vrijdag 17 juni 2011

Extreem links

Een linksepootje, dat ben ik. Al zolang ik me kan heugen.
Met daardoor als enige in de klas een blauwe vulpen in plaats van een groene (of was het nou andersom?).
En nog steeds niet recht kunnen knippen. Niks. Serieus, ik ben knipgehandicapt. Maar goed dat ik nooit droomde van een kapperscarrière want ik had geen klant overgehouden.

Maar goed. Terug naar het schrijven.
Het handschrift van een linkshandige is niet om over naar huis te schrijven, zeg maar. Dat van mij althans. Het danst alle kanten op. Geen letter lukt hetzelfde. Het vlekt als een gek door mijn eigen gestempel.
Vroeger op de basisschool hadden we elke week schrijfles. Eerst moest je de voorgetekende letters overtrekken, voor het gevoel, en daarna mocht je ze zelf schrijven. Uit de losse pols. Het was een secuur werkje. Juffrouw José liep keurend door de klas en boog geregeld naar je toe om een compliment of aanwijzing te geven. In haar hand hield ze een bundel gekleurde pennen. Rode en groene. Iedereen kende de betekenis ervan. Degenen die het mooist hadden geschreven/ het meest hun best hadden gedaan (zeer pedagogsich verantwoord!) mochten de volgende regel met een gekleurde pen van de juf schrijven.

Alle gekleurde pennen voor de moeite van juffrouw José ten spijt.
Dit is wat er anno 2011 van mijn hanenpoten over is gebleven...

1. What's your name/ your blogger name?
2. What's your blog's name/ URL?
3. Write "The quick brown fox jumps over the lazy dog."
4. Favorite quote?
5. Your favorite song?
6. Your favorite band/ singers?
7. Anything else you want to say?
8. Tag three to five other people.

3 opmerkingen:

Mars zei

Hee Iren!

Als eerste; ik vind je handschrift juist leuk! Misschien niet 'super perfect binnen de lijntjes netjes' maar het heeft zoiets leuks en vrolijks. Vraag me niet waarom! En zeker niet on netjes (is dat een woord?).
En weet je wat heeeeel (nou ja, in ieder geval een beetje) grappig is; ik luisterde vandaag echt héél toevallig (want sinds jullie bruiloft nooit meer geluisterd) "Sleurt met jou" van Claudia de Breij. En ik kreeg helemaal kippevel door de mooie herinnering van jullie bruiloft. Dat wilde ik je eigenlijk smsen, maar toen stond er ineens een vriendin voor de deur met wie ik de afspraak was vergeten!! (en ik was nog niet eens aangekleed). Dus toen heb ik de sms afgebroken en klinkt het na deze blog meteen een stuk minder leuk! Zo van; 'Uhuh, vast'. Dus nou ja.. een uitgebreide uitleg leek me wel zo leuk. Of ik heb gewoon geen leven, haha!! Sorry voor het bekladden van je blog! Liefs!!!

Ydnas zei

Ik vind je handschrift heel vrolijk!

alie zei

Ja hoor, niks mis mee!!!!