zaterdag 18 juni 2011

Van hoe we toch niet gingen

In 2005, 2006, 2007 en 2008 waren we erbij.
In 2009 en 2010 moesten we helaas verstek laten gaan.
Het plan was dan ook om dit jaar weer eens ouderwets van de partij te zijn.
Om oude bekenden weer te zien en nieuwe mensen te ontmoeten.
Maar toen begon het te regenen. En te waaien. En nog meer te regenen.
En sloeg alhier de twijfel toe. Wat was wijs?

In de loop der jaren ben ik toch wel een beetje voorzichtiger geworden waar het CF-contacten betreft. Of ouder en wijzer. Of banger. Noem het hoe je wil.
Waar ik vroeger meende te moeten provoceren door heel stoer (lees: dom) gebruikte dessertlepels uit te wisselen met een andere CF-ster ben ik tegenwoordig iets meer op mijn qui vive. Ik spreek liever niet meer bij ons thuis af met afwijkend-chromosoom 7-genoten. Het idee van vreemde pseudomonassen en ander bacterieel gespuis aan deurklinken spreekt me weinig aan.

Daarom is CFBD ook zo ideaal. Elkaar ontmoeten in de veilige buitenlucht, op neutraal terrein. En dan bij voorkeur als de zon schijnt!
Maar omdat de weergoden voor vandaag weinig goeds in petto hadden besloten we het risico niet te nemen. Daar is de rit naar Bloemendaal te ver voor. Bovendien trok ik er niet aan om in het slechtste scenario elkaar in een matig geventileerde tent op een kluitje geplakt alsnog aan te gaan staan hoesten. Zodoende bleven we met een beetje pijn in het hart ook de zevende editie van CFBD thuis.

Wat het weer betreft bleken we er helaas voor ons maar gelukkig voor de feestvierders faliekant naast te zitten. Het bleef droog in Bloemendaal en de zon heeft zich zelfs laten zien.
Wat betreft mijn gesteldheid was het een wijs besluit. Want ik was vandaag zo gaar als een kanarie. Wegens 'die tijd van de maand' hondsmoe en tot weinig meer in staat dan slapen en suf op de bank hangen. Gelukkig kwam ik in de loop van de avond weer een beetje bij mijn positieven en was ik fit genoeg om een avondje te wijnen met de buurten. Zonder meer the next best thing na CFBD.

2 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Und? Inmiddels weer een beetje bijgekomen hoop ik?

Claudia Huijzen zei

Ik begrijp je overwegingen. Wijs besluit, ook al bleek het (gelukkig) mooi weer te zijn, zo'n daggie CFBD vergt een hoop energie kan ik mij zo voorstellen... en als je dan toch al zo gaar als een kanarie bent... Hopelijk gaat het nu beter met je!
Liefs Claudia