woensdag 28 januari 2015

Plog 28 - Veel verse bloemen en een kaarsje

Wat deed ik op 28 januari 2015?

Heel elegant Sara. Je ziet er knap fris uit.

Routines, routines. Ik hou van routines. Op de achtergrond zien we dat de hulp helemaal niet van routines houdt. Zij schoof wat met de indeling van de letterbak. Ze heeft elke week een verrassing voor ons in petto. Potver ik voel me nu toch wel bespied door dat legohoofd.

Sara houdt van spienzen. Dat is ook een soort spieden maar dan Helmonds. Ik kom niet uit Helmond!

En ik hou ervan dat ik me vandaag weer fit voel. Fit genoeg in elk geval om even op pad te kunnen. "De loch op," zoals ze hier zeggen. Dat is dan weer Limburgs. Verwarrend hè?

In mijn oude woonplaats zitten precies alle winkels waar ik even zijn moet. Verder vind ik het een stom, ongezellig dorp. Deze vrachtwagen draagt daar alleen maar aan bij.

Klopt. Dit is inderdaad een foto die ik al eerder plaatste. Maar hij komt wel overeen met de situatie. Blokker, Kruidvat, Hema, wolwinkel, bloemenwinkel en Bruna. Qua voorzieningen zit je hier echt geramd. En je kunt je auto altijd op loopafstand kwijt. Dus daarom blijf ik er komen.

Hier doen mijn ouders even alsof ze nog druk in de pannen roeren. Puur voor de foto. Het eten is namelijk allang klaar. Sjrd heeft weer een avondding en eet bij zijn lievelingsfriettent. Hij heeft het maar druk.

Een fractie hiervoor zat Sara heel schattig te zijn. Is nu weinig meer van te zien. Ook dat hoort bij het leven.

Verse tulpen. In verschillende kleuren. Had ik heel veel zin in.

Nog meer verse bloemen. Moesten ook mee. Inclusief deze vaas. Die ik bij thuiskomst al bijna aan gruzelementen gooide. Maar hij viel precies goed op zijn stevige kontje. Echt Hema.

En nog frisse narcissen. Roze dit keer. Oh nee, dat kan natuurlijk helemaal niet. Hyacinten bedoel ik.

Gisteravond kreeg ik fijn nieuws te horen. Een collega kuchster die op de wachtlijst stond voor donorlongen is succesvol getransplanteerd. Rondom zo'n periode brand ik graag kaarsjes. Voor degene die de longen kreeg maar ook voor degene die ze afstond. Hopelijk knap je snel op lieve E. Er ligt een wereld aan mogelijkheden op je te wachten!

Hej hej.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi nieuws hoor, van E.
En weer een mooi plogje ook nog!

groeten Fred