vrijdag 20 april 2012

Scherven brengen geluk?

Goeoeoed, we zijn inmiddels twee weken onderweg. Kleine update dan maar?
Twee weken 30 mg P.rednison per dag resulteerde vooralsnog in:

- 1 Kapot achterkantje van mijn 1 week oude iPhone.
- 1 Kapot achterkantje van mijzelf wegens een stupide val van de badrand.
- 1 Vakkundig aan de muur bevestigde ingelijste poster.
- 1 Extra kilo lichaamsgewicht ondanks overmatige beweging en een Chokotoffrantsoen.
- 6 Lieve kaartjes van lieve mensen die zo lief meeleven.

Dat van die iPhone was echt zuur. Ik ging nog even snel snel voor sluitingstijd naar de supermarkt om worstenbroodjes te kopen wegens gebrek aan kookzin. Mijn spiksplinternieuwe iPhone 4S zat opgeborgen in het hoesje van mijn oude iPhone 3GS. En dat past net niet. Typisch gevalletje verkeerde zuinigheid. Dat, in combinatie met opgefokte bibberhandjes en de fijne motoriek van een een olifant in een porseleinkast resulteerde in dit, nadat hij op de grond belandde in plaats van in mijn jaszak:


Dat van mijn eigen achterkantje was hemeltergend lomp. En pijnlijk. Op vrijdag de dertiende nog wel.
Toen mijn moeder bijna klaar was met het poetsen van de badkamer vroeg ze me of ik haar nog even wilde helpen. Er zaten namelijk wat spinnenpoepjes op enkele wandtegels bij het raam. Om die weg te krijgen moest ze op de badrand klimmen. Mijn taak was om te zorgen dat ze daar niet vanaf viel. Mijn moeder veegde, ik stutte haar benen en spoelde af en toe het poetsdoekje uit. Tot zover missie geslaagd.
"Dju, in die hoek zitten er ook nog!" sprak mijn moeder even later, wijzend naar de andere kant boven het bad. "Wacht maar, dan zal ik nu wel even klimmen en vegen!" antwoordde ik fluks, bruisend van de fake-energie. En ik had mijn linker voet al op de badrand gezet. Plaatste mijn rechtervoet ernaast. Wilde opstaan uit hurkstand... En kapseisde in een beweging achterover van de badrand! Ik belandde met mijn bevallige achterwerk ín de poetsemmer. Alles was nat. De vloer stond blank. Mijn stuitje bonkte. Mijn moeders bril stond scheef op haar hoofd. We keken elkaar aan. Verschrikt. En gierden het vervolgens uit. Dit. Dit was weer zo Irène! Een eerste bottencheck leerde dat alles nog functioneerde. Zonder vervaarlijk gekraak. Daarna ben ik maar uit mijn zompige kloffie gestapt en deed mijn moeder de badkamer nog eens dunnetjes over. Never a dull moment hier.
En nee, daar zijn geen foto's van.

Wel hiervan. Très cool toch?


Vandaag ben ik gestart met het innemen van de schimmelkiller T.risporal en het slikken van botbeschermers C.alci Chew en F.osamax omdat P.rednison kan lijden tot botontkalking. Geen overbodige luxe, dunkt me.
Ik moet nog een week 30 mg P.rednison slikken en mag volgende week vrijdag afbouwen naar 20 mg. Weer een week later volgt dan bloedonderzoek om te zien wat dit alles voor effect op mijn totaal IgE heeft. Aan de hand van die uitslag wordt het vervolgbeleid bepaald.
Mijn bloedsuiker, slaaptekort, gekneusde stuitje en ik hopen er het beste van.

6 opmerkingen:

Zuster_Klivia zei

Ach... Vlam liet van de week voor de tigste keer zijn iPhone vallen. Schermpje nummer 5 naar de klote. We kregen dit keer korting in de schermmaakwinkel, want ze vonden het wel heel zuur voor ons. Terecht!

Yvonne zei

Dat chokotoffrantsoen..ahum, nou je merkt het wel...
Erg van je iPhone maar ben ook erg blij dat ik niet de enige lomperik ben. Heb in 2 weken tijd 3 x mijn gewone ouderwetse (nog niet draai-)telefoon van de trap laten vallen. Elke keer valt ie in onderdelen uit elkaar, maar hij doet het nog steeds!
De badkamerslapstick zie ik voor me :) Lijkt me er pijnlijk, maar ook ERG grappig!
Hoop dat het medicijngebruik de moeite waard gaat zijn en dan gaan we echt bijkletsen. Dan vertel ik je ook of we een jongen of een meisje krijgen. Niet dat dat interessant is, maar dan kunnen we samen iets gerichter over namen praten (even maar hoor!).

Tot gauw!

Yvonne zei

Typen op een iPad is niet echt iets voor mij zie ik...

Inge zei

Sorry, maar ik heb wel moeten lachen. Niet om wat er gebeurde, maar de wijze waarop je 't beschrijft: ik zie het zó voor me. De i-phone van mijn oudste is ook kapot: voor èn achterkant, en laat dit nu net gebeuren nadat hij uit verkeerde zuinigheid zijn verzekering had opgezegd. Stom, stom, stom. Zelf heb ik een passend hoesje gekocht voor de mijne, geen verkeerde investering dus.
Succes met je medicatie!

Vita zei

Au. En ook au.

Anyway.

Ik heb deze: http://4.bp.blogspot.com/_Hrmtml4Quxw/TE-bLJnaEKI/AAAAAAAAAL4/gVu8e7bQ3-Y/S760/Keep+Calm+and+Eat+cupcakes.jpg En ik hou niet eens van cupcakes.

Alie zei

Balen van je iphone Irène én van je stuitje natuurlijk. Geen rare fratsen meer uithalen hoor....

Liefs Alie