dinsdag 20 december 2011

Irène en tradities

Het is ieder jaar hetzelfde liedje. Dat ik me door de decembermaand heen worstel. En ieder jaar vraag ik me af of het vorig jaar ook zo erg was.
Hoera dus voor het foefje van ons brein. Gelukkig vergeet je de stomme dingen ook weer snel, zodra ze worden overschreven door leuke gebeurtenissen.

De dag dat de Sint zijn hielen heeft gelicht schiet ik in de decemberdepressie. Hoe meer verlichte kerstbomen ik zie, hoe bedroefder ik me voel worden.
De laatste weken voor de kerstvakantie zijn ook steevast te vol gepland. En hoe zeer we ons voornemen om dat dit jaar echt niet te laten gebeuren... Afijn. Je kunt het wel raden. Sjoerd die zich nog snel zes slagen in de rondte werkt. Overal kerstborrels en eindejaarsetentjes. Nog een onverwacht sterfgeval met crematieplechtigheid. En tussendoor de boodschappen en andere regeldingetjes.

Zoals onze eigen traditie inmiddels voorschrijft hebben we de kerstboom afgeschaft. Het optuigen is kut, het aftuigen is kut, ons volledig in balans zijnde interieur in de war schoppen zodat dat kreng fatsoenlijk ergens kan staan is kut. Excuse my French. Ook de eindeloze stroom kerstkaarten hebben we geschrapt. In plaats daarvan gaan er mooie donaties naar de NCFS en het Christinafonds. Opdat ik nog vele decemberdepressies door mag maken!

Wel wens ik iedereen natuurlijk het allerbeste voor 2012. Met vooral veel gezondheid. En omdat we dol zijn op dansen hebben we ook dit jaar traditiegetrouw ons beste beentje voor je voorgezet!


Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Al is dit liedje eigenlijk op mijn lijf geschreven...

8 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Ah, een collega. Ik heb ook zo'n pesthekel aan deze maand. Ik kan er de lol niet van inzien. Wát een poppenkast overal.

Bleh :S

ToontjeD zei

Heel herkenbaar,

Ik hoop voor jullie dat het niet een te lang 'A long December wordt'.

Gr. Anton.

Ydnas zei

Ik vind dat filmpje van jullie echt hilarisch :)
Wens je een heel gezond 2012 toe!

Liefs Sandy

Anoniem zei

ook al hou je niet van de kerst toch fijne dagen want het is toch gezellig dat je man vrij is en samen leuke dingen kan gaan doen , sterkte x manon

Cash en Els zei

;o)) erg leuk!!

Voor jou en Sjoerd en de kleine rakker toch fijne feestdagen en straks een super mooi nieuw jaar te gaan.

Groetjes, Els

Anoniem zei

Ik durf je geeneens een kaart te sturen.

@agje

DharSon zei

Wat een heel leuk filmpje!

Enne tja die dagen daar heeft iedereen zijn gedachten over.. Dat is ieder voor zich.

Yvonne zei

Dat is nu de reden dat wij ook geen kerstkaarten sturen en al 4 jaar op vakantie gaan met kerst. Aanrader!
Sinterklaas doen we ook niet aan mee trouwens.