dinsdag 26 april 2011

De geur van weggeef

Niet om op te scheppen of zo maar ik grossier in geuren.
Toch zeker een dertigtal flessen parfum en eau de toilette staat er inmiddels in de kast. En allemaal grote jongens, geen 30ml werk. Het ruikt er dien ten gevolge erg lekker maar het neemt toch ook wel een hoop plaats in.
Dit alles komt door mijn hobby bij die niet nader te noemen parfumerie. Alwaar ik sinds 2007 met onnoemelijk veel plezier een middagje per week een soort van vrijwilligerswerk deed. En daarvoor als blijk van dank bij tijd en wijle overstelpt werd met producten waar de meeste meisjes behoorlijk blij van worden. En met de liefste bazin denkbaar bovendien. Want ik schrijf "deed". Inmiddels ben ik er al heel lang niet meer geweest. Door dat vege lijf en het daaruit voortvloeiende totale gebrek aan energie. Maar er is me op het hart gedrukt dat de deur altijd voor me open staat. Dat ik altijd welkom ben als ik me fit voel. Waar vind je nog zo'n baas?

Uit die dertig flessen heb ik inmiddels mijn favorieten gedestilleerd. Mijn voorkeur gaat uit naar poederige geuren. Als ik een willekeurige top 5 moet samenstellen ziet hij er ongeveer zo uit:
1. Chloé
2. Narciso Rodriguez Essence
3. Chanel no. 5/ Allure/ Chance
4. Yves Saint Laurent Elle
5. Hermès Eau des Merveilles

Dit houdt automatisch in dat er ook geuren tussen staan die ik niet gebruik. Omdat ik ze in de fles wel maar op mijn huid niet lekker vind. Omdat ik ze vergeet te gebruiken. Omdat ik helaas maar één lijf heb waar ik de liters aroma overheen kan sproeien.

Geuren zijn dan wel een hele poos houdbaar maar uiteindelijk blijft er niks van over. En da's toch zonde. Daarom doe ik een give away. En omdat het lente is en ik me eindelijk weer wat fitter voel en ik daar erg vrolijk van word. En gul.
Ik geef een geur weg. Het betreft Armani Diamonds 100ml eau de toilette.

"Emporio Armani Diamonds verenigt de essentie van volmaakte vrouwelijkheid met glamour en elegantie. De flacon in de vorm van een diamant bevat een geur die de kostelijke aroma's van lychee en bosbessen samenbrengt met de hartstocht van de roos. De naklank van deze hommage aan het wezen van een vrouw is sexy en warm, met een melange van cederhout en amber."
Meedoen is simpel.
Laat een reactie achter in de box onder dit bericht met je naam en waarom je de geur wil winnen. Als je volger bent (of wordt) van dit blog - met dat Google Friend Connect-gedoe hiernaast - maak je zelfs een extra kans om mee te doen. Alles voor mijn vaste lezers. Laat in dat geval een tweede reactie achter!

Je kunt meedoen tot aanstaande vrijdagmiddag 12:00 uur. Daarna maak ik de winnaar/ winnares bekend.

24 opmerkingen:

NOVY zei

Wat een goed idee!
Maar ik doe niet mee.
Nee, als je nou je Chanel no 5 weggaf......

Yehudith zei

Ik ga 'm even ruiken in de winkel of ik 'm lekker vind (hij klinkt in ieder geval goed) en dan kom ik bij je terug ;).

Zuster_Klivia zei

Wat een ontzettend leuk idee!

Ik sla een rondje over, ben -heel eerlijk gezegd- geen fan van die geur. Ik gun hem van harte aan een andere lezer(es)!

Mijn persoonlijke top 5:

1) Lolita Lempicka
2) Jean Paul Gaultier
3) Collistar Benessere Dei Sensi
4) Angel van Thierry Mugler
6) Visit van Azzaro

Ad zei

Uhhhh Irène,

Doe mij ook maar niet :-)
Maar wel een heel leuk idee.

Groetjes Ad

Irène's wereld zei

@Novy: Smart ass... ;-)

@Yehudith: Smart woman!

@Zuster_Klivia: Als dat je top 5 is kan ik er helemaal inkomen dat je de Diamonds liever aan je neus voorbij ziet gaan. Jij lijkt me idd het type voor de iets zwaardere geuren. En dat bedoel ik allerminst in relatie tot je blogpost van vandaag!

@Ad: En voor je meissie dan? Mag ook hoor! Ik ben zo liberaal en menslievend.

Petra zei

Hoi Irene
Wat een leuk idee! Ik ben gek op lychees, dus ik ben heel benieuwd hoe de geur is.
Gossie ik wil ook zo'n bijbaan...
Groetjes!

Daanschrijft zei

Waar ik normaal niet aan give-aways meedoe, doe ik voor één keer mee ;) Lekker!
Liefs!

Cash en Els zei

een goed idee! Opruimen en iemand blij maken. Toevallig schreef ik vandaag nog over petchoulli op mijn blog ;-))
Ben erg gehecht aan mn eigen luchtjes!! Chanel no. 5 voor feestjes etc en Paris ( YSL) voor dagelijks gebruik. Dus ik gun de diamonds aan iemand die er weg van is.

Groetjes, Els

Gwen Wijker zei

Wat een leuk idee =)
Ik wil wel meedoen.
Ik heb op dit moment maar 1 geurtje en die is bijna leeg..

Liefs Gwen

Tamara M. zei

Wat een super goed idee van je:)
Ik ken de geur ook niet, zal m eens gaan ruiken in de winkel. Je moet wel weten wat je in huis krijgt natuurlijk;)

*brb*

xx Tamara

Zuster_Klivia zei

@Irene: ik vat het ook zeker niet persoonlijk op, whaha! :)

Anoniem zei

Nou nou Irène, doe je eens iets leuks en dan wil niemand meedoen! Ik ben een man, dus dat is excuus genoeg lijkt me. Succes nog!

De Cousin.

Irène's wereld zei

@Cousin: Die duivelse sigarettenlobbywalm is je dus naar het hoofd gestegen. Ooit moest het er natuurlijk ook van komen...
Daarom nog een keer speciaal voor jou: ik tel inmiddels 3 'ja's' en 3 'misschiens'. Al zal die derde misschien jou niet bereikt hebben doordat jij je maar niet wendt tot de moderne communicatiemiddelen en blijft hangen bij dat zwaar overschatte Facebook.
Groetjes! ;-P

Esther zei

Je omschrijving van de parfum is zo heerlijk en geweldig dat ik zeg DOEN! Ik doe mee aan de race :-)

groetjes
Esther

mirella gudde snoeren zei

Hoi Irene,

Ik als 'stille' trouwe volger van je blog doe graag mee aan deze race! Aangezien ik een enorme fan ben van alles wat met het Oosten van de wereld te maken heeft, denk hierbij aan bijv sushi/ afhaalchinees en vietnames loempia's lijkt me de geur van parfum met lychees de ultieme aanvulling van mijn verzameling. Ik zeg dus 'ja' !

groetjes mirella

MissPiggy zei

Waaaaa hoe tof!
Leuk leuk, ik wil em wel winnen hahaha!
Maar de reden waarom, euhm...
Omdat ik, naast een heerlijk geurtje, (ja ik ga niet overdrijven) niks meer te wensen heb.
Dus dat is dan net die kers op de taart he!

En dat ding van meerdere lijven zie ik ook wel zitten.

xxx! Ben blij dat je je zo'n stuk beter voelt!

ingrid zei

Hartstikke leuk idee,
ik doe graag mee.

Fijn dat het weer wat beter met je gaat!

Yvonne zei

Omdat in jouw top 5 mijn absolute favoriet staat (Narcisso Rodriguez), vertrouw ik erop dat Armani Diamonds ook en topper is (al vraag ik me wel af waarom je 'm dan weg zou geven...).
Ben in ieder geval erg benieuwd naar Diamonds!

En...ik ben eindelijk officieel volger geworden!

Yvonne zei

En over jouw nr 1, Chloé: ik ken heel veel mannen die dat een toiletgeur vinden. Ik vind hem bij een vriendin van me wel heel lekker, maar bij mezelf niet. Interessant hoe dat werkt.

Chanel no. 5 is ook erg lekker.

Edje zei

Jeuj een give-away! Ik doe mee natuurlijk. En waarom ik 'm wil? Omdat ik stin....uhm nee. Omdat ik hem niet ken en graag wil proberen!

Edje zei

En natuurlijk ben ik volger. Wat dacht je!

Running Rapunzel zei

ik was geen volger, nu wel, .....ik doe niet mee voor het luchtje, ik hoop dat iemand het scoort die het heel graag wil hebben!

Leuke actie meid!

Rosan zei

Snel even volger geworden (wat ik al was, alleen nu 'out in the open').
Ik wil ook wel mee doen in de race! Ik ben al 2 maanden hard aan het studeren voor mijn allerallerbelangrijkste tentamen voor mijn propedeuse. Ik zit al in mijn derde jaar, dus heb de deadline eigenlijk al een jaar overschreden. De stress is dodelijk :|.
Maar ik ga hem gewoon halen, en een leuke afsluiter op zo'n vrijdag met een gewonnen geurtje zou dan helemaal top zijn..

Zo :)

Woordveerificatie alebilif.. Zegt genoeg dacht ik zo ;)

Arian zei

Jaaa! Ik doe mee voor mijn heerlijke, mooie, grappige, prachtige, slimme, immer vrolijke, wijze, goedlachse, zachte, fijne, inlevende, heerlijke geurende, slanke, lieve lief Kata!