zaterdag 14 februari 2015

Plog 45 - In Feyenoord tenue slenteren over de koopgoot

Wat deed ik op 14 februari 2015?

Sjrd schatje, deze is voor jou!

Voor mijn doen knetter vroeg uit de veren. We gaan namelijk op pad! Zomaar een nachtje weg. Voor de lol. Het is echt eeuwen geleden dat we dat deden. Dat ik daar zin in heb. Ik vond het altijd vooral veel gedoe. En afmattend bovendien. Toch zette ik de knop om. Samen op pad is leuk. Road trippin' with my favorite allie. En voor dat afmattende is een oplossing.

De voorbereidingen zijn in volle gang. Opdat ik niks vergeet.

Sara gaat ook uit logeren. Dag pop, veel plezier!

Ik ga een nachtje weg en ik neem mee. Een koffer met logeerspullen en een tas vol medicijnen en aanverwante artikelen. Mijn eigen, heilige kussen laat ik voor het gemak maar thuis.

De rolstoel wordt ook ingeladen. Ons geheime wapen tegen vroegtijdige vermoeidheid. Ik vraag me af of het allemaal wel lukt. Past prima.

Nog voor we het dorp uit zijn schiet me iets te binnen. Ik ben toch nog de Pulmozyme vergeten! Beter nu deze brainwave dan bij Breda.

Ik slaap nergens zo lekker als in de auto. En precies als de Erasmusbrug opdoemt open ik mijn ogen. We logeren in het Nhow in De Rotterdam maar inchecken kan straks ook. Eerst lunchen bij Hotel New York.

Proost! Op ons weekendje weg in Rotterdam.

Sjrd heeft een poos in Rotterdam gewerkt en weet er nog verrassend goed de weg. Dankzij de Van Rossems komen we langs De verwoeste stad van Ossip Zadkine.

We vervolgen onze stadstoer richting kubuswoningen en de Markthal. 

Het plafond is inderdaad indrukwekkend.

Kom we gaan een warme stroopwafel kopen!

Sjrds argument dat het winkelaanbod in elke willekeurige stad hetzelfde is, is voor mij geen reden om diezelfde winkels dan maar te negeren. We doen de truc met de wonderbaarlijke genezing - ik sta op en loop - en hij mag even rusten.

Door naar het station.

Helaas gaan ze bij Sissy-Boy net sluiten.

Na de foeilelijke Koopgoot en de troosteloze Lijnbaan is het Witte de Withkwartier een ware verademing.

We ploffen uiteindelijk neer bij NRC.

Hippe tent hoor. Heel urban en alles.

Om acht uur zijn we zo veardig wie ein kemunie-jeske. Fluks naar het hotel. Alwaar ons de valentijn tegemoet schreeuwt.

Op het eerste oog een prima kamer. Met goede wifi! Morgen eens zien hoe hoog de 21ste verdieping bij daglicht beleeft.

Ik ben inmiddels zwaar onderkoeld geraakt en zie maar een oplossing. In bad. Zalig. Zou ik thuis ook eens moeten doen.

Van wild stappen of zelfs maar tam naar de film komt nul komma bokkie terecht. Ik vertrek en Cojones vanuit bed. Meer moet dat niet zijn. Morgen weer een dag.

Hej hej.

1 opmerking:

Nurse Martens zei

Dat ziet er allemaal fijn uit. Er even tussenuit kan zo fijn zijn :-)