zaterdag 21 februari 2015

Plog 52 - Soms weet ik gewoon geen titel

Wat deed ik op 21 februari 2015?

Goedemorgen! Samen wakker worden op de mat. Niet dat we daar allebei de hele nacht hebben gelegen natuurlijk. Dat zou een beetje gek zijn. En tamelijk oncomfortabel.

Heel soms eet ik hagelslag. Vandaag is heel soms.

 Oh, lig je nu weer hier schalks te kijken?

De manier waarop ik ons huishouden bestier is gestoeld op het principe 'wat niet per se moet hoeft niet'. Zo las ik vroeger in de Libelle van mijn moeder dat je de bedden eigenlijk beter niet kunt opmaken. Het is veel frisser om ze opengeslagen te laten luchten. Heb ik acuut in mijn oren geknoopt. Als ik onze sponde verschoon gaan 's morgens de zure lappen in het machine en bouw ik 's avonds de hele handel met dezelfde - frisse! - spullen weer op. Scheelt een hoop vouwwerk. Strijken vind ik geen heel vervelende klus maar wat niet per se moet hoeft niet. Heel soms heb ik zin in strak gevouwen stapeltjes in de kast. Vandaag is heel soms.

Het voornemen om de komende 50 dagen dagelijks een lapje te haken strandde al op dag 50. Ik moet me ook gewoon niks voornemen.

 Dit rokje moet ik wel weer eens aan. En dit jasje. Ook.

 Sjrd is een paar uur van huis geweest en nu hij weer thuis is eist Sara zijn onverdeelde aandacht op.

Als haar behoefte bevredigd is gaat ze onbeschaamd op de mat liggen gapen. Lekker bekkie.

Ah gezellig, er wordt een plaatje gedraaid. Maar daarna moeten we fluks naar de grootgrutter.

Gelukt!

Sorry Afrika, deze spullen hadden we gewoon niet moeten kopen. En nu is het te laat.

Regelmatig lukt het me niet om te kopen, te koken én op te eten. Omdat de heersende mening is dat opeten prioriteit heeft neemt Sjrd het koken op zich. Vandaag is regelmatig.

's Avonds gaan we naar Nls en Mrls voor een grande tour door hun nieuwe huis en voor de gezelligheid. Hoewel daar geen beeldmateriaal van bestaat is het toch echt gebeurd.

 Hej hej.

3 opmerkingen:

Sarah zei

Moet elke keer zo grijnzen om jullie mormeltje (in de allerliefste manier bedoeld) Sara :D
Perfecte manier van leven trouwens, dat wat niet moet niet hoeft. x

jootje zei

Hier is de rolverdeling dat vriendlief de boodschappen doet.. daar ben ik al heel blij mee. Tsja en ik ben stiekem ook wel verliefd op dat hele schattige hondje.

Anoniem zei

Haha, Sjrd lijkt op die bankfoto heel erg op Ome Pt. ;-)))

Mathijs