woensdag 25 april 2012

Mijn nieuwe beste vriendin heet Evy

Er gebeuren rare dingen hier. Volgens mij heb ik de kolder in de kop. En de P.rednison in het lijf, maar daar wil ik het niet wéér over hebben. Voor de verandering. Al vermoed ik toch dat een en ander wel degelijk met elkaar te maken heeft.

Feit is dat ik sinds een week of drie nogal kamp met overtollige energie. Er huist een onrust in me die ik niet herken en waar ik maar moeilijk van afkom.
De een tijdje in het slop geraakte #rondjemethethondje-s zijn weer aan de orde van de dag en ook het huishouden heeft niet te klagen onder deze haast maniakale uitbarsting van dadendrift. Zie ook het voorval met, of beter de achterval van, de badrand. Dit alles op slechts zes uur slaap per nacht, structureel. Schiet mij maar lek.
En dan nog is het niet genoeg. De D.uracellbatterij in mijn rug weet van geen ophouden. Doodvermoeiend. Was het dat maar.

Nou, en toen was er Evy. Inderdaad, die Vlaamse dame met haar zangerige stemgeluid, oppeppende woorden en afwisselende muzakjes. Die na afloop je in oor fluistert dat ze fier op je is, schijnt.
Ik wilde nooit van Evy weten. Met haar gehol. Wat een gedoe. Rennen is al jaren *in*. Ik word daar al evenveel jaren opstandig van. Als rechtschapen antiloop. Beroepsmoe, dat ben ik in zekere zin.
Of nou ja, was dus.

Want vanavond deed ik dus iets tamelijk geks. Ik vroeg, met het schaamrood op de kaken, of Sjoerd heel misschien eens wat MP3's van onze zoetgevooisde zuiderbuur binnen wilde hengelen. Om eens te kijken hoe dat werkt, met madammeke Evy. Of het wellicht iets voor mij zou zijn, nu ik van gekkigheid niet meer weet wat ik met mijn overdosis imitatie-energie aanmoet. Nog geen half uur later stonden de eerste twaalf lessen van de Belsje rengoeroe klaar in iTunes. Met de hartelijke groeten van Sjoerd. Amai.

Nat het verorberen van de avonddis was het gelukkig gestopt met regenen en dus konden Rover en ik toch nog ons avondrondje maken. Sjoerd had weinig goesting (voel je hem aankomen???) om mee te gaan en dus gingen Roof en ik getweeën op pad. Zoals altijd zette ik RunKeeper aan op het moment dat ik de voordeur achter me dicht trok. Ik ben dol op statistieken. En nieuwsgierig. Nog geen honderd meter van huis kon ik de lokroep niet weerstaan. Evy, kom er maar in!

Het moet werkelijk geen gezicht zijn geweest. De hobbelende donkerblauwe winterjas met achter zich aan dribbelend dat kleine witte hondje. Want behalve mijn flitsende gymschoenen en slobberende joggingbroek was er weinig sportiefs aan mijn outfit te herkennen. Ik had ook veel te veel aan. Onder de wollen jas zat namelijk nog een fleecevest, met-zonder beha.
Maar we hebben het potverdomme gedaan zeg! Zomaar de eerste les van Evy afgewerkt. Met handicaps nog wel. Want Rover trok zich natuurlijk vrij weinig aan van wanneer er gerend of gelopen diende te worden. Hij moest in de eerste plaats vooral plasjes doen en een drolletje leggen. Ik geef hem geen ongelijk.

Het was in elk geval een mooie testcase. Ik blijk te kunnen rennen. Dat alleen is al een openbaring. Overmorgen mag ik weer. Dan begin ik opnieuw bij les 1. Zonder hond, met beha. Super officieel. Alléé jong!

8 opmerkingen:

Jannie zei

Woooooohoooooowww! Wat actief!! Goed zeg! Hoop dat de komende lessen ook succesvol zullen zijn! :)

sandy zei

geweldig! Ik heb ook een vriendin die Evy heet, indisch net als mijn moeder, morgen zie ik haar weer bij mijn creativiteitscentrum waar zij werkt. Zij houdt net als ik niet van rennen, wel van kunst, maar rennen is ook kunst!

Zuster_Klivia zei

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! ;)

Is het besmettelijk, denk je?

Mara zei

Jeetje, het moet niet gekker worden! Hardlopen? Irène!
Het is een mooie reden om in ieder geval weer te gaan shoppen voor een nieuwe en sportieve outfit. Er hoort natuurlijk wel een kek pakje bij ;).

Mars zei

Iren! Wil je me nooit meer zo laten schrikken?? ;-)

Wow, supercool zeg. En ik kan je vertellen; mét bh rent echt een stuk lekkerder;)

Keep on running en veel Plezier met je nieuwe BFF!

Kus

Ps. Wij zijn ook weer aan t rennen geslagen, sinds een week of 2! Misschien heerst de kolder in de kop. Evy rent echter niet met ons mee, misschien tijd om haar eens te downloaden!

Kim zei

Zou het ook de lente zijn?
Ik ben ook begonnen met rennen. Maja misschien telt het niet meer als je getransplanteerd bent?
In ieder geval vind ik het echt heel goed van je! Go, go, go!!
xxx

jootje zei

Waar is dat virus?
Hier nog niet gezien.....ik denk dat ik hem ook wil.

Ad zei

Hee stomme knie van me. Werk eens ff mee.
Dan kan ik ook op het ritme van Evy gaan hardlopen.

Hardstikke goed van je Irène.