woensdag 2 maart 2011

Ongehoord woord

Donderjagen: "lastig zijn voor anderen door wanorde en lawaai te veroorzaken"

Donderjagen. Dat woord hoor je nou nooit meer!
En het is zo'n mooi woord. Vind ik.
Mijn moeder gebruikte het vroeger vaker.
Ik associeer het vooral met logeerpartijtjes. Als de logée in kwestie en ik boven aan het keten waren en mijn moeder het zat was, kwam ze quasi boos naar mijn slaapkamer. "En nou is het afgelopen met dat gedonderjaag! Slapen!"

Donderjagen is fijn!
Er zou meer gedonderjaagd moeten worden.

4 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Alleen schavuiten donderjagen ;)

Marlies (via cf-cafe) zei

Een prachtig woord Irene!
Maar... laat ik zeggen dat onze jongens het vaak genoeg horen...uit míjn mond dan. Met je laatste zin ben ik het dan ook niet helemáál eens.... ;)

Toaske zei

Mooi woord inderdaad. Net als schavuiten.
En ik ben fan van 'desalniettemin'. Klinkt zo 'deftig'.

Lotte zei

'Ietwat' en 'gezapig' zijn ook fijn, maar donderjagen is ook heel fijn. Lijkt op donderdagen, die zijn niet fijn. Dat stamt nog uit de tijd dat ik op donderdag gym had. Dat is al zeker 14 jaar niet meer zo!
Ik ga nu donderjagen met m'n zoon. Dat kan best als hij 12 weken oud is!