maandag 14 maart 2011

Vanavond eten we nasi

"Weet je dat dit de eerste keer sinds lange tijd is dat ik weer kon staan tijdens het strijken?" meldde ik gisteravond opgetogen aan Sjoerd. In anderhalf uur hoefde ik niet een keer op de bureaustoel te gaan zitten.
Na een uur nam ik kouwelijk mijn temperatuur op. Met een graad hoger dan normaal kon ik spreken van verhoging. Gezellig. Was het late naar bed gaan me nu dan toch opgebroken? Had ik me overstreken? Was het het schudden van de blijkbaar onhygiënische handen in het restaurant een dag ervoor?
Wie zal het zeggen.

Eenmaal in bed lag ik te rillen als een rietje. Toen ik na een uur nog niet ingedommeld was heb ik Sjoerd gevraagd om toch maar P.aracetamol voor me te halen. Niet veel later viel ik alsnog als een blok in slaap.
Mijn hemdje voelde vanochtend enigszins klam aan. Mooi, heb ik in ieder geval al wat eruit gezweet, dacht ik opgetogen. De thermometer gaf 37,1 aan. Een kleine daling ten opzichte van gisteravond.
Maar helaas begon hij in de loop van de dag toch te klimmen. Koortsachtig - haha - googelde ik op de kenmerken van H1N1. Koorts ja, droge hoest ja, spierpijn nee, loopneus nee, hoofdpijn nee, diarree nee. Een infectie dan? Hoewel ik bij een normale infectie meestal geen koorts heb.
Tegen drieën toch maar een mail gestuurd naar de CF-verpleegkundige. Met in de voetnoot een notitie van mijn deelname aan de I Outrun CF van aanstaande zondag. En het te bergen gerezen geldbedrag dat inmiddels 'op mijn hoofd staat'. Dat niet gaan geen optie is!

Binnen een halfuur belde ze al terug. Met de belofte mijn longarts op te snorren en indien mogelijk vandaag nog terugkoppeling te geven.
Na weer een halfuur belde ze opnieuw. Met het verzoek me morgenochtend op de SEH te melden. De longarts kon op afstand weinig chocola van mijn klachten maken en wilde me toch in het echt zien. Ze dacht eventueel aan een opspeling van mijn eerdere APBA-klachten. Daar konden die koorts en droge hoest op duiden. Of ik dan ook rekening moest houden met een opname, vroeg ik met gemaskeerde paniek aan de cf-verpleegkundige. Daar kon ze bevestigend noch ontkennend op antwoorden. Maar het was het beste om voor de zekerheid toch maar iets mee te nemen.

Nogal overstuur belde ik Sjoerd. Zoveel doortastendheid was ik niet gewend. Mijn oude longarts was meer van het type 'wacht nog maar een paar dagen af'. Dat was ook een van de redenen waarom ik bij hem weg wilde.
Het volgende telefoontje pleegde ik naar mijn ouders. En nadat ik tegen beiden mijn verhaal had aangesnikt vroeg mijn moeder doortastend of ze even langs moesten komen. "Jahahahaha," hikte ik dankbaar.
En nu staan ze in de keuken. De #goudenouders. Naast super schoonmakers zijn ze ook een kei in koken. En afleidende grappen maken. En dat maakt ze de ultieme all round Clini Clowns.
Vanavond eten we nasi. En morgen zien we wel.

18 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Gatver! Balen zeg.

Hopen dat het meevalt morgen. I'll keep my fingers crossed!

Und? Wassie lekker? Je nasi? ;)

jootje zei

Grrrr, nou hopen dat t meevalt morgen!

Sterkte..

Kim zei

Hopelijk blijft de koorts weg en mag je morgen gewoon weer lekker naar huis met een pillenkuurtje...
Beterschap!!

xxx

Tamara M. zei

Pff wat vervelend allemaal:( Hopelijk wordt je morgen met iets naar huis gestuurd, knap je supersnel op en kan je zondag gewoon lopen!

*wonderen bestaan he*

xxx Tamara

Belly1958 zei

Hè bah! Ik hoop dat je 'voor niks' helemaal naar Utrecht gaat.
Veel sterkte vannacht en morgen!
Elly

Ad zei

Sterkte Irène,

Hopelijk is het morgenochtend al wat minder. En ga je voor niets naar de SEH.

Kop op, Ad

Mirjam zei

't is hier heel gezellig in Utrecht, maar niet voor 'n opname! Hoop dat 't meevalt. Maar wel fijn te lezen dat er goed voor je wordt gezorgd door zulke lieve ouders (en man lees ik vaak genoeg!)
Lieve grtjs,
Mirjam

MissPiggy zei

Vet Balen!
Ga jij het nou oooook spannend maken?!
Nee maar, serieus, super rot dat het niet lekker gaat.
Snel beter worden maar, ik hoop op knappe *slimme bedoel ik natuurlijk, dokters voor morgen.

x!

Als ik het mag zeggen, ik ben trots op je, om gelijk te bellen!

Running Rapunzel zei

morgen zit ik heel hard te duimen...

wat enorm balen, wat enorm erg voor je, vlak voor zondag.

*knuf*

Mara zei

Hoe smaakte de nasi? Was er ook aan de saté en het gebakken eitje gedacht???

Toi toi voor morgen (had ook al even een tweet geplaatst). Doc B. verzint vast wel iets moois voor je!

Petra zei

Succes morgen! Ik duim voor je vanaf de overkant....

Terpie zei

Heel veel sterkte hoor morgen.
Nog 5 dagen en dan ben ik van mijn C.pro kuurtje af na dezelfde klachten. Preventief bombarderen der bacillen zullen wij maar zeggen.
Komt goed hoor!!

Toaske zei

He bah, balen zeg. Dan lijkt het zo goed te gaan en wordt je meteen weer teruggefloten. Sterkte morgen en succes!

Cash en Els zei

Sterkte Irene, hoop dat je straks gewoon weer naar huis mag. Ik wil je natuurlijk dolgraag ontmoeten as zondag.

Groetjes, Els

Ydnas zei

Hey Irene, ik ben benieuwd hoe het je vergaan is. Vind het ook knap dat je op tijd gebeld hebt, superverstandig :-)
Liefs van Sandy

Nicole zei

Wat een schrik zeg! En net als je een triomf hebt beleefd, en alles heel goed gaat.

Fijn dat je ouders kwamen zeg.

alie zei

Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag in het ziekenhuis gegaan is. Ben je inmiddels iets wijzer geworden???
Ik las dat je even flink de handen uit de mouwen hebt gestoken, ik heb nl ook wel eens gelezen dat CF'rs die errúg vermoeid zijn, hierdoor koorts kunnen krijgen. 'k Heb het zelf nog nooit ondervonden hoor, maar opper maar wat mee.....!!


'k Hoop in ieders geval dat je je snel wat toppie gaat voelen, want dit is natuurlijk dikke shit!!!

Liefs en beterschap van Alie

Irène's wereld zei

Veel dank lieve allen voor het medeleven! Zoen!