donderdag 16 juni 2011

Ava Maria

Eens in de zoveel tijd neem ik een nieuwe twitterava. Gewoon, omdat het kan.
Voor de leken: een ava is een soort profielfotootje. Met de nadruk op 'tje'.
Je kunt meestal wel zien wat de afbeelding voorstelt maar soms zorgt het toch voor wat verwarring.

Lange tijd zag mijn ava er zo uit:


Vorige week besloot ik mijn mening over de voorgenomen afschaffing van het PGB kenbaar te maken door dit plaatje als ava te gebruiken:


Maar omdat mijn halve tijdlijn (de mensen die ik volg op twitter) hetzelfde plan had opgevat zag ik al snel door de bomen het bos niet meer. Wie zei nou wat?!
Daarom koos ik een nieuwe ava. Deze werd het:


Ik vond hem zelf wel een soort van kunstig. De gehele compositie van het contrast tussen licht en donker en dan de rode nagels als fel detail. Totdat iemand me aansprak over mijn ava en voorzichtig de gelijkenis trok met een zekere Adolf. Huh? Pardon?! Nee toch... Navraag leerde dat hij niet alleen stond. Zelfs Sjoerd bekende dat hij de foto licht dubieus vond. En niemand die daar wat van zegt??? Men bleek een snor te zien, of een foute groet. Terwijl ik alleen maar lichte verbazing veinsde en mijn zorgvuldig gelakte nagels showde. Zonder me er bewust van te zijn had ik een monster gecreëerd!

Daarom besloot ik gisteren subiet tot overcompensatie. Mijn Ava Maria.
Omdat een beetje goddelijke interventie en hulp van boven nooit kwaad kan.
Ook gezien dat blaasdingetje.

4 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Tsja... eh. Hij is wel hemels zeg maar.

Vind jou als jij veel leuker moet ik eerlijk zeggen.

Laura (lauraatje1985) zei

Haha, op de blog is de foto met de nagellak (zullen we maar zeggen ;)) wel duidelijk,maar in het klein leek was hij wel een beetje dubieus ja ;)

Nu val je in mijn timeline heel erg op in het blauw :) wel zo handig ;)

Alie zei

Ik blijf de bovenste toch het mooist vinden *sorry*

En omdat ik van die poster over de chronisch zieken nog níet kende (ben blijkbaar de enige in Nederland) zou ik hem graag willen gebruiken als 'profielfoto' voor Hyves. Heb je hopelijk geen problemen mee.

Lfs Alie

Anoniem zei

Ik zag wel meteen je mooie rode nagels :-)
Misschien iets meer op gefocust...haha
Liefs!
Mariëlle

ps: super van je longfunctie!!!!