woensdag 9 mei 2012

Kloten van de bok

Als het telefoonnummer van de CF-verpleegkundige in je iPhonescherm verschijnt maar je hoort de stem van je arts weet je eigenlijk al hoe laat het is. Kwart over de knook. Stront aan de knikker.

De uitslag van mijn afgelopen vrijdag geprikte bloed rolde zojuist in Utrecht uit de fax. En die was niet goed. In tegenstelling tot de gehoopte daling was mijn IgE vrolijk doorgestegen naar 1450. Kloten van de bok, to put it mildly.

Hoe dit kan? We mogen gevoeglijk aannemen dat we te laag zijn begonnen en te snel hebben afgebouwd. Jammer van de afgelopen vijf weken, die op dit proefondervindelijk experiment na volstrekt nutteloos zijn gebleken.
Vanaf morgen wordt mijn huidige dosis verdubbeld en ga ik twee weken 40 mg P.rednison per dag slikken. Daarna volgt weer een ronde bloedprikken en dan zien we andermaal verder.
Ook heb ik slaapmedicatie gevraagd en gekregen. Omdat dit wederom eine lange Geschichte dreigt te gaan worden en ik wel zo'n beetje aan het eind van mijn Latijn ben, qua nachtrust. Of beter, het gebrek daaraan.

Het stomme is dat ik niet eens verbaasd ben over de uitslag. Ergens had ik het wel verwacht. De vorige keer ging het immers ook zo. Alleen speelde er toen die dikke infectie naast en was het niet helemaal duidelijk wat nou kip en wat nou ei was. Bovendien is mijn reuteltje weer terug van even weggeweest en ziet mijn sputum vaak groen-met-roze. Allemaal dingetjes die kunnen wijzen op een actieve ABPA.

Op het moment ben ik er vrij gelaten onder. Niet boos, wel teleurgesteld. :-)
En om er toch maar een positieve draai aan te geven: op deze manier houd ik mijn gehobbel met Evy nog wel even vol!
Want van nog meer pep ga ik me vast nog meer als Freddy voelen. I'm floating around in ecstasy. Don't stop me now.



8 opmerkingen:

Petra zei

Jeetje joh, 1450?? mijn record is 888 ;).
Enorm sh*t natuurlijk. Hopelijk over 2 weken beter nieuws.
Sterkte!!

Zuster_Klivia zei

Gátverdamme! Wat een onwijze tegenvaller. Ik baal met je mee :(

Barbaramama zei

Bah bah bah!
Ik duim voor je dat er over 2 weken verbetering is opgetreden!

X

Inge zei

Ah, wat vervelend!

Yvonne H zei

Dju!

Anoniem zei

He wat jammer nou! Kan me voorstellen dat je hier stevig van baalt.
Wist je dat door slaapmedicatie je saturatie 's nachts wat kan dalen? Misschien goed om te weten.

Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Groeten,
Anja

Elly zei

Hé Irène,
wat een rottigheid: nog meer/weer Pred. Gewoon K.ortom U.itermate T.reurig. Ik wens je veel sterkte hopelijk MET slaap.
Elly

Edje zei

Hè meis. Veel sterkte de komende weken! Hopelijk gaat het snel weer beter.