zondag 4 januari 2015

Plog 4 - Rokjesdag

Ha lekker zonnetje! Wat schijn je weer fijn op die schone, stofvrije luxaflex.

 Ha lekker grietje. Zijn je tanden schoon?

Ontbijt voor twee. Dat komt niet zo vaak voor. Des te gezelliger als het er wel van komt. Samen krantje lezen. Beetje dingen aan elkaar voorlezen. Eerst is dat nog leuk, tot een van de twee geïrriteerd raakt en sist dat 'ie het zo zelf wel leest. Blij stel zijn wij.

Boven deed ik mijn ding en nog wat met de was. Dat gaat ook maar door hè. Zo ondankbaar. Gelukkig kan ik weer eens een rokje aan, met mijn nieuwe laarzen. Een keur aan opties ligt zomaar aan mijn voeten.

De paden op de lanen in! Zonder Sara, eens kijken of dat beter gaat. En dat ging het! De zon en de wind vochten om voorrang. Zo heb ik de winter het liefst. Al een dag of twee zit er een soort fluitje in mijn keel. Bij elke inademing hoor ik het gieren. Hoeveel Combivent en Ventolin ik er ook langs jaag, weg gaat het niet. Irritant! Na een kwartier wandelen ontdek ik dat het fluitje weg is. Huh?! Voor het eerst merk ik een positief effect van inspanning. Wat fijn! Open longen en 20 minuten in de benen. Dat smaakt naar meer.

Voor mijn wandeling nam ik een stroopwafel, erna kap ik een ijskoude nutri weg. Verwennerij hoor.
Ook knip ik mijn teennagels. Die jongens bleken toch langer dan ik van bovenaf inschatte. Ik voelde tijdens mijn buurtrondje enkele scherpe puntjes venijnig in de naastgelegen tenen steken. Niet goed met je diabetes Irène, niet goed. De wondjes zijn maar klein dus ik vermoed dat mijn voeten er niet meteen af hoeven.

Nk komt een theetje doen! En heeft verse flappen van de bakker mee. Als een foie gras-gans werk ik ook nog een halve kersenflap achter mijn huig. Daarnaast praten we even de kerstvakantie bij. En de ontwikkelingen op schoenengebied, die zijn er namelijk altijd.

video

Sjrd neemt Sara mee voor een flinke tippel langs het water. Mijn doel is om binnenkort weer aan te kunnen haken. Alleen al om dit weer met eigen ogen te kunnen zien én horen.

Ook Sara neemt daarna een moment voor haar pedicure. Ik shop intussen wat online. Dat doe ik wel vaker maar meestal blijft het bij droogshoppen. Bekijken, winkelmandje vullen en uiteindelijk de pagina toch maar weg klikken. Vandaag niet. Ik bestel zomaar vijf shirtjes. Ik ga overstag omdat ik ze niet vooraf hoef te betalen en gratis kan retourneren. Dat zouden alle kledingwebshops moeten doen.

Mijn favoriete moment van de dag... Zondag is inmiddels gebombardeerd tot soepdag. Meestal maken we een vers brouwsel maar vandaag heeft niemand daar zin in. De biologische pompoensoep van Unox is eigenlijk gewoon vreugdeloos vies. Volgende week toch maar weer eens de Soepkalender van Snor erbij pakken.

We zijn precies op tijd klaar voor Homeland S4. Carrie Mathison kijkt alweer vertrouwd moeilijk. Heel misschien heb ik na afloop even gegoogeld of Brody nog leeft. Zo lees ik ook boeken hoor.

Ik sluit de avond af met de herhaling van 24 uur met Myrthe van der Meer. Wat een mooie, indrukwekkende aflevering weer. Boer Zoekt Vrouw bewaar ik voor morgen, na het sporten. Nu snel het avondritueel en dan naar het mandje. Morgen back to normal. Ai.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Jolanda zei

Is dat wat. Ook ík knipte mijn teennagels en constateerde dat ik dat eerder had moeten doen. En ook ík keek de aflevering van 24 uur met terug. Nah! Wat een toeval wat een toeval.

Anoniem zei

BZV was weer geniaal lachen......topuitzending!


Jroen

Anoniem zei

Heerlijke start van mijn dag zo :) met dank aan onze Jeroen die mij erop attendeerde. Misschien ga ik nu wel bijna uit bed. Of eerst nog een woordje leggen.
Liefs Sandy