maandag 18 april 2011

Dag...

Dag nerveus makende ballonnen-in-flessen met jullie eigen willetje en onnavolgbare leeglooppatronen.
Dag reuze irritante plastic draad waarmee ik om de haverklap pijnlijk achter iets blijf haken. Mijn jodelniveau is er in elk geval wel door verbeterd.
Dag nachtelijke wurgpartijen met diezelfde irritante plastic draad. Nu weet ik precies hoe het voelt om een rollade te zijn.
Dag tamelijk onwelriekend ochtendplasje.
Dag oncharmante huiddorheid veroorzakende infuuspleisters.
Dag douchefratsen met tegen beter weten in mijn rechter arm droog proberen te houden.
Dag omkleedcapriolen waarbij ik om de haverklap vergeet eerst #defles door mijn rechter mouw te steken en daarna pas mijn arm.
Dag speciaal aangeschafte tasjescollectie. Maar misschien mogen jullie nog wel eens mee om mijn telefoon en huissleutel in te dragen als Roof en ik aan de wandel gaan.
Dag met medicijnen gevulde groentelades in de koelkast. Nu mogen de appels en paprika's er weer gewoon liggen.
Dag ongezellige kartonnen doos vol apotheektroep op tafel. Vorige keer was je nog een witte plastic zak. Ik denk dat ik voor de volgende ronde maar alvast een vrolijk gekleurde krat met deksel koop. En dat die dan heel lang ongebruikt op zolder stof kan gaan staan vangen.
Dag veel te aanwezige cliëntenklapper van De Zorggroep. Doordat een van de elfen je de vorige keer vergeten was mee te nemen naar het grote archief lag je nog in het dependance hier aan het eind van straat. Ik heb haar laten zweren je dit keer als de sodemieter te archiveren. Want volgens mijn idiote gedachtekronkel bestaat er natuurlijk een causaal verband tussen de nabije aanwezigheid van dat zorgdossier en het korte tijdsbestek tussen beide kuren.
Dag allerliefste thuiszorgelfen. Jullie hebben weer beregoed voor me gezorgd. Toch hoop ik jullie voorlopig niet meer te zien. Althans, onder deze omstandigheden.
Dag blogcategorie 'Medisch Centrum West'. Met 141 stukjes op jouw teller heb jij veel te veel aandacht gehad. Voorlopig ga je de kast in!
En tot slot. Dag mieterse Midline. Jij en ik zijn vriendjes geworden!

14 opmerkingen:

Mars zei

Jeeej je bent draadloos!!! Echt fijn. Nu inderdaad voor laaaange tijd de medische zooi de kast in! Hoop dat je er nu echte lange tijd tegenaan kan. Genoeg gedoe gehad!!

Knuffels voor jou!

MaMarije zei

Yes, 'los'! Dat is nog eens fijn!

Zuster_Klivia zei

Dat zijn nog eens goeie berichten... en wat een topvoornemens ook! Ik duim met je mee dat je al die ellende héél erg lang achter je kan laten liggen.

Ri zei

Superfijn bericht. Makes my day!

Cash en Els zei

Weer zo vrij als een vogeltje!! Nu in de lucht bijven hoor.

Groetjes, Els

Inge zei

Zo lang is die lijn eigenlijk niet eens, als ik zo naar de foto kijk. Dun is-ie ook.
In mijn gedachten was dat ding net zo dik als een infuusslang. :S

Wanneer mag je op controle?

Saskiaxxx zei

Jippie, je bent LOS!
Goed zo, geniet ervan!

Liefs Saskiaxxx

Rianne zei

Heerlijk dat je weer 'draadloos' bent!

Maar volgende keer gewoon onder de douche met die arm hoor! Kan makkelijk met een middlijn.. Ik durfde in het begin ook niet, maar het kan echt!

Maar hopelijk heb je voor een lange tijd geen lijn of infuus meer nodig! Dat zou het fijnste zijn natuurlijk!

Liefs, Rianne

Tamara M. zei

Wat Inge zegt, dat dacht ik ook allemaal:P

Fijn dat je weer los bent. En nou los blijven he!! De enige die (iig komend jaar) af en toe aan de lijn mag nu is Rover;)

xxx Tamara

Astrid zei

Hoi Irene,

Het is vast wel vaker tegen je gezegd: je zou wat moeten doen met je schrijftalent.
Fijn, dat je klaar bent en nu even van de drugs afblijven he.

Groetjes van Astrid

Anoniem zei

Ik kwam via kata's tweet op jouw blog en moest de eerste regels tekst echt 4 keer lezen voor ik begreep dat het over infuustherapie ging, zo grappig omdat ik in een verpleegtechnisch team werk en dus deze infusen in de thuissituatie verzorg.
Vooral je opmerking dat er geen peil op te trekken is wanneer het on-ding leeg is...hihi, Precies mijn ervaring.
Ik hoop dat een volgend ekuur een poos kan wachten!

ilona

Ydnas zei

Heerlijk weer zonder infuus, wat een vrij gevoel!! Ik hoop voor je dat je heel lang infuusloos blijft dit keer.
Wat leuk trouwens dat je nu ook schrijft in het blaadje v/d ncfs, daar kwam ik je ineens tegen ;-)

Anoniem zei

Haha, inderdaad alleen Rover heeft nog een ljntje nodig. Zorg dat je stabiel blijft Irène.

Groetjes Ad

Louise zei

Owww, wat een mooi stukje Irene. Hopelijk is het afscheid voorgoed. -Of ben ik dan wel heel naïef? In ieder geval hoop ik dat je nog heel lang (ik pik even de opmerking) draadloos zult zijn.