dinsdag 31 mei 2011

iPhoto mei 2011

In mei leggen alle vogels een ei.
En ik mijn meiPhoto. *plop*

Kooigevechten. Je kunt er niet jong genoeg mee beginnen!


Dit ben ik. Althans, een deel van mij. Maak kennis met my inner eye. Gekiekt, gekeurd en goed bevonden. Op diabetesgerelateerde afwijkingen. Geen vuiltje aan de lucht. Of in het oog dus.


Mijn Zalandovuurdoop is een feit. Omdat de fysieke zoektocht naar rode ballerina's faliekant was mislukt zocht ik redelijk ten einde raad mijn heil op internet. Voor de afwisseling joelend verwelkomde ik de kleine Indische postbezorgster, die hier haast wekelijks aan de deur staat met een pakje van de ene of de andere farmaceut. Want ik had op tv gezien dat dat moet. Nogal hysterisch gillen en wild met de handen wapperen als er Zalando op de doos staat. Helaas kon de inhoud van de webgigant me niet bekoren. Het glazen muiltje van Assepoester was een makkelijker missie. To be continued...


We hebben echt een kneiter van een voorjaar hè?! Het aantal zonuren in de loungeset is nu al niet meer te tellen. Ultra zen word ik ervan. Izrèn.


Een foemelvot (met de klemtoon op -oe-). Zo werd Rover op twitter omschreven. Ik kan inderdaad geen passender woord verzinnen.


"Omdat jullie zo van Rover en het huishouden houden."


Hij is in elk geval origineler dan "Drie keer toeteren als je geen slipje draagt!" of "De schrik van iedere vent: blond en intelligent!".


Tijdens onze voorjaarsvakantie deden we onder meer een dagje Loods 5. In Sliedrecht. Mán wat ze daar aan spullen hebben...! Als gehypnotiseerd slalomde ik van links naar rechts, tussen kussentjes en kandelaars, onderwijl een keur aan woonaccessoires in ons winkelwagentje deponerend. Van al dat geslenter en het pogen te temperen van de koopdrift wordt een mens aardig hongerig. Gelukkig bood het café halverwege de route uitkomst. Helaas serveerden ze die dag geen warme maaltijden maar wel broodjes.


Lekkere broochjes. En ondanks dat Sliedrecht geen Ridderkerk is - voor een provinciaal klinkt alles links van Gorinchem hetzelfde - moest ik ineens heel erg aan Ronald Goedemondt denken.


Naar het schijnt was dit bord - of een variant erop - een onderdeel van de afgelopen VMBO-examens. Welk pictogram geeft weer dat je op deze bouwplaats gehoorbeschermers moet dragen?
Ik vrees dat het gat (de krater?) met de havo ieder jaar groter wordt.


Noem me een vroegrijpe zeikbejaarde die vanachter het raam de wereld gade slaat maar hier trok ik toch lichtelijk verwonderd mijn wenkbrauwen over op. Paps die de Panda halt houdt, het iets te goed doorvoede kroost eruit jaagt, de achterklep opent en op zijn elfendertigst wat reclamefolders begint te distribueren. Terwijl het voor alles en iedereen veel beter zou zijn als die dikke koters van hem de benenwagen namen om van brievenbus tot brievenbus te gaan!


D'n twitter is toch zo'n gezellig theekransje. Van de week keutelden we met wat fashionista's over uiterlijke verzorging en aanverwante zaken. Reuze interessant. Toen kwam ook mijn matching point ter sprake. Want ik combineer graag. En op het dwangmatige af. Alles moet kloppen. Als ik cognackleurige laarzen draag hoort daar een dito riem bij, evenals eenzelfde kleur tas. Da's hartstikke logisch, voor mij. Begrijpelijkerwijs ging ik dan ook compleet uit mijn panty toen bleek dat het nieuwe rode vestje en het reeds aanwezige roze topje als een bus klopten met de jaren geleden in Frankrijk gekochte ballerina's.

6 opmerkingen:

Yehudith zei

Mix 'n match! Probeer ik ook altijd te doen :D. Ik kwam er vandaag achter dat mijn nagellak echt perfect bij mijn rokje paste :). Dat vind ik echt leuk. Deze outfit staat je trouwens goed. Mooie rok! Waar is die vandaan? :)

xx, Judith

Irène's wereld zei

@Yehudith: Mooie vondsten zijn dat hè?! :-) De rok is van Desigual en kocht ik in Brussel.

Zuster_Klivia zei

Waar een mensch al niet gelukkig van kan worden :)

Zalando? Hmmm, als schoenengek moet ik er toch ook eens aan. Maar ik sla dat gegil over als je het niet erg vind, ben meer een inwendige schreeuwert.

Moest erg lachen om je HAVO-kloof. Inderdaar is dit te gek voor woorden. Zelfs mensen met een zwaar verstandelijke beperking, komen er nog wel uit, me dunkt.

Anoniem zei

Die komen mij bekend voor. Heb ik die ook niet?! hahahaaaa....
KUS M

Edje zei

Wat een leuke rok! Heb je er ook een roze/rode tas bij?
En ik moest erg lachen om dat nummerbord.
Fijn dat je oog goedgekeurd is!

Tineke Veenstra zei

De foto van Rover vind ik vet!!!

xx