woensdag 22 juni 2011

Twins Gym

Ik zit nogal in een opruimflow de laatste tijd.
Ruimte voor ruimte pak ik aan. En ik ga grondig te werk.
Al heel wat meuk heeft zijn laatste bestemming in de afvalbak gevonden.
Vandaag was de zolder aan de beurt.
In het verste hoekje, bij de ketel, stonden twee opgetuigde prikborden.
Nadat ik het stof ervan af had geblazen verschenen verschoten foto's, oude kaartjes, vergeelde knipsels, een gelukspoppetje. En deze trofee.



Een tastbaar bewijs van mijn luisterrijke sportschoolverleden. Het oord in kwestie lag - zoals beide adressen reeds verraden - pal tegenover mijn toenmalige studentenhuis. Makkelijker dan dit zou het nooit meer worden. Lift in, deur door, bruggetje over, andere deur door en gymmen maar.
Ik ben drie keer geweest geloof ik. De eerste keer om me in te schrijven en 100 gulden achter te laten. De tweede keer om voorzichtig met wat apparaten in de weer te zijn en daarna de sauna in te duiken. En de derde keer om genadeloos van de loopband af te donderen. Pal voor het oog van een opgepompt hemdje met een kaal hoofd dat verwoed zijn biceps zat te laten groeien. Het restant van die 100 gulden kon de eigenaar van Twins Gym steken waar de zon nooit schijnt.

5 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Op diezelfde plek waar menig ander honderdje verdwenen is denk ik, haha!

Ri zei

Old skool! Dat was nog in de tai bo tijd. Da's echt lang lang lang geleden.

Vita zei

Hé! Daar 'sportte' ik ook! Voor de vorm rolden collega en ik rijkelijk laat een klasje in waar we de slappe lach kregen omdat we het niet konden bijhouden, om 20 minuten later tussen de goed gevulde homopopulatie de sauna in te duiken. Mooie kluisjes, dat weet ik ook nog. Het was in... even denken. Rond 2000 denk ik, zoiets. Want in 2001 gingen collega en ik ons weegs en kwam ik er niet meer. Misschien heb ik je dus al eens gezien. Bloot. Drie keer.

Irène zei

@Zuster_Klivia: No doubt about that!

@Ri: En die plaatjes dan! En waarom het 'Twins Gym' heette? Geen idéé. Misschien om jezelf naar het postuur van Danny de Vito te trainen?

@Vita: Niet! En zeg je nou homopopulatie? Ik ben geschokt. Kwamen die daar? :-))
Zo bleu. Ik was zo bleu.
Voordat ik homo probeerde te worden bij 'Twins Gym' heb ik eerst nog gesport bij sportschool KISS. Keep In Shape Sister. Op de Kloveniersburgwal meen ik. Zeg me niet dat jij daar ook actief was...

Anoniem zei

Whahahahaha! Ik vind jouw humor zoooooo goed!!! Niks blijven hangen in de ellende van je ziekte! HULDE!

gr.ing