zondag 25 januari 2015

Plog 25 - Nee maar echt, wat een dag

Wat deed ik op 25 januari 2015?

De ochtend gaat aan ons alle drie voorbij. Blijkbaar hadden we het nodig. Als ik eindelijk opsta seint mijn buik pijnlijke signalen uit. CF-buikpijn in zijn puurste vorm. Kwestie van te weinig Creon en teveel feces. Klinkt meteen netter hè?
Oh, en die gare tulpen zouden ook wel eens de kliko in kunnen.

Vandaag lijkt me een goede dag om eens te experimenteren met deze rakkers. Het zal mij benieuwen.

Tegen vieren ben ik dan eindelijk gedoucht. Het ergste buikleed lijkt geleden. Toch moeten er nog niet teveel kleren in de weg zitten.
 
Het wandelplan valt hopeloos in duigen. Jammer dan. Eens kijken of Bed en Breakfast soelaas biedt.

 Missie Aarde. Ook fijn.

Dit is het effect van oxazepam. Ik ben in een soort happy place. Inderdaad zorgeloos, ik kan op een ander blog naar een foto van een longfunctie apparaat kijken zonder zenuwen te voelen. Ik ben echter ook hondsmoe. En een beetje wiebelig. Vlak na deze foto val ik dan ook keihard in slaap.

Volgens mij heeft Sara ook van iets kalmerends gesnoept.

Ergens in de verte krijg ik mee dat Sjoerd een maaltje kookt en opeet. En dat ik er ook best wat van mag. Naaa, laat mij maar slapen. Gelukkig ben ik rond 20:30 uur wakker en helder genoeg voor achtereenvolgend Homeland en Boer Zoekt Vrouw. Waar het lijkt of boer Jan naast schapen nu ook een week geiten hoedt. En boer Geert inzet op een orgie in zijn seksboerderij.
Een ding weet ik na vandaag zeker. Voor mij beslist niet alle dagen zo'n sufheidspil, laat staan twee per dag.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Ydnas zei

De dag van blazen, neem je dan ook zo'n pil? Ik heb er een beeld bij.. ;) Maar even serieus, hoop echt dat je er wat aan gaat hebben. Blaas-stress (om het zo maar even te noemen) is echt kl*te, heb er zelf ook steeds meer spanning bij, want ja, die cijfertjes he.

Anoniem zei

Ze zijn erg verslavend, het is goed dat je ermee uitkijkt. Ik gebruik ze zelf af en toe vanwege het spierverslappende effect, omdat ik vanwege een aandoening vaak last heb van spieren en gewrichten. Met een doosje van tien doe ik steeds een halfjaar, waarmee ik trouwens geenszins insinueer dat dat de norm is ;) Jij hebt ze voorgeschreven gekregen om andere, dringender redenen. Ik lees je plogs dagelijks met veel plezier. Ik kamp zelf ook met beperkende ziektes en aandoeningen en hoewel ik het een ander niet gun, is het verfrissend en herkenbaar om een plog te lezen van iemand die wegens ziekte ook niet altijd een flitsend en actief leven leidt. Judith

Sarah zei

Ga jij maar lekker stoned op je bank liggen :) Fijn dat je merkt dat het inderdaad de zenuwen weghaalt. Minder handig dat het de rest ook zo suf maakt. Van wat ik hier zie werkt Zara dagelijks een voorraad kalmerende snoepjes weg? Hihi. x