zondag 25 november 2012

Houdoe en bedankt

Het zal de anderhalve man en een paardenkop die nog af en toe komen binnenklikken ongetwijfeld zijn opgevallen. Er valt hier nauwelijks nog iets te beleven.
De blogfrequentie lag de laatste jaren sowieso beduidend lager dan in den beginne. De laatste maanden echter deed ik alleen nog maar verslag van mijn lijflijk wel en wee en perste er met moeite een iPhotoreportage uit. Om het nog enigszins luchtig te houden.

Vanmorgen werd ik wakker en ineens was het helder. Ik stop met bloggen. Na ruim zeven jaar vind ik het mooi geweest. Met veel plezier heb ik een behoorlijke inkijk in mijn leven gegeven. Maar nu is het klaar. Tijd voor andere dingen. Ruimte in mijn hoofd voor nieuwe creatieve uitdagingen. En meer in de anonimiteit.

Mijn verhaal blijft online staan. Omdat ik het een mooi document over een stuk van mijn leven vind. En omdat ik hoop dat het een bron van informatie kan zijn voor mensen die naar wat dan ook op zoek zijn en uitkomen op dit blog. Of dat nou over CF gaat of Het versje van Flipje Verschuur.
Bovendien sluit ik niet uit dat ik het boek alhier ooit weer heropen. Als die behoefte er is merk ik het vanzelf. En iedereen hier met mij.

Voor nu zeg ik houdoe. En bedankt. Voor de vele trouwe en meelevende bezoekers. Voor de talloze reacties die mijn stukjes uitlokten. Voor alle fijne dingen en mensen die voortkwamen uit dit blog.

Het was me een genoegen.
Het ga jullie goed.

24 opmerkingen:

Merel zei

Ik herken het gevoel, zodra mijn 366 foto's afgelopen zijn sluit ik mijn toko ook. Ik hou je in mijn rss reader, wie weet... :)

Barbaramama zei

He jammer. Ik was waarschijnlijk die halve paardekop ;))

Ik begrijp je hoor XXX

Het ga je goed! En bedankt voor je mooie blogberichten!

Gwen Wijker zei

Aah wat jammer :( ik herken het helemaal, want ik blog zelf ook niet meer. Ik zal je leuke stukjes wel gaan missen.

liefs Gwen

Petra zei

achgossie...mijn favoriete blog gaat heen. echt regelmatig zooo mee mogen lachen, en leven. maar geniet vooral van het leven, en hopelijk lezen we je weer in de toekomst.

Mars zei

Nou, wel iets meer dan anderhalve man/vrouw dus! Het gaat je goed Irène! Je schrijft erg leuk :)

Inge zei

Hauwt dich good Irène!

Cash en Els zei

Jammer voor ons, de lezers! Maar ik begrijp het wel. Hoop je wel af en toe te lezen op Cf cafe.
Veel succes met alles en Geniet!

Sammy zei

Jammer maar wel heel begrijpelijk! ;)

xx Sam

NOVY zei

Ik zal je missen!!

Kaatjeblaatje zei

Gelukkig heb je je cf-column. En zijn er andere plekken waar je iets kunt met je schrijftalent.
En heb je ook een gezellig bijkletstalent en zien we elkaar in real life. Maar tocherdetocherdetoch... weemoedig word ik van zo'n afscheid!

Edje zei

Hè jammer....las je altijd graag! Maar ik begrijp het hoor!
Veel geluk en vooral gezondheid gewenst!
X

MaMarije zei

Jammer! Ik hoop dat het verder vooral goed met je blijft gaan!

miranda zei

Jammer, maar hey die hamsters hebben ook tijd enn aandacht nodig ;-)

Remke zei

Ga je verhalen missen!

kusje

jootje zei

Jammer maar gelukkig geniet ik ook van je heerlijke onliners op facebook!

Petra zei

Jeetje, ik was eigenlijk nog maar net begonnen met volgen. Maar ik begrijp het wel, ik ben mijn blog begonnen vanwege de restauratie van ons huis, en zal waarschijnlijk na afloop daarvan ook met bloggen stoppen. Het gaat tenslotte niet over mij persoonlijk.

Veel succes in de toekomst.

Groet Petra

Anoniem zei

Heeel jammer, maar ook begrijpelijk! Dank je voor je open, eerlijke en humoristische verhalen. Moet nog wel even afkicken, dus waarschijnlijk kijk ik de komende tijd nog regelmatig om te zien of het nu echt waar is :-)
X Danielle (Groningen)

Zara zei

Genoeg is genoeg.
Vond het altijd leuk om even bij je langs te komen hier. Het beste!

Yvonne zei

Heel jammer! Gelukkig kan ik ook irl met je kletsen anders was het niet te doen.

Louise Steptoe zei

Snap het perfect, -of zoals we dan plegen te zeggen "in weblogland" ;) *herkenbaarrrr*.
Liefs van een altijd wel meelezende echter niet meer reagerende volgster. 'Louise S'.

Roos zei

Ojaaaa dan, echt? Mijn zegen heb je helemaal niet! Want ik wil gewoon blijven weten hoe het gaat met je. Gewoon. Omdat je ergens in m'n kop rondspookt.

Nouja, ik vertrouw er gewoon op dat je ergens wel weer opduikt. Precies daar waar jij je lekker bij voelt. Want een blog in stand houden voor iemand anders dan jezelf, dat werkt natuurlijk ook voor geen meter.

Geluk, heel veel geluk, voor jou en jullie!!

Maarten zei

Doei, Dank voor het inkijkje in je leven met CF. Ik heb weining klachten, maar heb dankzij jou wel de kleine dingen weer iets meer leren warderen, en ook dat wat ik nog kan even wat meer waarde kunnen geven.

't ga je goed!

Liefs, Maarten

Yvonne zei

Had ik nu gedroomd dat jij toch weer een verhaal geschreven had?? Kan m hier niet meer terugvinden...of word ik gek?

Yvonne zei

Of zijn het afkickverschijnselen omdat je niet meer schrijft?
Weet je wat? Ga anders nu eens kinderboeken schrijven! Maak je Floris ook nog blij :-)