dinsdag 19 april 2011

Pret met hashtags

Op twitter is altijd wat loos.
De ene keer is het slap gezever over de loserige koffertjeskandidaat (met Pink Panther stropdas...) die meedoet aan Miljoenenjacht. De andere keer worden serieuzere zaken aangesneden.
Gisteravond liep mijn tijdlijn langzaam maar zeker vol met woordgrapjes. En daar ben ik dol op! Er was dan ook weinig aansporing nodig om lekker mee te doen.
Het onderwerp was #gezondenederlanders en #ongezondenederlanders.
Ik zag geestigheden voorbij komen als Wouter Bospeen en Vegetarie Boomsma.
Mijn bescheiden bijdragen bestonden uit de volgende verbasteringen:

#gezondenederlanders
Bart Sjalot
Frits Spitskool
Martin Boerenkoolhoven
Tim Knolselderie
Claudia de Balkenbreij
Sprintje Ritsma
Sjoerd Peterselie (vooral voor insiders heel leuk)
Dries Slavink
Sacha de Boerenkool
Jolande Appelsap
Manuel Venderbosuitjes
Freek de Jonge kaas

#ongezondenederlanders
Barry Astma
Joop Astma
Candida Dulfer
Sprits Wester

#plantaardigenederlanders
Henk Kamperfoelie

#armlastigenederlanders
Marjon de Hond in de pot

Maar de leukste kwam van @ImagInge: Irène Paracetamols! :-)

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Mèn,ik heb de halve nacht wakker gelegen vanwege Femke HalalSla-ma.

@AagjeVinex

Cash en Els zei

Lachen zeg!! ik kom niet meer bij ;-))

Tamara M. zei

Hahahahaha die van Inge vind ik goed:D

Frederike zei

Hahahahaha leuk!

Inge zei

Ik schudde 'm zo uit mijn mouw.. :P

Groetjes ImagInge

Mara zei

Hulde aan inge! :D

NOVY zei

Maar maar maar.....heb ik zó mijn best gedaan, staat er niet eentje van mij tussen!
Zoals daar waren:

Spaghetti Brard
Vegetarie Boomsma
Quornald Maas
Halvarinus Michels

en in de categorie #ongezondenederlanders:
Calorieën Tensen.

Zo.

Irène's wereld zei

@AagjeVinex: Ik zou pas wakker liggen van de variant die ik heb verzonnen op jouw echte achternaam...

@Novy: Ehm lieve schat, doe eens goed lezen... Wat staat er na Wouter Bospeen? En bij ons Patty denk ik als gevolg van teveel Spaghetti ook aan Vetty. Brard.

NOVY zei

Oh, haha, beter lezen Novy! :)

Cisca zei

Haha, wat ontzettend grappig.

Dat soort dingen mis ik dus bijna altijd, vanwege dat stomme tijdsverschil...