maandag 23 mei 2011

Villa Hinterhausen

In vakantie thuis vieren schuilt één groot gevaar: het werk niet los kunnen laten. Toch de werkmail bekijken. Even een artikel schrijven. Snel wat administratie opruimen. Logischerwijs geldt dat met name voor Sjoerd. Ik kan alles heel goed uit mijn handen laten vallen. Oh ja, en ik werk niet. Maar om volkomen solidair te zijn aan het strenge, door mijzelf opgelegde regime besloot ook ik de iMac zo min mogelijk aan te zwengelen. En dat lukte vrij aardig, getuige de radiostilte alhier gedurende de afgelopen week.

En we hebben toch zo'n zalige week achter de rug. Ongelooflijk.
Eigenlijk deden we alles wat we in den vreemde ook hadden gedaan, alleen dan thuis. Veel en lang slapen, uitrusten, lezen, dutjes in de zon, een bioscoopbezoekje, zo min mogelijk zelf koken en zo veel mogelijk geld verbrassen in de lokale winkeltjes.
Tussendoor maakte ik nog even mijn halfjaarlijkse trip naar de tandarts, kreeg Sjoerd permissie om één avondje een klein beetje te werken en boog de kitter zich in de badkamer over het prutswerk van de aannemer. "Tommy ken nie kitte!" aldus de professional.

En: eindelijk beleefden we dan onze eerste golfles. Het komen tot een datum waarop zowel de golfpro als wij tegelijk beschikbaar waren bleek nog geen sinecure. Zeker de vrijdagnamiddag is immens populair. Vanwege de kinderlessen. Sinds wanneer golfen kinderen? Wat is dat voor flauwekul? Waarom gaan die niet gewoon op volleybal of hockey?
Het golfen an sich was heel leuk. En best moeilijk. Dacht ik altijd een ultralinks meisjes te zijn, blijkt mijn swing met rechts toch echt beter te gaan dan over links. Terwijl het bij mijn moeder precies andersom was. Gekkigheid!
Ook klikte het gelijk met de pro. Hij bleek uit hetzelfde Brabantse dorp te komen als waar wij gewoond hebben. Nou, dan heb je mijn ouders in je broekzak hoor. Het ging gemoedelijk van "gij" en "ge". Mijn moeder had al bijna golfschoenen met spikes gekocht in de aanpalende golfshop.
En die alles verlammende spierpijn gaat vast over als je het vaker doet. Toch?
En morgen krijg ik wel weer gewoon de dop van de colafles af gedraaid. Toch?

Qua outfit kon ik goed mee met de rest van het golfvolk.
Nee, outfits zijn bij mij nooit het probleem...

Ik vond dit meer een backhand of een forehand of een andere tennishouding.
Sjoerd zijn rug de dag erna ook. Maar verder heb ik er natuurlijk nul verstand van.

Resumerend. Achteraf gezien hadden we best naar het buitenland op vakantie kunnen gaan. Ik heb me goed gevoeld, er zijn geen gekke/ enge dingen gebeurd, zelfs die mysterieuze longpijn is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Maar hé, achteraf is het mooi wonen.
Belangrijkste is dat we hier ook intens genoten hebben. Zelfs een klein beetje verkleurd zijn. Nee, ik heb het buitenland totaal niet gemist.

6 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Goed zo! Soms is je eigen gras gewoon net zo groen. Moet je er alleen weer even achter komen.

NL is best een tof land en eigen haard is en blijft goud waard.

Alie zei

Oooh hoe sportief; golfen!!!
Was het leuk?? En viel het mee??
Wat heerlijk dat jullie weer even de accu op hebben kunnen laden. En er een lekker relaxweekje van hebben gemaakt.

Running Rapunzel zei

Heerlijk, zo'n weekje. Ik ben enorm blij voor jullie: wat kan een mens daarvan opknappen he...

Ri zei

Doen jullie goed!

Goed te horen dat jullie het zo fijn gehad hebben.

En die pose van Sjoerd... Mmmm, hij kan nog wel een lesje gebruiken. Dit ziet eruit als lange halen snel thuis :)

Mara zei

Klinkt heerlijk daar in villa hinterhausen. Kan ik ook een weekendje boeken? Wat fijn dat het gewoon goed is gegaan:gewoon goed! Hopelijk geeft het je weer wat meer vertrouwen allemaal. En blijft daarnaast de stijgende lijn stijgen, dat helpt ook behoorlijk mee aan het vertrouwen.
Verder begreep ik dat het morgen groot feest is. Alvast van harte meis! Ik zou zeggen:vier het leven!

Liefs

Anoniem zei

Wat super dat jullie zo genoten hebben!!! Wij doen het jullie niet na in onze casa. Komt waarschijnlijk ook omdat we enorm klein tuintje hebben en de kids soms ook gewoon een andere omgeving nodig hebben. Er straalt veel energie uit je vakantieweekverhaal. YOU GO GIRL!
gr.Ing