vrijdag 16 januari 2015

Plog 16 - Het is lekker om een laatje te hebben

Wat deed ik op 16 januari 2015?

Droog! En windstil! Jammer dat er juist nu een stormpje in mijn hoofd woedt.

Volgens mij is jouw hoofd wel kalm. After the storm.

Ondanks mijn kopzorgen lukt het me om te ontbijten. Winst.

Ik was op tijd wakker en op een schappelijk tijdstip in de kleren. Toch voel ik me niet beter. Na twee huilbuien mag ik een dutje op de bank, onder de deken. Daar knap ik een beetje van op.

Door de storm van de afgelopen dagen ligt de hal vol blaadjes. En door Sara het huis vol witte haren. Ik sjouw de stofzuiger naar beneden en ga noest aan de slag. Kon ik mijn hoofd maar eens zuigen. Alle nare gedachten en onzekerheden in een keer woosh naar buiten. Opgeruimd.

Ik probeer in mijn boek te beginnen. Daar blijft het bij. Concentratie van een bos uien.

Zelf een pastasausje in elkaar draaien vind ik maar een klus. Het ziet er lekkerder uit dan het smaakte.

Omgevallen Sara?

Hoogtepunt van de vrijdagavond. Bread en Bekfast. Gekke Amsterdamse Marjo - zeer vermoedelijk met stembandpoliep - is naar Oost-Groningen verhuisd om daar helemaal los te gaan op haar hysterische B&B. De met Actionrommeltjes en plastic kroonluchters gedecoreerde hoogsegment kamer van de concurrenten vindt ze helemaal niks. Ook al denken die van wel. Ja, als je het gastvrije bordje bijvoorbeeld al eens omdraait. Veel beter! Haar man Hein (mit nur einem Bein) ziet het allemaal wat luchtiger. Hij vindt het gewoon lekker om een laatje te hebben.

Hysterisch B&B ja. 365 Dagen kerst in de kerstkamer. Je zou, als niks vermoedende en aan rust toe zijnde gast, verdomme je polsen toch finaal aan gort snijden met de overdaad aan puntige kerststerren?

Het staartje van dag is het beste moment. Een goed gesprek met mijn lief en wat TLC. Daar knapt een mens van op.
Eind goed, al goed.

Hej hej.

8 opmerkingen:

Saskiaxxx zei

Gewoon even een heeeeelee dikke knuffel *knuffel* voor jou omdat je dat flink verdiend!!! xxxx

Petra zei

Hug!

Jolanda zei

Stom zo'n dag.. Gelúkkig heb je dan zo'n heerlijke B&B aflevering. :-)
De eerste foto van Sara: die blik! Echt prachtig.
Hoop dat je vandaag een wat leger hoofd hebt.

Anoniem zei

En ik je maar lastigvallen met mn Suits obsessie....take care he!
Zoals Kasabian nu zo lekker zingt uit mijn speakers: Live to fight another day!

Jroen

Sarah zei

Hoofden stofzuigen... dat zou eens uitgevonden moeten worden. Hoop dat het vandaag zonnig weer is daarbinnen, in plaats van dat er een storm de boel overneemt. Ik ga vandaag de B&B aflevering inhalen!

Ydnas zei

Huilbuien --> herkenbaar. Gisteren ook mijn dag niet. Ik was eigenlijk benieuwd naar jouw laatje :P

Cash en Els zei

Zo'n dag, zo herkenbaar! Denk dat we dat allemaal op z'n tijd hebben. Xxx
Mooie sjaal heb je trouwens om, projectje van je eigen hand?

jootje zei

Huilen mag... maar is ook lastig. Ook een knuf van mij..x