maandag 7 mei 2012

Home Sweet Home 2 - de eetkamer

Mijn eerste bijdrage voor Home Sweet Home gaf onder andere een kijkje in onze keuken.
Vandaag wil ik graag de andere kant van het eetgedeelte laten zien.



Ik ben dol op kleur in huis. Hoe bonter hoe beter is mijn credo. Hoewel er wel enige structuur in moet zitten. Het Oililyservies op tafel spaarde ik deels bij elkaar door noest knipwerk. Van heinde en verre kwamen de DE-punten me aangewaaid. Bijzonder sympathiek. Het overige deel kreeg ik cadeau met mijn verjaardag. Helaas ontbreekt er aan mijn verzameling nog een donkerblauw eierdopje en een donkerblauwe grote mok. Mocht iemand ervan af willen... Ik houd me aanbevolen!


Op de lamp boven de eettafel was ik op slag verliefd toen ik hem in de showroom zag hangen. We kochten hem bij Goossens, evenals de teakhouten tafel en eetkamerstoelen. Als de lampjes branden zorgen de gekleurde kapjes voor extra sfeer. Dat hij ook nog perfect matcht met het kleine schilderij boven de verwarming noem ik goddelijke voorzienigheid.

De muur die zich uitstekend zou lenen voor een enorm schilderij wordt helaas onderbroken door een even klein als onmisbaar object. Namelijk de thermostaat. Zonde! Anderzijds bood het een uitdaging om op zoek te gaan naar een creatieve oplossing voor het toevoegen van gezelligheid in huis.
Wat ik zocht vond ik bij Basiclabel. Namelijk een letterbak XL. Om je eigen, dynamische 'levend schilderij' mee te creëren.
Het gevaarte in elkaar zetten was een perfect karwei voor een regenachtige dinsdagmiddag. Hem aan de muur bevestigen lieten we wijselijk over aan onze klusjesman. Hij mat het zo uit dat de thermostaat exact in het midden van de letterbak hangt.


Erin staan dingen waar ik blij van word. Mooie kandelaars. De snoeppot van Oilily, gevuld met spekjes. De gekleurde slang van papier maché die we zagen op een expositie en we een paar weken erna kregen 'van de Sint'. Vakantiesouvenirs van mijn ouders uit alle windstreken van de wereld. Ons (ex)wagenpark in het klein. Een lief schilderijtje op hout van Octavie.
Ja, ik ben er nog steeds helemaal weg van.

8 opmerkingen:

Barbaramama zei

Die lamp is supergaaf! Mijn vriendin heeft 'm ook dus ik weet dat ie in het echt nog mooier is!

Home sweet home X

Zuster_Klivia zei

hahaha, het is nog erger dan ik dacht. Je hebt ook de slang van Niloc! Die vind ik ook geweldig :)

Marlies zei

'Erin staan dingen waar ik blij van word'. Kijk, en dáár draait het om! Leuk om ook bij jou te mogen gluren ;)

Irène zei

Dit wordt idd spooky Klief! ;-)))

Ri zei

Stom dat ze thermostaten midden op een muur plaatsen. Wij kochten nieuwbouw, dus op dag 2 na sleuteloverdracht is hij verplaatst. En daarna mooi over de sleuven gestuct.

Kristel zei

Mooi ook jouw bak. En je kan steeds wisselen. Geweldig! Ik heb al heel wat bakken verkocht, maar wil er nog steeds zo een voor mezelf. (en mijn zoontje ook voor zijn dino's) maar daar kamen we niet aan toe.

Yvonne H zei

Haha dat (ex-)wagenpark, heel herkenbaar. Het is trouwens Curacao geworden...het kan verkeren (zei Kniertje, toch?!)

Mrs. T. zei

Wow, wat mooi zeg. Ik ben ook wel van de kleur in huis. Goede koop die lamp (gekocht bij het werk van manlief zie ik). ;-)