zondag 18 januari 2015

Plog 18 - Gewoon niet zo'n energieke periode

Wat deed ik op 18 januari 2015?

Ochtendroutine. 

Een hele goede morgen!

"Weet je zeker dat dit warm genoeg is?" vraagt Sjrd. Met de kennis van nu is het antwoord ja. Ik weet zeker dat dit niet warm genoeg was.

Sara doet een vosje na. Maar kom, we moeten nu gaan. Naar je - ik kom er gewoon voor uit - mensenopa en -oma. Wij gaan namelijk de hort op.

In die toren moeten we zijn.

Dit is vanaf de 19de verdieping, nog niet eens op de helft. En toch al zo hóóg!

Bs en Ll zitten in een kleine verbouwing. We wijken uit naar de havenmeester.

Buurten en borrelen. Bs heeft ook CF maar zit aan de andere kant van het spectrum. Hij leeft al ruim tien jaar met donorlongen. Woehaaa! Niettemin zit CF ook na een longtransplantatie nog steeds in je lijf, behalve in de longen want die bevatten het dna van de donor(held). We komen tot de gezamenlijke conclusie dat dit gewoon niet zo'n energieke periode is. Met of zonder donorlongen, ziek of gezond.

Hapje eten.

Ik heb mijn quinoa-vuurdoop. Lekker spul wel. En ik verwacht er veel van. Energie, gezondheid.

Houdoe havenmeester! Houdoe Bs en Ll, het was weer fijn en leuk en gezellig, tot gauw!

Gisteravond stond ook nog een poos de uitreiking van de Popprijs op. Een 3FM propagandaprogramma met alleen maar leuke 3FM-mensen en dito bandjes. Herman de Schermman praatte de boel zo'n beetje aan elkaar, wat ik zeer verwarrend vond. Ik verwachtte ieder moment exitpolls en staafdiagrammen. De-mensen-die-er-verstand-van-hebben wisten twee dingen zeker. De prijs ging of naar Kensington of naar de Common Linnets. En zeker niet naar Afrojack. Want welk persoon ouder dan 12 kan er nou een nummer opnoemen van die DJ? Het is precies deze 3FM-arrogantie die me steeds meer irriteert. Ik geef toe, Afrojack heeft het licht niet uitgevonden en hij is wat overmoedig op de weg. Maar hij is een Nederlandse artiest die waardering verdient voor wat hij maakt, of het je smaak nou is of niet. Dat hij niet binnen de profilering past zegt alles over 3FM. Voor een staatsomroep verwacht ik toch een bredere blik.

Voor ik naar bed ga kijk ik nog even Boer Zoekt Vrouw terug. Daar heb ik een beetje spijt van. Geile Geert was nog minder te houwen dan vorige week, met zijn over energieke fysiek. Bertie had weer veel werk gemaakt van haar verschijning. Ze droeg een t-shirt met I think she's lesbian met een pijl naar degene rechts van haar. Nou Bertie, het leven kent weinig zekerheden maar een daarvan is toch wel Yvons geaardheid. Ach, eigenlijk moet je gewoon even doorklikken naar Nynke. Voor een prettig stukje duiding.

Hej hej.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Nynke helpt ons in deze onzekere tijden met enige duiding. Hoera!!

Jroen

Joyca. zei

Ik denk dat Bertie's gaydar even opnieuw afgesteld moet worden..

Anoniem zei

Nou, we weten uit het wilde verleden van Yvon dat ze iig ook best bi zou kunnen zijn. Dus zo verkeerd zat Bertie niet.

Irène zei

Amai. Mijn hele wereldbeeld wankelt.

Anoniem zei

Man, wat een verrijking van mijn leven! Ik had nog nooit Boer zoekt Vrouw gekeken en nu ineens al die hilarische columns!! Moet ik dan toch misschien eens gaan kijken ook... O nee: Nynke kijkt zodat ik dat niet hoef te doen. Fieuw!
Dank en groetjes, Jupah