zondag 11 januari 2015

Plog 11 - Een opgeruimde zondag

Wat deed ik op 11 januari 2015?

Lekker geslapen jongen! Beneden overvalt de hutterzin me. Na het ontbijt begin ik met de verse tulpen in een vaas te zetten.

Ook vul ik de fruitschaal. Als het er zo uitnodigend staat moet ik toch wel zin krijgen om ervan te eten, niet?

 Idem voor de chocola.

Ik ruim een partij op joh.

Ook de kast krijgt een make over. Winterstyling eruit, frisse kleuren erin. En morgen echt op pad voor hyacinten.

Tussendoor kwam de buuv met kroost nog even langs. Jammer dat ik toen nog in pyjama was. Ik geloof dat het kroost daar geen trauma aan heeft overgehouden. Aan Sara wellicht des te meer. Aan de andere kant van het hek is ze toch een stuk leuker.

Vroeger stonken je kleren na een avond horeca naar rook. Nu naar eten. Operatie 'elimineer de meur' is in volle gang. Vannacht hingen mijn kleren te luchten, nu die van de mens. Ik mis de sigarettenstank overigens geen moment.

Ik maak de pakketten in orde die dinsdag retour kunnen.

Sjrd bikkelt door. Twee weken vakantie is leuk, ervoor en erna is het nog drukker dan anders.

Over druk gesproken. Hier wordt alles in de gaten gehouden.

We gaan wandelen! Het waait als een malle en daardoor is het vies koud. Maar wat heerlijk om hier weer te lopen. En wat staat het water hoog.

Hoi!

Hoi haven.

Hoi zwanen. Wat zitten jullie daar gezellig.

Na drie kwartier komen we thuis. Ik ben kapot maar erg, erg voldaan. Sjrd trekt mijn schoenen uit en drapeert een deken over me heen. Harvey en Mike doen de rest.

Tot Lnnk belt. Ze zijn in het dörp en willen even langskomen. Gezellig!

Aaahhh. Ome Sjrd en neef Flrs. Hartje.

De kerriesoep is lekker. Met het naanbrood erbij was het bijna een gehele Indiase maaltijd. Tot de worstenbroodjes. We zijn precies op tijd klaar voor Homeland. Na tien minuten zitten we allebei hevig met onze oogleden tegen de zwaartekracht te vechten. Lang leve de pauzeknop. "Geweun efkes 10 minuutjes de uich dich," zeggen we tegen elkaar. Sjrd dut een kwartier. Ik krijg een wegraking van drie kwartier. Daar ga ik tegen de tijd dat het bedtijd is weer veel plezier van hebben. Soit.

Hej hej.

1 opmerking:

Tamara M. zei

Jullie fruitschaal is echt super! ^_^