dinsdag 28 februari 2012

Ikje

Ik stuurde eens een ikje in, ter publicatie in de nrc next.
Natuurlijk waren er veel leukere en betere ikjes en belandde het mijne ongetwijfeld in het ronde archief.

Maar dit is mijn blog en hier ben ik de baas.
Daarom alsnog een publicatie van mijn ikje.

De weekboodschappen zijn weer in huis. Op tafel liggen 3 broden en 2 pizza's te wachten op transport naar de diepvries in de garage.
Mijn lief, niet te beroerd om ondanks een drukke werkweek een helpende hand in het huishouden uit te steken, biedt aan de etenswaren op te ruimen.

Als hij de volgende dag een stapel oude kranten naar de garage heeft gebracht komt hij met een beteuterd gezicht terug naar binnen.
"Ik heb gisteren een klein foutje gemaakt," bekent hij. "Ik was nogal druk met de broden en toen heb ik de pizza's bovenop de ijskast gelegd in plaats van in de vriezer."

Ik rol met mijn ogen en verzucht: "Jezus… Hoe druk met broden kun je zijn?!"

2 opmerkingen:

Lotte zei

Haha... Ik vind ikje leuk.

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat het selecteren van 'ikjes' een corveetaak is waar niemand bij de NRC Next op zit te wachten. Dat je het maar weet.

Zuster_Klivia zei

Ik snap het ook niet.

Gewoon nog een x insturen, de aanhouder wint ;)