woensdag 8 juni 2011

Driemaal is vakantierecht

Als ultieme bad juju-aanhanger is het natuurlijk levensgevaarlijk om hardop uit te spreken dan wel zwart op wit neer te tikken, maar toch.
Het gaat goed!
Ik voel me weer kiplekker.
Ik kan weer alles.
Ik doe weer zoveel meer.

Daarnaast wil ik heel graag geloven in het concept van driemaal is scheepsrecht.
Dat na twee afgezegde vakanties in het buitenland het de derde keer echt wel doorgaat. Vol vertrouwen, in goede gezondheid en met veel plezier.
En dus begon ik heel voorzichtig weer eens te zoeken naar bestemmingen buiten de landsgrenzen. Maaseik en zo. ;-)

Kennissen waar we onlangs barbecueden lieten vallen dat zij al jaren via Club Med op vakantie gaan. Ze waren er razend enthousiast over.
Club Med? Club Med? Dat is toch de moeder der all inclusive vakanties?
Voor de gegoede burgerij, met louter artsen, advocaten en aanverwante veelverdieners. En door de bijbehorende financiële barrière keurig verschoond van het klootjesvolk.
Jaaa. Maar dat was vroeger!
Tegenwoordig is het allemaal veel laagdrempeliger. Oké, gebraden Britten met glimmend witte nylon Fila voetbalbroekjes en getatoeëerde buldogs met daaronder in Keltische letters mum op hun schouder zul je er niet snel aantreffen. Maar hé! Hoe erg is dat?
Naast jezelf de hele dag volproppen met spijs en drank kun je op zo'n clubdorp (inderdaad, dit klinkt wat sektarisch) ook van alles doen. Er wordt een keur aan sporten aangeboden (kan iemand me de spelregels van jorkyball meteen even uitleggen?), er zijn zwembaden en ook aan spa's en massageruimten is gedacht. Nou! Wie wil dat nou niet? Mijn flauw flakkerende vakantievlammetje werd er in ieder geval door aangewakkerd.

Toen ook nog de randvoorwaarden stuk voor stuk konden worden afgevinkt - één week, op ongeveer vier uur rijden, opvang voor Rover - was ik om. Vittel Le Parc in de Vogezen gaat hem worden! Ik heb er serieus oprecht zin in. Dit is te overzien. En we kunnen er ook nog aan onze golftechnieken werken. ;-)
Alleen wacht ik met de betaling toch nog even tot na volgende week. Als ik een dijk van een longfunctie heb geblazen en mijn liefste dokje haar zegen over mij heeft uitgesproken. Debiel hè?

8 opmerkingen:

Mara zei

Wat fijn dat het zoveel beter gaat, dat je weer mogelijkheden kunt zien! Dat je na een aangenaam weekje hinterhausen het weer aandurft je horizon te verbreden!
Ben heel benieuwd hoe het club-med-concept zal bevallen.

Ik ga alvast duimen voor volgende week! Misschien kun jij de nieuwe topper worden in onze TL?

jootje zei

goede berichten , goede vooruitzichten......
Fijn dat je je goed voelt!!

Ydnas zei

Helemaal niet debiel hoor. Maar ik weet zeker dat je super goed gaat blazen! Zet'm op ;-)
Liefs Sandy

Zuster_Klivia zei

Goedzo! En nu idd nog even hoppatee een enorme FEV1 en dito Tiffenau blazen. Ik duim alvast even mee.

En laat me even weten hoe dat jorkybal gaat? Klinkt idioot trouwens.

Yvonne zei

Je gaat goed blazen, ik weet het zeker, Het móet gewoon. En veel plezier op jullie vakantie!

Floor zei

Oh naar Club Med ! Ik heb er 2 jaar gewerkt als G.O. (gentil organisateur) zo noemt men de mensen die er werken en jij bent dan een G.M (gentil membre) hahahatis maar dat je het weet ! Ik vond het altijd zalig werken daar en meestal waren mensen ook erg tevreden over de Club maar ik praat nu over toen ik jong was , das toch weer 20 jaar geleden ! oma heeft gesproken .... have fun ! en ik ga even duimen voor je dat het dit keer niet hoeft te worden afgeblazen ;), blaas m erin !

Alie zei

Wauw, klinkt goed. 'k Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. En nu maar dat longfunctieapparaat het kamertje uit blazen hè!!!
Ik ga in ieders geval voor je duimen!!

Liefs Alie

Louise Steptoe zei

Och ja, die gebraden Britten met glimmend witte nylon Fila voetbalbroekjes! Wat heb ik die lang niet gezien, maar dankzij jou zie ik ze weer even haarscherp voor me. Mooi.

Irene, het is helemaal niet debiel om op den doks zegen te wachten. Hopelijk kan je snel gebraden Britten-vrij op vakantie. Eindelijk.

(Ik moet hieronder clowm invullen. Zegt dat eigenlijk niet genoeg? Clowm. Ofwel; enorm veel lol. Ga jij hebben. Hoop ik.)