donderdag 10 mei 2012

Jongetjes van twaalf

Gevijven bestormden ze de winkel. Een groepje jongens van twaalf.
Met aandoenlijke beugels in de mond en luid gekwetter van beginnende overslaande stemmen. Een enkel petje stond scheef op het hoofd. Guitig.
Missie: moederdag. Maar wat koop je nou toch in hemelsnaam van je tientje zakgeld voor je allerliefste moesje?
Als ware zij een schooljuf op excursie begeleidde mijn collega het groepje ongeleide projectielen op hun strooptocht door de winkel. Badschuim, bodylotion, badparels, nagellak. Alles werd bekeken, bevoeld, gekeurd.
Even later trof ik ze aan de kassa. Een voor een werden me de verfomfaaide briefjes geld overhandigd. Met hun kleffe prepuber handen. De een bedeesd en beleefd, de ander vol overmoedige bravoure.
Tot ze de pot met spekjes in het vizier kregen. Toen waren ze allemaal weer gewoon jongetjes van twaalf. "Dank u wel mevrouw!"

3 opmerkingen:

Marlies zei

***Grijns***
Héérlijk :)

Barbaramama zei

Hihihihi
Ik heb hier een meisje van 12 en kan hier wel wat bij voorstellen!

Alie zei

Hahahaha, dát is denk ik toch overal het zelfde. Wel lief!!!