vrijdag 25 mei 2012

On the road

Sinds ik Keane drie jaar geleden min of meer toevallig op Pinkpop zag ben ik de band steeds meer gaan waarderen. Met name hun album Perfect Symmetrie heb ik grijs gedraaid. Stuk voor stuk pareltjes.
Ik keek dan ook reikhalzen uit naar de release van Strangeland. Alleen was op het moment suprême mijn iTunestegoed niet toereikend. De ironie. En nee ik ga niet illegaal downloaden. Die mannen doen ook maar gewoon hun werk waar ze geld mee verdienen.

Inmiddels heb ik het album op volstrekt legale wijze binnengehengeld. En ik ben in het geheel niet teleurgesteld!
Natuurlijk moet je altijd even wennen aan nieuwe liedjes. Maar er zat ook meteen een favoriet tussen. Al bij de eerste tonen wist ik, dit wordt mijn liedje!


Het past precies bij hoe ik me op het moment voel.
Vrolijk, opzwepend, met een goed gemoed. En dan past de tekst me ook nog als een jasje.
Er zijn altijd vrienden, onderweg op je pad.
Die je rugzak even van je overnemen als hij te zwaar wordt.
De ene keer ben jij de vriend die draagt.
De andere keer degene die gedragen wordt.
Maar het is goed.
Je komt elkaar altijd wel tegen.
Onderweg.

2 opmerkingen:

muis zei

leuk liedje

Jannie zei

Ik waardeerde Keane eigenlijk ook nooit zo, tot diezelfde bewuste Pinkpop! Grappig! Het zal het mooie weer en de drank wel geweest zijn ;-) Ik heb nu geen tijd om het liedje te luisteren, maar ga ik gauw doen. Ben benieuwd! xxx