donderdag 26 mei 2011

Ik in 101 zinnetjes

Ik...

luister als je Irène, Rens of Ons Ren roept
ben soms kreeft en soms leeuw van sterrenbeeld
al vind ik mezelf tegenwoordig meer kreeft dan leeuw
maar geloof boven alles niet in astrologie
heb blauwe ogen
draag mijn steile, kappersbruine haar in bobje
ben met mijn 1 meter en 68 centimeter best groot voor iemand met CF
weeg 58 kilo
verbaas mezelf dat ik zonder blikken of blozen hier mijn gewicht durf te noemen
ben links, behalve dus met golf
heb een goddelijk lijf (ahum) met een klein genetisch foutje met grote gevolgen
hoed geen kinderen maar wel een hond
heb één oudere zus die overleed voordat ik geboren werd
trouwde met mijn lief, mijn allerbeste vriend
kreeg daardoor wel een schoonzus én een zwager cadeau
ben 80-100% arbeidsongeschikt verklaard
heb dat geaccepteerd maar baal daar nog steeds van
woon in een zogenaamde witte villa
maar vind die term schromelijk overdreven verzonnen door de ontwikkelaar
heb immers geen meters lange oprijlaan met een hek ervoor
richtte ons huis strak maar gezellig in
met een combi van hoogglans wit, hout en veel bonte kleuren
droom ervan hét medicijn tegen CF nog actief mee te maken
zou ook graag een dikke bos krullen willen hebben
riep vroeger altijd dat ik actrice wilde worden
had best wat ambitieuzer willen zijn
en een heuse studie afgerond
ben meestal wel een blij, opgewekt meisje
slik, spuit en vernevel medicijnen
maar zie mezelf desondanks niet als patiënt
♥ zo hard lachen dat ik ervan moet huilen
zou willen dat ik kon schaterlachen zonder hoestbui
ben een perfectionist en punctueel
kan in het verkeer een opgewonden standje zijn
met schelden en armgebaren en het stoom uit de oren
kan moeilijk geduld opbrengen ten aanzien van bejaarden
lijd aan een ernstige doch prettige schoenentic
waarbij mijn schoenmaat 37 een zegen is
raak gefrustreerd van bikini's kopen
maar laat me daardoor niet weerhouden de stad in te gaan
drink geen koffie
maar wel Coca Cola Light
zeker een fles per dag
kan de wijn tegenwoordig goed laten staan
gedij het best in het voorjaar en de zomer
bbq bij voorkeur op een ander
hou van het tuingeluid van tikkend bestek op borden
en vogelgekwetter in de ochtend
ben de slechtste huisvrouw op het noordelijk halfrond
en tel daar ook maar het zuidelijk bij op
epileer mijn wenkbrauwen meestal tijdens het koken
ben een vrouw dus kan goed multitasken
heb me bekwaamd in het professioneel series op dvd kijken
ga structureel te laat naar bed
sta 's morgens niet voor tienen op
was mijn haar met Clairol Herbal Essences
mijn lijf met Sanex
de was met Witte Reus en Color Reus
en mijn handen in onschuld
liet de honden los
poets liever ouderwets met de hand dan elektrisch
heb daardoor helaas mijn tandvlees naar de gallemiezen geholpen
luister overdag vrijwel altijd naar 3FM
krijg echter braakneigingen van Gerard Ekdom
lees bij tijd en wijle graag een boek
maar zit momenteel niet een leesflow
verzamel de stripboeken van Jan, Jans en de Kinderen
snaai het liefst abrikozenvlaai
hield vroeger dolgraag spreekbeurten
en blader nog wel eens oude poëziealbums en vriendenboekjes door
ben niet bang voor onweer, spinnen en muizen
verwonder me over samenstellingen als mouwloos hemdje en zinloos geweld
struin graag rond op het www op zoek naar mensen van vroeger
ben behoorlijk afhankelijk van internet
blog al of pas zes jaar-en-een-beetje
zou me geen raad meer weten zonder mijn iPhone
begrijp totaal helemaal niks van de Facebookhype
verafschuw interessantdoenerij en protserigheid
krijg ook vlekken in mijn nek van pseudointellectueel gedoe
koester de band met mijn #goudenouders
♥ tulpen, gerbera's en hortensia's
haal zo nu en dan de bezem door mijn sociale leven
word soms toch nog erg moe van bepaalde mensen
vind het oprecht niet erg om ouder te worden
heb dan ook nog geen enkele grijze haar
merk dat ik me steeds lekkerder in mijn vel voel zitten
denk te snappen hoe de dingen in het leven werken
durf steeds beter te zingen buiten de badkamer
schuw zelfspot en sarcasme bepaald niet
moest vroeger, tot mijn grote schaamte, al huilen om Lassie
constateer dat het in de loop der jaren alleen maar erger is geworden
en dus een tegen wil en dank emo-doos ben
lak tegenwoordig met enige regelmaat al mijn nagels
heb een hekel aan massages
besmeer mijn toetje 's avonds met de Johannescrème van Sans Soucis
en mijn handen voor het slapen gaan met die van Nivea
houd op mensenniveau van mijn hond
net zoveel als van Sjoerd
elke dag nog een beetje meer
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
ben ook maar gewoon een mens

Dit idee heb ik dankbaar gepikt van Silly Me, en zo vertakt het 101-blogje zich vrolijk verder...

8 opmerkingen:

jootje zei

Naah geweldig!!!
Ik heb nu wel het idee dat ik je een klein beetje ken....
En toch ook weer veel cf gelijkenissen hoor,alleen ik heb dan weer wel die krullen en kat in plaats van hond,oooh en ha niet onbelangrijk niet getrouwd met mn lief!

MissPiggy zei

This is the BOM!!!
Waaaaahahahaha die van dat tandvlees is geweldig! Dat doe ik ook!

Vet tof, misschien ga ik -em ook op een dag eens dankbaar van jou jatten, goed?

x!

Zuster_Klivia zei

Leuk dat je meedoet! En wat een uitgebreide lijst...

Ik smeer ook Nivea, heerlijk spul!

Je wenkbrauwen epileren tijdens het koken??? Help me herinneren dat mocht je me ooit uitnodigen om te koken, dat ik bedank voor de eer ;)

Edje zei

Wat een leuk lijstje!

En gek dat je niks snapt van de Facebookgekte als je wel op zoek bent naar mensen van vroeger. Ik ben juist véél mensen van vroeger op Facebook terug tegengekomen! Voor de rest doe ik er ook (bijna) niks mee hoor...

Irène's wereld zei

@Jootje: haren ruilen??? :-)

@MissPiggy: dan heb jij vast ook tamelijk gevoelige tanden van het handmatig raggen. Ik ga over op Sensodyne. Het zal mij benieuwen.
Beter goed gejat dan slecht bedacht, is mijn (gejatte!) credo. Leuk! :-)

@Zuster_Klivia: had ik je eigenlijk onder die naam moeten linken ipv Silly Me, bedenk ik me nu?
Ja, nou, dat van die wenkbrauwen en de epileergevolgen had ik inderdaad al voorspeld als verkeerd te interpreteren zin. Het zit zo. Als kookontwijkende move moet ik ineens heel nodig mijn wildgroei bijplukken en laat Sjoerd derhalve alleen met het vuur, de pannen en de inhoud. Ik sta gewoon bij het raam met mijn spiegeltje. Ver van de te eten waar. Dus je kunt gerust een keer komen. Koken. ;-)

@Edje: ik ben meer een Inspector Gadget meets miss Marple. En zoveel geheimen geeft Facebook nou ook weer niet prijs. Ik heb er een tijdje *op* gezeten hoor, maar werd helemaal debiel van de knullige layout en dat hysterische wall-ding.
Het was dan ook een hele toer om mijn account weg te krijgen. Maar het lijkt gelukt...

Ydnas zei

Ik heb genoten van je blog, ben blij dat door Zuster_Klivia het wenkbrauwen-epileren-tijdens-koken-verhaal al opgehelderd is ;-)
O ja, en ik maar denken dat jij nog steeds een vriend van mij bent op facebook, blijk je allang vertrokken! :P
Liefsss
Sandy

Daanschrijft zei

Wat ben je toch leuk!
Liefs,
Daan

Anoniem zei

Ik heb ALLES gelezen en schoot regelmatig in de lach! Heerlijk hoe je de humor erin houdt! Enne mag ik het idee ook stelen? Tis zooo leuk..
gr.Ing