woensdag 14 januari 2015

Plog 14 - Er loopt dus nog een Roelvinkzoon rond

Wat deed ik op 14 januari 2015?

Interne post op de vroege morgen. Doen wij soms. Voor de leuk.

Hi snuitje. Het is nog steeds zeikweer. Jammer hè?

Het bed moet verschoond. Kost wat moeite maar dan héb je 's avonds ook wat! Ik heb nog niet gesprayd - living on the edge - dus het is zaak de kalmte te bewaren. Anders schiet ik in een hoestbui en zijn we zo een loos uur verder. Gelukt.

Omdat ik toch al naar zolder geklauterd ben om de wasmachine aan te zetten neem ik meteen een nieuw boek mee. 

Klusjes. Ik vul mijn pillendoos nog wat bij. Vervang een kapot spotje boven het aanrecht. Laat de vaatwasser draaien met een speciaal schoonmaakspullie.

Foto: Martin Mulder
Mijn moeder belt. Op de snelweg is een tankauto aangereden en die lekt nu een bijtende stof. Dit is hemelsbreed niet zo heel ver van ons huis. Mijn vader zit in de 'rampenbestrijdingsbusiness' en geeft me huisarrest. De wind staat onze kant op en met mijn gestel moet ik gewoon extra oppassen. Snap ik. Ramen en deuren dicht en de lokale omroep aan. Die gewoon vrolijke eighties-hits draait. Niks aan het handje.

Vanwege die hele zoutzuurtoestand kan mijn moeder niet naar huis na haar ding in de stad. De dampende truck staat bijkans in hun achtertuin. Vinden wij best gezellig hè Saar?

Als ik dit alles had geweten had ik er op voorhand wat meer vaart achter gezet. Maar ja. 

Nature calls. En dan moet je gewoon. Met gevaar voor eigen leven. Maar het is inmiddels wel droog!

We doen een potje oud Hollandsch Rummikub. Hoewel ik het spel ooit kocht op vakantie in Italië.

Onze eigen Jack Bauer meldt dat de kust weer veilig is. Mam fietst naar huis en ik race naar de winkel. Godzijdank kunnen we ook na deze ramp - de asbestbrand van een maand geleden ligt nog vers in het geheugen - allemaal eten vanavond.

Weet je wat mij opvalt? Veel ploggers hebben dit servies. Kneuterige omabordjes, al dan niet van de kringloop. (En ja, ik kookte weer een maal.)

Het eigenlijke plan was om iets te bakken vanmiddag. Toch maar aan de bakker overgelaten.

We hebben zin in een niet te moeilijke, verstrooiende film. Het wordt The Switch. We zijn beiden echter zo verstrooid dat we er pas na een half uur achter komen dat we hem al eens gezien hebben. Voor de tweede keer is hij toch nog leuk. Ook zie ik nog een stukje RTL Late Night. Daar zitten deze glimwormen. Ik leerde dat er nog een derde Roelvink is, Donny. Die zie je precies tussen d'n Dave en Dries in. Met deze ontluisterende info kruip ik in mijn verse bed.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Jolanda zei

Het is me wat daar in omgeving R'mond. Lijkt me best gek om op een ander moment dan eerste-maandag-van-de-maand-12-uur het luchtalarm te horen.

Mrs zei

Jouw plogjes geven mijn ochtendlijke (?) busritjes glans!! (K)

Marie-Louise van der Schoot - de Jongh zei

Staat aan de onderkant van dat kneuterige bordje misschien Myott? Ben benieuwd.
Leuk je weer in actie te zien :-)
Marie-Louise