vrijdag 9 januari 2015

Plog 9 - Mieters temperamentvol allemaal

 Wat deed ik op 9 januari 2015?

Ik voel me heden morgen veel helderder dan deze foto impliceert.

Dat komt doordat mijn camera beneden ligt.

Die hele mislukte Wehkampbestelling gaat terug. Ik kan dat niet, kleren kiezen vanaf een plaatje. Van de week kocht ik deze top gewoon in de stad in een stenen winkel (Steps), waar ik kon voelen, ruiken en passen. Veel beter.

Boss Orange past wel bij mijn bui vandaag. "Boss Orange is de Hugo Boss geur voor temperamentvolle vrouwen, een geur die zomers optimisme en zorgeloze spontaniteit uitstraalt." Aldus de kenners van Douglas. Ik voel me inderdaad mieters temperamentvol, optimistisch en zorgeloos spontaan op deze herfstige winterdag.

Zeg Sara, dat mag dus niet hè. Ook al ben je van de attentie buurtpreventie.

Dit mag nog minder!

Ach wat, ik kijk wel even weg, naar deze fijne Hay kaleido trays. Hier heeft Sinterklaas me toch erg mee verwend.

Wat? Waar slaat dit op? Een uur geleden zat ik nog op 8.5 en in de tussentijd at ik niks. En hè? De tijd klopt ook van geen kant. Mijn baan vraagt weer veel van me deze vrijdag.

Ik wil heel graag mijn dagelijks ommetje maken (er zit weer een fluitje en mijn bloedsuiker moet omlaag) maar wacht eerst op een marktplaatskoper. Die ergens tussen dan en dan komt. Deze vaas mag weg. Hij is niet meer te koop bij Ikea en doet het op marktplaats wonderlijk goed.

Intussen draai ik nog eens een plaatje. Doe ik liever dan naar een live aflevering van 24 kijken.

Yes! Vanavond weer een nieuwe aflevering van Bed en Breakfast. Als 35-jarig dartel hertje behoor ik by far niet tot de doelgroep maar toch ben ik een flinke omroep Max-adapt. Babyboomers in foetushouding op logeerbedden, in de weer met caravans en campingmeubilair of aan een babbeltafel. I'm in! Om nog maar te zwijgen van allerlei sterren op doeken en Hollanders die bakken.
Vanavond gaat mijn sympathieke ergernis uit naar Brabantse Tonnie. Herinner je je Tonny uit De Italiaanse Droom nog? Met de pa-el-lie-ja-pan in Pittichio? Nou, nomen est omen.
Tonnie is kritisch op alles en iedereen behalve zichzelf. Ze ligt in een kuiltje, er staan nergens pedaalemmertjes en naar waterkokertjes is het zoeken met een loep. Hoewel je zou verwachten dat ze alles extra goed ziet, met haar triljoen verschillende montuurtjes.  Nadat ze zelf voor een tv op de kamer koos, ging ze zitten mekkeren dat haar bureautje nu te vol stond om er aan te kunnen werken. Mens je bent op vakantie! Ga naar een brocantemarkt en zoek naar originele plankjes voor je antieke handdoekenrekjes.

Hier hebben we Horst. Hij was licht ontstemd dat Meinte zijn hoog verborgen sf-blaadjes had gevonden maar verder niks dan positiefs over deze Rummikub-grootmeester.
Zijn vrouw Lia had wat last van het bedplaszeiltje waar ze op moest liggen. Maar kom op vrouwke, er liggen honderden hindes op zo'n matras. Je kunt het als gepokte en gemazelde B&B-houder niet gokken dat die allemaal de blaasspier onder controle hebben. Bovendien houdt zo'n plastic lapje mooi de bedwantsen tegen. Ook een fris idee.

Scharrelende varkentjes in de keuken. Behoorlijk minder fris maar wel heel gezellig.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Jolanda zei

Hahaha ik heb ook met véél plezier naar B&B gekeken. 1 deken, 2 dekens. Het is allemaal wat.
Mooie top trouwens van Steps!

rquercia zei

Ja, stenen winkels zijn veel leuker dan virtuele.