scoutingachtigs.
De spanband werd met Deutsche Gründlichkeit aangetrokken.
Roze jodium. Jammer voor de jongens!
De verdovingsprik onder echobegeleiding.
Het inbrengen van de dikke naald leek me een goed moment om de ogen te sluiten.
Hahaha. Er zit een gat in mijn arm en ik voel er niks van! Beter een gat in je arm dan andersom, zouden we thuis zeggen.
Oh wacht, als we gaan zitten wroeten... Dan mag ik vloeken. En de anesthesie assistente mij liefkozend aaien.
Hij zit erin!
En zo ziet het eruit. Dat roze schijnt hardnekkig spul te zijn. Gelukkig houd ik van roze.

24 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed gedaan vrouwke!
En nu chocola.

@Aagje

Marjolein zei

Well done!

Tamara M. zei

Goed gedaan:D Voelde je dat wroeten nog wel? Niet goed verdoofd dan;) Nouja, gelukkig is het heel soepel gegaan!

xxx Tamara

Cash en Els zei

Fijn dat het goed is gegaan, de eerste keer is toch spannend (vond ik ook hoor!!)
En nu kun je gewoon lekker bloggen ;-)) zonder op je naaldje te moeten letten.

Succes en snel opknappen nu!

Groetjes, Els

Running Rapunzel zei

Goed gedaan jij sterke meid!
Ik neem mijn petje voor je af...

Indrukwekkende fotoreportage, moet ik je zeggen.

Roze jodium....ik durf het de Spelmaker niet te laten zien trouwens!

Marjan zei

Goed bezig!
Nu hij eenmaal zit ben je vast opgelucht dat je deze beslissing hebt genomen.

xx Marjan

Inge zei

Dat was een spannend dagje voor je. Mooi dat je je paps foto's hebt laten maken, zo kunnen wij zien dat het allemaal best meevalt.
De anesthesist zit er zo ontspannen bij.. (beentjes over elkaar geslagen).
En nu lekker op je gemak en zonder stress kuren!
Beterschap!
x Inge

jootje zei

Kanjer!!!!
Ik heb het ook nog nooit gehad....ik weet ook niet of ik al zover ben haha

Esther zei

applaus!! Dapper hoor

Esther

Elly zei

Ha Irène,

Dappere beslissing van je (die PICC/Midline) en nu nog eens een ferme afhandeling vandaag.
Ik heb wel gelachen om de fotoreportage. Vonden die luitjes dat goed? Niet dat ik er nu meer zin in heb gekregen als het bij mij ooit zal moeten ...

Ik heb trouwens de laatste 3 of 4 berichten of je weblog als maar geprobeerd te reageren (zo van: "zet 'm op", "dapper van je", "He, wat naar (slecht geblazen" en dat soort taal , maar mijn PC wilde maar niet op jouw blog reageren. heb ik inmiddels weer gefixt.

Ik kan het hele circus en de bijbehorende gevoelens erg goed inleven: ik lees altijd de meest vreselijke verhalen van alle andere CF-genoten hier (drains, bronchoscopieen, transplantaties, een jaar in het ziekenhuis etc.). Maar o wee als ik zelf iets moet, dan schrik ik me naar, ga ik tegenstribbelen huilen of zo iets.
Zo, dit was wat ik de afgelopen keren had willen reageren 
Sterkte met je roze armpje
Elly

Elly zei

Hmmm, reageren lukt mij op jouw Blog alleen nog via Firefox
Blijkbaar
Elly

Petra zei

Owww wat dapper zeg. Pfff ik zie t allemaal niet zitten voor mezelf hoor, dat gepriegel. Maar ik zal echt een voorbeeld aan je nemen, als de tijd daar is. En inderdaad....er zijn ergere dingen....
Geniet van je lijntje ;).

Veronica CFBD zei

Jij dappere dodo.
Staat je goed dat roze, kleurt mooi bij je ......ogen!!
Maar het ding zit er in dus kan het goedje zijn (of is het haar) werk gaan doen.
Suc6 en veel liefs, Veronica

Gwen Wijker zei

Goed hoor! Die verdovingsprik is het vervelendst daarna voel je gelukkig niet zoveel meer :) En dat roze heeft er bij mij wel een half jaar opgezeten hihi, omdat ik op een plekje niet kon wassen vanwege de pleister enzo.

xx Gwen

Ad zei

Hé Veronica is me voor, maar toch zeg.

Dappere Dodo,

Wat ik helemaal dapper vind: mooie wit-zwarte blouse aan en dan een mid-line prikken.
Bij mij was of de echo niet scherp genoeg of de anetheist was niet helemaal wakker. Tja, en dan .. is je blouse niet helemaal wit meer.


Nu lekker opknappen en goed de onderhouds instructies volgen.

Liefs Ad

MissPiggy zei

Waaaa you did gooooooood!
Maar wat ziet mijn oog? Géén 2 lumen (handig voor bloed uit te tappen)? Of kan dat niet bij een midline...?

xxx!

NOVY zei

'Beter een gat in je arm dan andersom, zouden we thuis zeggen.'

Maar brrr, dapper hoor!

Mars zei

Ooh super Iren! "Ik zei het toch"(haha grapje). Echt heel fijn dat het zo is meegevallen. Ben je helemaal vergeten te smsen! Maar wat onwijs fijn dat die anestesist zo relaxed en gezellig was, dat scheelt zóveel (bij mij waren laatste keer dus echt horken, en dat maakt echt uit). Maar is een midline dan zoveel verschil met een picc? Bij een picc (althans in Haga) lig je echt van teen tot kin onder een groen doek, met allemaal lampen boven je (net een operatie waar je zelf bij bent) en 6(!) man ook helemaal ingepakt. Dat ziet er echt zo niet relaxed uit. Bij jou gelukkig wel, fijn!!

Goed gedaan, trots!

Terpie zei

Een mens lijdt het meest.....
Dit gaat voor mij zeker op, krijg echt acute hitteuitbarstingen en rillingen als ik naar de foto's kijk.
Superknap van je hoor, en je ligt er strak bij met je roze look.
All the best,

Kim zei

Wat fijn dat het is meegevallen. Laat het opknappen maar beginnen!

Ydnas zei

Ik vind het er nog best indrukwekkend uitzien, als ik het ooit zou moeten denk ik dat ik toch heel zenuwachtig zal zijn. Maar dan heb ik hopelijk net zo'n fijne crew als jij hebt gehad.
Kun je er eigenlijk ook gewoon mee onder de douche, hoe zit dat? Want met gewoon infuus is dat best gedoe, doe ik wel, maar het is niet echt relaxed.
Ik vind je dapper! En nu lekker opknappen natuurlijk :-)
Liefs van Sandy

Wondelgijn zei

Goed gedaan! Je bent een kanjer!
(wordt vervolgd??)

Tineke Veenstra zei

Ik denk ik kom weer eens langs hier. Die foto's levert vast weer een fijn nachtje dromen op. Hahaha.

Maar ik vind je een bikkel hoor!
Goed gedaan. Hoelang moet die lijn blijven zitten?

Toch wel leuk zo die foto's. Moet je vaker doen!

Succes met kuren :-((

Liefs Tineke

Louise Steptoe zei

"Voor de verandering hoefde ik dan ook eens niet huilen."

Daar moest ik bijna van huilen. Wat moet je een vreselijke dingen doormaken. En dan is het wel fijn als er grappen gemaakt worden, *herken* ik.

Ik ga bij enge ziekenhuisachtige dingen vooral huilen als ze heel zorgzaam en lieffig gaan doen dus voor mij ook liever grappen en een luchtige sfeer. (ik kan het alleen vergelijken met de IVFperikelen waarvan ik als ik wil weg kan blijven, dus vergelijkbaar is het dus niet, mja erh... qua huilen en van grappen houden enzo.. Goed. Dat dus.)