zondag 15 februari 2015

Plog 46 - Rotterdam, beestachtig goed

Wat deed ik op 15 februari 2015?

Goedemorgen Rotterdam! Wat ben je mooi vanaf de 21ste verdieping, met je zonnetje en blauwe lucht.

Ik sliep matig. Werd een paar keer wakker voor een plasje, een slok water of vanwege gehoest. Gelukkig is die moordende maagpijn van gisteravond weggetrokken. Het matras lag prima en ook de hotelkussens waren goed te doen. Het grote gedoe met betrekking tot elders overnachten manifesteert zich met name tijdens het sprayen. Daarin ben ik een echte autist. Ik verheug me nu al op de huisroutine van vanavond.

We boekten een overnachting zonder ontbijt. Aangezien we nogal langslapers zijn en het ontbijt vaak om elf uur afgeruimd wordt is dat geen gelukkige combinatie. Om nog maar te zwijgen over mijn huidige voedingstoestanden. 20 Euro voor een ontbijt betalen dat bestaat uit een zelf meegebrachte nutri is ronduit verspilling.

Fris gedoucht, alles opgeruimd en ingepakt. Klaar om weer op pad te gaan. Dit alles met dank aan de rolstoel én de duwer. Als ik gisteren alles zelf had moeten lopen, hadden we vandaag na het opstaan linea recta naar huis kunnen rijden.

Dag kamer 2110. Het was ons een genoegen.

Uitchecken in de lobby. Leuk lampje staat daar.

De Rotterdam. Hotel Nhow zit in het onderste gedeelte van de linkertoren en telt 23 verdiepingen.

 De Maas. Iets breder dan bij ons.

Mooi hoor.

De Erasmusbrug is 800 meter lang. We hebben hem beide dagen twee keer bedwongen. Plus nog vele kilometers meer. Sjrd lopend, mij duwend. Een beste workout!

Op zoek naar een plek om te ontbijten komen we uit bij Bazar. Het ziet er heel knus uit, er hangt een sfeer uit duizend-en-een-nacht.

De kaart is daar perfect op afgestemd. Sjrd waagt zich aan de yoghurt met fruit, ik hou het wijselijk bij thee.

We verkennen het museumkwartier.

Wat is het hier mooi!

En wat lopen er eigenaardige vogels rond. Iemand enig idee hoe deze gevleugelde vrienden heten?

We hebben zin in een museum. De Kunsthal is wat groot voor nu maar Het Natuurhistorisch is precies goed. We parkeren de rolstoel bij de ingang en gaan op expeditie. Van de laatste schaamluis tot de penis van een potvis. Het trekt allemaal aan ons voorbij.

Uitslovers heb je overal.

Ik zit even een hypo uit. Naast het rariteitenkabinet. Lijkt me niet toevallig.

Het rariteitenkabinet staat vol ondefinieerbare wezens. Deze gemuteerde gremlin is mijn lievelings.

Sjrd verkent nog even de bovenste verdieping, ik besluit dat ik genoeg gezien heb.

We wandelen door het park en langs de Noorse kerk. Ook dit is Rotterdam. Ik had geen idee.

 Gelukkig zijn niet alle historische panden verwoest.

Nou, doei Rotterdam! We hebben genoten. Tevreden en moe rijden we terug naar het zuiden.

Alwaar een lief hondje, dat even tijd nodig heeft om te ontdooien, op ons wacht!

Evenals een bord spaghetti di mama voor mij. De rest eet frietjes di papa.

Het fijnste van weg zijn is thuis komen.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Mara zei

Petje af voor sjrd dat hij je twee keer de brug op heeft geduwd :). Rotterdam is prachtig! Wij hebben er jaren gewoond en gewerkt en wonen er kwartier rijden vandaan. Fijn dat het jullie zo beviel!

Jroen zei

Nijlgans :)

Sarah zei

Leuk! Moeders is net naar Rotterdam verhuisd en als ik dit zo zie moet ik het dus maar eens gaan verkennen! x