donderdag 15 maart 2012

Dat was het dan, daar achter de molen

Meer nog dan andere jaren keek ik deze winter reikhalzend uit naar het voorjaar.
Natuurlijk om de jonge knoppen en het frisse groen, het lengen van de dagen in combinatie met oplopende temperaturen en om eindelijk die kriebelige sjaals en mutsen weer op te kunnen bergen. Maar vooral omdat het begin van de lente dit jaar zo ongeveer samenviel met de overdracht van ons oude huis.

En vandaag, precies op de allereerste lentedag van 2012, was het dan eindelijk zover.
Zonder jas en met de rode flatjes aan mijn voeten togen we voor de allerlaatste keer naar ons huisje achter de molen. Onderweg kocht ik nog een fleurige bos tulpen, om de aanstaande bewoonster welkom te heten in haar nieuwe huis.
Samen met de makelaar deden we de eindoplevering. Na een laatste rondje door het huis werden de meterstanden genoteerd en wisselde de sleutelbos definitief van eigenaar.
Het tekenen van de transportakte bij de notaris was de laatste formaliteit. Rien ne va plus. Het huis is niet meer van u!

We zijn ontzettend blij. Maar tegelijkertijd beseffen we het allebei nog niet zo. Het gegeven dat we weer gewoon over maar één huis beschikken moet echt nog even indalen. Al vermoed ik dat de gewenning snel zichtbaar zal worden. Met name op onze bankrekening.

Sinds ik in 1999 met een hoop omwegen mijn havodiploma haalde, word ik nog altijd geplaagd door een terugkerende droom. Correctie, nachtmerrie.
Zo'n twee keer per jaar ontwaak ik 's ochtends zwetend van de paniek met de beklemmende gedachte "Maar ik was toch wél geslaagd?!".
Ik ben heel benieuwd of deze nare droom door de verkoop van ons oude huis nu eindelijk overschreven wordt. En of ik vanaf nu twee keer per jaar zwetend van de paniek ontwaak met de beklemmende gedachte "Maar ons oude huis was toch wél verkocht?!".

5 opmerkingen:

Mammalien zei

Gefeliciteerd! Moet een opluchting zijn. Die droom, die heb ik ook, zwetend wakker worden en beseffen dat ik echt wel een diploma heb...

Kim zei

Wat fijn voor jullie! Maar toch vind ik het leukste in deze blog je rode flatjes ;)

xx

Cisca zei

Jaah, fijn!

Ik heb trouwens ook zo'n terugkerende droom over dat ene vak waar ik een her voor heb gedaan...

Zara zei

Gefeliciteerd, dat zal lekker opluchten!
Ik ga hier dan maar niet vertellen dat m'n moeder haar huis vorige maand binnen 1 week verkocht was...

MaMarije zei

Ow wat superfijn!
Geniet ervan, uit ervaring weet ik dat je ook na een paar maanden nog met de dag blijer bent dat je huis verkocht en overgedragen is!

Jippie!!